بازدید 2897

دبیرکل ناتو: جهان در خطرناک‌ترین مرحله خود در طول نسل‌هاست

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هشدار داد جهان اکنون نسبت به نسل‌های گذشته جای خطرناک‌تری شده است.
کد خبر: ۷۲۸۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵ 09 September 2017

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هشدار داد جهان اکنون نسبت به نسل‌های گذشته جای خطرناک‌تری شده است.

به گزارش ایسنا، اظهارات ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو چند روز پیش از بسیج حدود ۱۰۰ هزار نیروی روسیه در مرزهای شرق اتحادیه اروپا مطرح می‌شود.

او در مصاحبه با روزنامه گاردین گفت،‌ تعداد زیاد تهدیدها جهان را به طور فزاینده‌ای خطرناک می‌کند. استولتنبرگ در پاسخ به این سوال که آیا در طول دوره سی سال خدمتش شاهد دوره‌ای خطرناک‌تر بوده است، گفت: این دوره بسیار غیر قابل پیش‌بینی‌ و سخت‌تر است چرا که ما چالش‌های بسیاری به صورت همزمان داریم. ما با اشاعه تسلیحات کشتار جمعی در کره‌شمالی مواجهیم، ما شاهد حضور تروریست‌ها و بی‌ثباتی هستیم و با یک روسیه قوی‌تر مواجهیم. یک جهان بسیار خطرناک‌تری داریم.

از پنج‌شنبه نیروهای روسیه و بلاروس در آنچه بزرگترین رزمایش مسکو از جنگ سرد خوانده می‌شود، مشارکت خواهند کرد. در طرف دیگر جهان، دولت کره‌جنوبی سامانه دفاع موشکی تاد مستقر کرده است تا با حملات بالقوه آتی از سوی کره‌شمالی مقابله کند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا هم تهدید کرده است که اگر کره‌شمالی تهدید بیثستری علیه این کشور داشته باشد با "خشم و آتش" پاسخ دهد.

با توجه به اینکه دولت ترامپ مذاکره با پیونگ‌یانگ را در شرایط حاضر رد کرده است، تمرکز دیپلماتیک واشنگتن اکنون روی تلاش‌ها برای اقدام از طریق سازمان ملل و اعمال فشارهای اقتصادی بیشتر روی کره‌شمالی متمرکز است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار