بازدید 5729

تماس تلفنی امیر قطر با ولیعهد عربستان

کد خبر: ۷۲۸۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲ 09 September 2017
شبکه خبری اسکای نیوز از تماس تلفنی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، اسکای نیوز به نقل از خبرگزاری رسمی سعودی (واس) اعلام کرد که شیخ تمیم در این تماس تلفنی تمایل خود را برای مذاکره و بررسی خواسته های چهار کشور عربی (عربستان، امارات، بحرین و مصر) اعلام کرد.
 
اسکای نیوز افزود که محمد بن سلمان از تمایل شیخ تمیم امیر قطر در این باره استقبال کرده است.
 
خبرگزاری سعودی خاطرنشان کرد که جزئیات این موضوع پس از اینکه عربستان با امارات، بحرین و مصر در این باره به تفاهم رسیدند، اعلام خواهد شد.
 
خبرگزاری قطر نیز گزارش داد: امیر قطر با درخواست ولعیهد سعودی برای تعیین دو نماینده به منظور بررسی اختلافات میان دوحه و این چهار کشور به گونه ای که مغایر با حاکمیت کشورها نباشد، موافقت کرده است.
 
این خبرگزاری افزود که این گفت وگو با هماهنگی از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا انجام شده است.
 
عربستان، مصر، امارات و بحرین 15خرداد 96 با ادعای حمایت قطر از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع کردند، موضوعی که دوحه همواره آن را تکذیب کرده است.
 
کشورهای تحریم کننده قطر اول تیرماه فهرست شروط 13گانه خود برای از سرگیری روابط با دوحه را از سوی کویت به قطر اعلام کردند. مقام های قطری با رد اتهام این کشورها، پیش شرط های آنها برای از سرگیری روابط را مغایر با حاکمیت این کشور دانستند.
 
از جمله خواسته‌های کشورهای تحریم کننده، تعطیلی شبکه خبری الجزیره، بسته شدن پایگاه نظامی ترکیه در قطر، توقف همکاری نظامی آنکارا با دوحه، کاهش روابط دیپلماتیک دوحه با تهران، قطع روابط با اخوان المسلمین، حزب الله لبنان و آنچه ارتباط با گروه‌های تروریستی القاعده و داعش عنوان شده است، به شمار می‌رود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی