بازدید 10302

محرومیت‌زدایی دانشجویان آتش به اختیار با ژن خوب!

این روزها دانشجویان "آتش به اختیار" با "ژن خوب جهادی" به‌دنبال محرومیت‌زدایی در استان مرکزی هستند.
کد خبر: ۷۲۸۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 08 September 2017
این روزها که دانش‌آموزان، دانشجویان و خانواده‌ها در ایام تعطیلات دوران تحصیل تا مهر و فصل شروع درس و تعلیم و تعلم به سرمی‌برند و گاها شاهد سفرهای تفریحی، زیارتی و سیاحتی آنها هستیم جوانانی با تلاش روزافزون و ژن خدمت و آتش به اختیار به دنبال پاک کردن محرومیت از چهره مناطق مختلف محروم و دورافتاده هستند. 

به گزارش تسنیم، شاخصه بارز اردوهای جهادی تربیت نسلی انقلابی و مؤمن است که حافظ آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی باشند و در واقع هدف اصلی از برگزاری این اردوها محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی به مناطق محروم است.

جهادی اراک

 

در کنار این هدف مهم تربیت و تعالی دانشجویان مدنظر است و همین‌که این دانشجویان از زندگی و خانواده خود و دنیای مجازی دل می‌کنند و در مناطق محروم برای خدمات‌رسانی حضور پیدا می‌کنند یک کار تربیتی است که اهداف برگزاری این اردوها را تحقق می‌بخشد.

این درحالی است که در استان مرکزی گروه‌های جهادی این روزها با کاری مجاهدانه و بسیجی در این اردوها شرکت کرده و برای زدودن غبار محرورمتی از چهره شهرها و روستاها آستین بالا زده اند.

ثبت نام 120 جهادگر برای حضور در اردوی جهادی منطقه خنجین

جانشین قرارگاه جهادی امام هادی(ع) بسیج دانشجویی استان مرکزی با اشاره به حضور جوانان دانشجو در اردوهای جهادی در استان مرکزی به خبرنگار تسنیم گفت: بالغ بر50 نفر دانشجوی جهادگر دانشگاه استان مرکزی در روستاهای شهرستان خنجین از تاریخ 9 شهریور ماه به مدت 10روز حضور دارند.

سید محمد سجادی افزود: قرارگاه جهادی امام هادی(ع) متشکل از بچه‌های دانشجویی جهادگر دانشگاه‌های استان مرکزی از قبیل دانشگاه آزاد، فرهنگیان، پیام نور، امیرکبیر و سماء است.

وی با بیان اینکه ثبت نام این دوره خدمت‌رسانی از ماه‌های اخیر شروع شد تصریح کرد: ٥۰ نفر از آقایان و ٧۰ نفر از خانم‌ها ثبت نام داشته‌اند که اکنون ٣١ نفر خانم و ٢١ نفر آقا در اردوی جهادی حضور دارند و مابقی جهادگران طی اردو به ما ملحق خواهند شد.

سجادی با توصیف آنکه بخش آموزشی قرارگاه جهادی امام هادی(ع) بر عهده دانشجویان دانشگاه  فرهنگیان است گفت: در بحث عمرانی ٢ پروژه ساخت منزل مسکونی به متراژ ١۰۰ متر در روستاهای گورچان و کسرآصف را خواهیم داشت.

جانشین قرارگاه جهادی امام هادی(ع) بسیج دانشجویی استان مرکزی ادامه داد: در ١٢روستا برگزاری کلاس‌های آموزشی-فرهنگی را خواهیم داشت و با توجه به نیازسنجی‌ها و تحقیقاتی که از ماه‌های قبل در ١٥ روستای موجود از توابع شهرستان خنجین انجام شد، ١٢روستا را به سبب نیازهایشان جهت برگزاری کلاس‌ها انتخاب کردیم.

وی عنوان کرد: از جمله این روستاها می‌توان به روستاهای گورچان، کسرآصف، عباس آباد، امیرآباد، رکین، آرزومند اشاره کرد.

سجادی افزود: خواهران در بخش آموزش روی موضوعات مختلفی از جمله آموزش قرآن، بحث مهدویت و کارگاه هنر متشکل از نقاشی و کاردستی و آموزش احکام مخصوص کودکان توسط خواهران طلبه، کار خواهند کرد.

جانشین قرارگاه جهادی امام هادی(ع) بسیج دانشجویی استان مرکزی بیان کرد: در بعضی از روستاها با مشکلاتی از قبیل آسیب‌های اجتماعی روبرو هستیم که سعی کرده‌ایم از جهادگرانی در بحث کلاس‌های آموزشی استفاده کنیم که بتوانند با توجه به تخصص و مهارتشان  در بحث مشاوره روانشناسی، مشاوره تحصیلی و علوم تربیتی فعالیت مثمر ثمری داشته باشند.

وی از طرح اهدای ٥۰۰ مجموعه لوازم التحریر در روستاهای شهرستان خنجین خبر داد و بیان کرد: این مجموعه لوازم‌التحریر شامل ٢ جلد دفتر٤۰ برگ، یک جلد دفتر ٦۰ برگ و 80 برگ، مداد مشکی، جامدادی، پاک کن و تراش خواهد بود.

استقبال خوب مردم از فعالیت جهادگران جوان

این درحالی است که این برنامه و طرح جهادی با استقبال خوب مردمی روبرو شده است، به طوری که یکی از اهالی منطقه خنجین به خبرنگار تسنیم گفت: برخی کارها مدت‌ها است بر زمین مانده و حضور جوانان با این شوق و پشتکار کمک کرده تا این کارها انجام شده و ساکنان روستاها و مناطق مختلف این بخش شاهد برطرف شدن بخشی از مشکلات خود باشند.

وی ادامه داد: حضور این جوانان و ارتباط با فرزندانمان سبب شده تا هم از نظر تحصیلی و مشکلات درسی و آموزشی با مشکل کمتری روبرو باشیم و هم از نظر آموزش‌های مفید برای زندگی اجتماعی که به دلیل موقعیت مکانی و فاصله از شهر در روستاها و منطقه وجود دارد و دسترسی خاصی به روانشناس یا کارشناسان تخصصی نیست کمک بزرگی به خانواده‌ها باشد.

اجرای طرح سفیر فرهنگی از سوی قرارگاه جهادی در مناطق مختلف استان

معاون فرهنگی قرارگاه جهادی امام هادی(ع) بسیج دانشجویی استان مرکزی از اجرای برنامه های فرهنگی در قالب برنامه‌های فرهنگی در این منطقه خبر داد و به خبرنگار تسنیم گفت: در حوزه داخلی جهادگران حاضر در این دوره برگزاری برنامه‌هایی چون مسابقات ورزشی، نمازهای جماعت و کلاس‌های اعتقادی را در دستور کار داریم و در حوزه خارجی بحث دیوارنویسی، خطاطی و نقاشی را در ١٣روستای انتخاب شده خواهیم داشت.

مجتبی خوشخو با اشاره به برگزاری جشن تکلیف خواهران افزود: با توجه به اینکه سه عید مذهبی بزرگ جهان اسلام و ولادت امام هادی(ع)، امام کاظم(ع) را پیش رو داریم مولودی‌خوانی و برگزاری جشن و اهدای جوایز با حضور اهالی منطقه خنجین برگزار می‌شود و در کنار این موارد، با همکاری آموزش و پرورش فراهان برگزاری جشن تکلیف دخترانی که به سن تکلیف رسیدند را خواهیم داشت.

وی بیان کرد: باید اردوهای جهادی تداوم داشته باشد که در این راستا طرح سفیر فرهنگی برگزار می‌شود که با توجه به اینکه در این ١� روز با وجود مشکلات به هدف و غایت نهایی نخواهیم رسید در هر روستا یک سفیر فرهنگی انتخاب خواهیم کرد و با آنان در ایام مختلف سال ارتباط می‌گیریم و محتوای مختلف فرهنگی را ارسال خواهیم کرد که تداوم حاصل شود.

خوشخو ارائه مشاوره اسلامی به روستائیان در قالب اجرای طرح ویزیت فرهنگی  را موثر دانست و افزود: به منظور مباحث بصیرت افزایی در زمینه‌های سبک زندگی جهادی، سبک زندگی اسلامی، آیین همسرداری، سفیری به عنوان مبلغ و تبلیغ‌گر در روستاها خواهیم داشت.

 

به گزارش تسنیم، آثار و برکات اردوهای جهادی برای جهادگران جوان بی‌شمار است که  از جمله آن بهره‌گیری از فضای خاص معنوی در این اردوها در جهت خودسازی، تقویت روحیه کار تیمی و اجرایی در کنار رشد در فضای آکادمیک و تئوریک، انجام فعالیت‌های فوق برنامه در راستای خدمت به مردم، آشنایی با فرهنگ و روحیه مردم منطقه و به دست آوردن اطلاعات و تجربیات جدید اشاره کرد.

اما هدف اصلی اردوهای جهادی برای مردم و منطقه محروم است که از مهمترین آثار آن عمران و آبادانی و رفع فقر از چهره منطقه، ترویج روحیه نشاط و امید و کار برای مردم منطقه به خصوص نوجوانان و جوانان، تقویت امید به زندگی روستایی و تشویق عدم مهاجرت به شهر و حاشیه‌نشینی است.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار