بازدید 185160
گلایه‌های مادر رنجور یکی از قربانیان قصور پزشکی؛

امیدوارم خطایی که جان کودک دوساله‌ام را گرفت، برای کسی تکرار نشود

صحبت درباره پرونده کودک دو ساله‌ای است که با احساس درد در قفسه سینه و مشکل تنفسی روانه بیمارستان شد، اما عدم تشخیص مشکل اصلی او و تجویز یک داروی بی ربط حال او را بدتر کرد؛ وضعیتی که موجب شد والدین کودک روز بعد بار دیگر دلبندشان را به بیمارستان ببرند اما بازهم تأخیر در اقدامات درمانی چیزی جز مرگ دردناک پیش رویشان قرار نداد.
کد خبر: ۷۲۷۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳ 07 September 2017
امیدوارم خطایی که  جان کودک دوساله ام را گرفت، برای کسی تکرار نشودمرگ ناگهانی بیماری که برای معالجه به بیمارستان مراجعه کرده است، آنقدر برای نزدیکان سنگین است که در ابتدای شنیدن خبر هر تصوری در مورد علت مرگ انجام می دهند. مثل احتمال قصور پزشکی که البته در بسیاری از موارد با حقیقت همخوانی ندارد. با این حال موارد فراوانی از مرگ بیمار نیز وجود دارد که به قصور پزشکی ارتباط دارد و حاصل یک احساس درونی نیست. مثل مرگ کودک دوساله  تهرانی که بعد از دو سال بررسی، خطای پزشکان در معالجه اش تأیید شد.

 به گزارش «تابناک»؛ حکایت پرونده های گشوده شده با نام قصور پزشکی در کشورمان آنقدر زیاد و دردناک است که بعید است هر کداممان چند نمونه از آنها را در پیرامونمان سراغ نداشته باشیم؛ حکایت هایی رنج آور که گاه رنج های مادام العمری را برای برخی به همراه می‌آورند و آنها را برای یک عمر با خبر غیر قابل باور از دست دادن عزیزانشان رو به رو می کند.

مثل کودک دو ساله تهرانی که با احساس درد در قفسه سینه و مشکل تنفسی به همراه پدر بزرگ و مادر بزرگ خود راهی بیمارستان شد، اما عدم تشخیص مشکل اصلی او و تجویز یک داروی بی ربط حال او را بدتر کرد؛ کودکی که روز بعد نیز به ناچار راهی بیمارستان شد اما بازهم تأخیر در اقدامات درمانی نصیبشان شد و این بار مرگ از راه رسید!

اکنون و بعد از دو سال که از ماجرا گذشت، نتیجه بررسی های قضایی و پزشکی قانونی قصور پزشکی را تأیید کرده است و دادگاه برای پزشکانی که در فرایند درمان این کودک مرتکب خطا شده اند، احکام جداگانه ای صادر کرده است؛ احکامی که اگرچه حاوی درصد خطا و مجازات قانونی است اما دیگر برای پدر و مادر این کودک، جای خالی اش را پر نخواهد کرد. 

حقیقتی تلخ که به مانند اغلب پرونده های مشابه، ابتدا با انکار کادر درمانی مواجه شده و با اینکه دو سال زمان برده است تا به حکم نهایی برسد، ولی همین حالا نیز هیچ ضمانتی مبنی بر اجرای دقیق حکم وجود ندارد و البته این اقدام نیز چاره رفع مشکل و حذف نمونه های مشابه بعدی نیست.
 
امیدوارم خطایی که جان کودک دوساله‌ام را گرفت، برای کسی تکرار نشود 

مادر کودکی که از او سخن می گوییم در رابطه با جزئیات ماجرا به خبرنگار «تابناک»، گفت: حادثه فوت فرزندم به دو سال قبل باز می گردد و فرزندم به علت استفراغ و عدم توانايي خوردن غذا توسط پدر و مادرم به بيمارستان «نفت» برده شد. پزشک عمومي بيمارستان با تشخيص نوع بيماري (سرماخوردگي ويروسي) و به رغم اصرار ما براي ويزيت توسط متخصص اطفال،‌ بيماري را جدي ندانست و ارجاع به پزشک اطفال را تجویز نکرد.

وی ادامه داد: پس از تزريق آمپول ضد تهوع به خانه بازگشتیم ولی کودک تا صبح فردا حال خوبی نداشت و به همین دلیل ساعت 7 صبح به دلیل بيحالي زياد و همچنين عدم توانايي در تنفس مناسب،‌ به سرعت به بيمارستان «اقبال» منتقل شد. در این بیمارستان هم ‌تنها آمپول ديازپام تجویز و اين آمپول که براي جلوگيري از تشنج مناسب است، بدون مشورت با ما به فرزندمان تزریق کردند و متاسفانه با توجه به خاصيت داروهاي آرام بخش، از نظر پزشک متخصص اطفال تشديد کننده عدم تنفس شد.

این مادر داغ دیده اضافه کرد: با تشدید مشکل دوباره فرزندم توسط آمبولانس به بيمارستان فوق تخصصي نفت انتقال داده شد و در اين بيمارستان، بيشتر از 2 ساعت در اورژانس منتظر حضور پزشک متخصص اطفال ماندیم و در این مدت تنها عمليات درماني صورت گرفته، استفاده از ماسک اکسيژن بود. 

وی در ادامه با اشاره به برخی کاستی های دیگر افزود: در نهایت در ساعت 17 و پس از بارها احياء فرزندم جان خود را از دست داد.

این مادر رنجور در مورد آنچه که در این دو سال بر او و جریان پرونده رفت، گفت: فوت فرزندم به ویژه به دلیل آنکه علت مرگ او مشخص نبود، برایمان خیلی سخت بود. در این دو سال جلسات متمادی برای مشخص کردن وضعیت پرونده و علت مرگ برگزار و در نهایت 30 درصد علت مرگ متوجه پزشکان و کادر درمانی شد؛ اتفاقی که نه تنها درد جبران ناپذیر ما را چاره نمی کند، بلکه به همین حکم نیز انتقادهای فراوانی وارد است.

وی با تأکید بر این مهم که امیداورم اینگونه خطا و سهل انگاری ها برای کسی تکرار نشود، تأکید کرد: حکم نهایی دادگاه، اشاره به قتل غیر عمد دارد و پزشکان مقصر هر کدام به یک سال حبس قابل تبدیل و جمعاً پرداخت 30 درصد دیه کامل محکوم شدند.


بر اساس آنچه که در حکم قضایی پرونده مرگ این کودک قید شده است، قتل غیر عمد رخ داده و در این اتفاق پزشکان و کادرهای درمانی جمعاً به میزان 30 درصد مقصر هستند و یک سال حبس قابل تبدیل نیز برای آنها صادر شده است؛ پزشکانی که بررسی های بیشتر حکایت از آن دارد که از بیمارستان های محل خدمت اخراج شدند اما چون حکم نظام پزشکی آنها فعال است، مشکلی برای طبابت در سایر مراکز درمانی ندارند.

ذکر این مهم ضروری است که خطا، سهل انگاری و از این دست رخداد ها بخش اجتناب ناپذیر زندگی و فعالیت هر انسانی است و پزشکان نیز از این مهم مستثنی نیستند، اما آنچه ناراحت کننده است، مقاومت بی اساس و فرار افراد از خطاهایی است که در فرایند کار حرفه ای خود مرتکب می‌شوند و حاضر به پذیرششان نیستند؛ اتفاقی که اگر رخ می داد و پزشکان این حادثه از خانواده کودک فوت شده دلجویی می کردند، شاید بخش اندکی از گلایه و آلام این مادر و سایر اعضای خانواده اش نیز کم می شد؛ موضوع مهمی که از مادر کودک فوت شده پرسیدیم و گویا داغ دلش با این سئوال تازه شد. 

او در جواب سئوالی که در مورد دلجویی و عذرخواهی پزشکان مقصر پرسیده شد، گفت: در جلسات دادگاه اصلاً هم دیگر را ندیدیم. چون اول ما می رفتیم داخل جلسه بعد نوبت دفاعیات آنها می شد و آنها میرفتند. ولی در سالن که هم دیگر را می دیدیم، کاملاً بی تفاوت بودند و انگار نه انگار که اتفاقی افتاده است. تازه  یکی از آنها در جلسه آخر  به من گفت ما کارمان را انجام دادیم. همان دکتری که دو ساعت دیر رسید و آخرین شانس های زنده ماندن را هم از کودکم گرفت.

با این حال آنچه که مهم است، تلاش و ضرورت افزایش دقت در تشخیص صحیح بیماری به هر نحوی ممکن است. به گونه ای که یک بیمار با مجموعه اقدامات درمانی صحیح و به موقع از خطرهایی که سلامت او را تهدید می کند رهایی یابد، موضوعی که اگر در سرلوحه کار تیم های پزشکی باشد گزارش های اینچنینی به حداقل و چه بسا به صفر می رسد.

تفاسیر و نمونه بالا انکار کننده زحمات بیش از حد و متعهدانه اکثر پزشکان دلسوز جامعه نیست. اما به هرحال باید پذیرفت خطا و قصور در هر صنفی ممکن و برخورد قانونی با آن برای احقاق حق و کاهش نمونه های مشابه اجتناب ناپذیر است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۷۴
الان ۹۰٪پزشکان ما سهمیه ای هستند.بروید پیدا کنید چرا در علم سهمیه گذاشتند
وقتی وضعیت سهل انگاری دکترها و بیمارستان ها در تهران اینجوریه دیگه بقیه شهرها خیلی اسفناکتره
شهرهای کوچک و دورافتاده که...
طبق عادت همیشگی
دشمنی تابنک با پزشکان
دعا و درخواست بسیار سخت و دردآوری است ولی باید این مصائب به سر مسئولان و ..... بیاید تا چاره ای کنند!
آقا مگه پزشک هم مقصر میشه!
خواهر بيچاره من را نيز اسيب عَصّب روده زد خانم دكتر معروف و طلبكار هم شد.
وضعیت جامعه پزشکی نگران کننده شده...
امیدوارم هم چین دکتر هایی آخر عمرشون مثل همین طفل معصوم بی دلیل و با زجر زیاد بمیرن....
قتل غیر عمد؟؟؟
بنده در مورد جزییات قصور احتمالی پزشکان صحبت نمیکنم.ولی تشخیص بیماری فرایند پیچیده ای است و حتی بهترین پزشکان هم گاهی تشخیص اشتباه می دهند.و بخاطر تشخیص دادن یا ندادن و یا اشتباه تشخیص دادن نمیتوان پزشک را مورد بازخواست قرار داد.ضمن اینکه در بسیاری موارد اینقدر بیماری پیچیده است که حتی بعد از مرگ، با بررسی کامل نیز علت مرگ مشخص نمی شود(با وجود زمان کافی بررسی بعد از مرگ).حالا اینکه از یک پزشک انتظار داشته باشیم در زمان کم و در شرایط اورژانس بیمارستان با چند سوال و جواب و معاینه، همه بیماریهای بیماران را که تعدادشان نیز بسیار زیاد است تشخیص دهد و هیچ خطایی نیز نداشته باشد انتظاری دور از واقعیت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
پزشکی که کفایت لازم و استعداد لازم در زمینه تشخیص و انتخاب راه درمان مناسب بیمار رو نداره نبایت مجوز طبابتش فعال بمونه! مثل تمام مشاغل دیگر! اگر مهندی پلی ساخت ریخت رو سر مردم باید بذارن کار کنه؟ به این دلیل که فلان سال درس خونده باید با جون مردم بازی کنه؟
اينها دكتر نيستند در اين دانشگاههاي را گل بگيرد
پزشکی در سالهای اخیر به بیراهه رفته است.
پزشکان پول پرست
مشکل از پزشک های ما نیست
مقصر راننده است راننده
دردناك و ناراحت كننده است
تا كسي قصور پزشكي را نديده باشد نمي فهمد چقدر خطرناك است
بيشتر از همه وزارت علوم مقصر است چون بدون اينكه بار علمي افراد را ارزيابي كند تنها بر اساس سهميه و غيره اجازه ورود به رشته پزشكي را ميدهد و افراد لايق را به دانشگاههاي بي كيفيت در شهرهاي عقب افتاده شوت ميكند
متهم دوم هم نظام پزشكي است كه با پزشكان متخلف مانند پسرخاله رفتار كرده است.
لعنت بر انسانهاي بد وجدان فرقي نميكنه پزشك يا غيره
فدای سر پزشک.
فقط زورشون به مهندسین برمیگرده
بعد از 2 سال تایید شده!!؟؟
واقعا خسته نباشید
من اگه بودم خودم اقدام میکردم به مجازاتشان
30 درصد کادر درمانی مقصر بوده!!؟؟ 70 درصد مال کیه!؟
با سلام و عرض خسته نباشید خدمت همه دست اندرکاران خبرگذاری تابناک
باید مجلس شورای اسلامی باید قانونی سفت و سخت وضع کنه دکتر ها و همه کادر بیمارستانی متعهد به سوگند نامه بشوند که موقع مدرک دکتر یاد اوری بشه به همگیشان
فقط اعدام
تابناک جان ! الهی دورت بگردم . دلبندم در رشته پزشکی نباید روابط را جایگزین ضوابط کرد . وقتی این کار در سطوح بالا حتی فوق تخصص هم اتفاق می افته چه توقعی داری ؟
متاسفانه هیچ پزشکی و کادر درمانی در بیمارستان حالو اوضاع مراجعه کننده براش مهم نیست، به نظرم تنها راه اینه که مردم خودشون اونها رو مجازات کنن، آتش به اختیار رو باید برای اونها اجرا کنن، حال که مسولین کم کاری میکنن
این مقاله را به کسانی که برای کم کردن مهاجرت طرح میدهند نشان بدید. دلیل 99% مهاجرت این مسایل هست.
بهشت طبقه هفتم پزشکان در ایران: درامدهای میلیاردی، وقت گذرانی در هنگام کار، عدم توجه و رسیدگی کافی، بی مسوولیتی، و جزای اندک در برابر قصور و خطا
واقعا متاسفم.من هم سال 93 پسرم تشنج کرد بردمش بیمارستان دولتی رازی قائمشهر .به خاطر بی خیالی پرستاران اورژانس و دکتر اطفال پسرم یکبار دیگه داخل اورژانس بیمارستان تشنج کرد.سریع بچه رو بردم بیمارستان خصوصی بستری کردم تا حال بچه خوب بشه
خدایا خودت به خانواده این عزیز صبر بده..... این درد ها رو بکجا بگیم؟!! تا کی باید شاهد ضعف باشیم در بیمارستان های که باید محل دوا و درمان باشن نه کشتارگاه.....
پزشکی تنها شغلیه تو ایران البته که هم پرستیژ داره،هم پول داره،هم اعتبار داره و هم مصونیت میاره. یعنی کافیه فقط پزشک باشی دیگه از هر اتهامی چه در زمینه پزشکی و غیر پزشکی تبرئه می شی.جامعه مون بیماره که پزشک رو در حد خدا میبینیم.
وقتی بعضی سهمیه ها و یک کنکور یکسان باعث می شود تا یک سری بی سواد وارد دانشگاه بشوند و باسوادها، سرخورده شود نتیجه اش می شود عده ای مدرک دار اما بیسواد و فاقد تعهد!!! و عده ای هم شب و روز کارشان بشود غر زدن و کامنت گذاشتن مثل من!!
این همه درامدهای پزشکان افزایش یافت و همه نخبگان کشور به سمت رشته خدماتی پزشکی سوق پیدا کردن و انحصار ایجاد شده در پزشکی افزایش یافت و در کنکور پزشکی امسال 400 نفر ظرفیت روزانه پزشکی کمتر از پارسال شد و به 3600 نفر رسید کاش یه ذره هم نظارت بر کار پزشکان بیشتر و سختگیرانه تر میشد.
یک درص مالیات بر ارزش افزوده به طرح تحول جیب پزشکان تخصیص داده شد ولی کیفیت کمتر و پولدوستی زیادتر شد.
اقای تابناک
با سلام این روش شما در خصوص طرح موضوعات قصورات احتمالی پزشکی صحیح نیست و یک طرفه به قاضی رفتن است چون نه شما پزشک هستید و عالم به موضوع متاسفانه از احساسات مردم سو استفاده می شود از طرف دیگر این روش بیان موضوع اطلاع رسانی نمی باشد بلکه موجب بدبینی به جامعه پزشکی و اختلال در رابطه بیمار و درمانگر می شود
هر چند که با احتمال زیادی این توضیحات بنده را منتشر نخواهید کرد
متاسفانه وضعیت خیلی از بیمارستانهای دولتی تهران بسیار بسیار آشفته است.خیلی از بیماران در این مراکز جان شیرین خودشان را بر اثر بی مسئولیتی عوامل غیر پزشکی(برای اینکه پزشک متخصصی در بیمارستانها وجود ندارد) بدون اینکه خوشان متوجه بشوند از دست میدهند.
من فقط موندم پزشکهای ما چه جوری بدون آزمایش سریع می گن بیماری ویروسی هست... یا ویروسه جدیده...این رو فقط برای مثال می گم: چند وقت پیش در ایران مریض شدم چیزی شبیه مسمومیت .. دکتر درایران خیلی راحت گفت ویروسه جدیده... بعد از مدتی که خوب نشدم و از سفر برگشته بودم به دکتر مراجعه کردم خارج از ایران .... و گفتم که دکتر در ایران گفته ویروس جدید گرفتی... سوالی که ازم کرد این بود آیا آزمایش کرد؟؟؟ من هم گفتم نه... و خیلی تعجب کرده بود... اینجا بدون آزمایش به شما دارو نمی دن و تمام کلینیک ها و حتی مطب های خصوصی می تونن به طور اورژانسی از شما آزمایش خون اولیه رو بگیرن. واقعا جای تاسف داره که اینقدر سیستم پزشکی ما بدون برنامه و نظارت هست.
تابناک محترم! کاش به این نکته هم اشاره می فرمودید که بار مراجعه نزدیک به صد بیمار طی هشت ساعت؛ قطعا آمار خطای انسانی را در تشخیص و درمان بسیار بسیار بالا می برد. کاش حداقل این فرهنگ جا می افتاد که آنها که حال عمومی بهتری دارند خودشان به درمانگاههای سطح شهر مراجعه کنند و بخاطر یک سرماخوردگی در بیمارستانهای دولتی صف نکشند. قطعا این فرهنگ غلط مراجعه به بیمارستان به هر دلیل کوچک؛ باعث می شود که روزی عزیزان خود ما که بدلایل خیلی مهمتری به بیمارستان مراجعه نموده اند ساعتها در صف بمانند و این وقایع تلخ رقم بخورد.
چطور فقط قصور پزشکی را تیتر میکنید؟ پزشکی هم یک شغل است و در هر شغلی خطا ممکن است. مهندسان ناتوان ایران خودرو٬ جاده سازان بی کفایت که باعث مرگ و میر چند ده هزار نفری سالیانه در جاده ها میشوند مسئول نیستند؟
تابناک جان یک طرفه به قاضی رفتی!
هر وقت در خبر ها میخونم که یک نفر رو بردن بیمارستان و علیرغم تلاش کادر درمانی جان خودش رو از دست داد خندم میگیره.
چون کادر درمانی هیچ تلاشی نمیکنن و واقعا خیلی ها به همین علت جونشون رو از دست میدن
30 درصدد؟؟
امان از جامعه پزشکی!
ببخشید. من پزشکم. شما اینهمه داد و بیداد از پزشکان و پرستاران کردید که واقعاً در حد یک رسانه بیطرف نیست ولی آخر نگفته اید علت مرگ کودک چی بوده. واقعاً میدونین علت چی بوده یا فقط دنبال یک تیتر خوب هستین؟آخر علت مرگ چی بوده؟ عدم ویزیت متخصص اطفال؟ بی توجهی والدین به کودک؟ گذاشتن ماسک اکسیژن؟ و.....؟؟؟؟؟ کدام؟ اینجوری که نمیشه کار حق انجام بدیم داداش و خواهر من. این چه جور سم پاشی به زحمات پزشکی هست؟ به فرضی هم که تشخیص نداده باشند که دلیل بر سهل انگاری نبوده.
من پزشکی هستم که در آلمان کار می کنم. در سیستم درمانی ایران هم ده سال کار کردم.
۱. پزشکان هم انسانند و خطای پزشکی در تمام جهان رخ می دهد و بزرگترین علت مرگ در ایالات متحده ، همین خطای پزشکیست.
۲. در ایران من تا روزی ۱۲۰ بیمار را روزانه !! در بخش اورژانس ویزیت می کردم که شامل انواع و اقسام تروما و سکته ها و مسمومیت و... میشد . شما خودتون رو بگذارید جای ما . شما می تونید با ۱۲۰ نفر در روز سلام و احوالپرسی کنید ؟ حالا معاینه و تشخیص و درمان و اضطراب جای خودش.
۳. در مقام مقایسه در آلمان من روزی ۱۰ مریض رو معاینه و درمان می کنم و بدون استرس و با بالاترین کیفیت . یعنی کمتر از ۸% کارم در ایران !!
هم من راضی هستم و هم بیماران. فکر اینکه بخوام روزی دوباره ۱۰۰ -۱۵۰ بیمار رو ویزیت کنم الان واقعا برام وحشتناکه.
در کل خواستم بگم که برای قضاوت درست باید صحبتهای هردو طرف رو شنید.
وقتی مجازات شدیدی اعمال نمیشه داستان ادامه داره
به مادر داغدار تسلیت میگوییم
این بیمارستان به جای گذاشتن معاینات دوره ای برای کارمندان که تازگی سالیانه شده و موجب زحمت کارمندان و اتلاف وقت آنها می شود و معمولا چیزی از این معاینات سرسری عاپد کارمند نمی شود بهتر است به بیماران واقعی خود برسد در ضمن رروش نوبت دهی این بیمارستان بسیار وحشتناک شده
یاد آن آقای دکتر مهمان برنامه مهران مدیری افتادم که چقدر از سریال (در حاشیه) به خشم آمده بود.
آقا پزشکا از ما بهترونن ، خدا لعنت کنه اون مشاوره دبیرستان ما رو که گفت شما شاگرد اولی ریاضیت قویه برو مهندسی ، مملکت ما صنعتی داره میشه
روزانه هزاران نفر جانشان توسط پزشک های ایرانی نجات داده میشه و موارد کمی هم خطا وجود داره سانسور موارد گسترده ی نجات بیماران توسط پزشکان ایرانی قطعا قصور رسانه های ایرانی محسوب میشه
این چیزها که مهم نیست

فقط فکر مسلئه حصر هستن
و همچنان بعضی پزشکان و پرستاران مصون از مجازات و حتی تذکر!!!
متاسفانه در هیچ جای دنیا چنین مصونیتی برای پزشکان وجود ندارد. پزشکان ما از پایین بودن ویزیت ناراضی هستند. من در غرب تحصیل کرده ام. آنجا پزشک 30 الی 45 دقیقه بیمار را ویزیت می کند نه 2 دقیقه و در برابر تمام نتایج تجویزی که می کند مسئول است.
همه جا از نبوغ پزشکان ایرانی می گویند. غافل از اینکه این نبوغ به قیمت جان بیماران و سعی و خطا بدست آمده نه چیز دیگر
برای اون نظام پزشکی و حمایت های بی چون و چرا از پزشکان و اشتباهات ایشان متاسفم . کاش عدالتی بود !!!
اینگونه اتفاقات در ایران طبیعی است ....
من سایت شما رو اکثر اوقات نگاه میکنم. جز معدود سایتهایی هستید که بطور یک جانبه بر علیه پزشکان مطلب مینویسید.
واقعا شرم اوره
متاسفانه بعضی از پزشکا به زور پزشک شدن و وزارت بهداشت هم به جایی این که طرف مردم باشه با سرسختی از این کوتاهی پزشکا حمایت میکنه
تابناک چرا ننوشتی این کودک، مادرزاد فلج مغزی و اختلالات ژنتیکی داشت؟! این رسالت خبری نیست
در بسیاری از بیمارستان ها خطاهای زیاد پزشکی صورت می گیرد و هیچ سازمان و اداره ای رسیدگی نمی کند. بیمارستان های ما بیشتر به یک مکان سفر به آن دنیا شبیه شده است!!
يكي از آشناهاي دوستان ما كه در آمريكا زندگي ميكرد به علت قصور پزشكي مجبور شد پاي عمل جراحي شده اش را كه به علت قصور پزشكي درمان درست نشده بود دوباره عمل كند(البته جزيئات را اطلاع ندارم)پس از شكايت ايشان پزشك مجبور به پرداخت سه ميليون دلار خسارت و لغو دائمي پروانه طبابت او شده بود در صورتي كه شايد يك پزشك امريكايي در تمام عمر هم سه ميليون دلار نتواند در امد نداشته باشد.
چه عدالتی
خدا لعنت كند افراد بيسواد و افراد بي مسوليت.
این ار عوارض هزارهزار دانشجوی پزشکی گرفتن بدون امکان لازم است سهمیه وغیر سهمیه پزشک عمومی در حد توان علمی که داشته اقدام کرده تشخیص ندادن بیماری جرم نیست اما اگر تشخیص داده واقدام صحیح انجام نشود مجرم است
با سلام
تا وقتی بیش از اندازه و غیر اعتدال به یک صنف توجه شود مشکلات متعدد گرینبانگیر مردم و آن صنف خواهد بود.
و همواره باید توجه داشت که منافع آحاد مردم در اولویت باید باشد.
حرف حساب قابل پخش نیست درسته؟
به نظرم خود پدرومادر هم مقصرند اين همه بیمارستلن کودکان در تهران را رها کردند و طفل رو نزد پزشک عمومی و بعد به بیمارستلن اقبال بردند!
از این مسائل زیاد است
پزشکان ایرانی کاملا بی سواد هستند
هیچ وقت هیچ پزشکی تو ایران محکوم نشده و اگر هم شده، حکمش اجرا نشده
واقعا چرا بيمارستانهاي ما نبايد داراي متخصص شبانه روزي باشند ؟ اونم با اين حقوقهاي نجومي كه به اين به اصطلاح متخصصين پرداخت مي شه .
مردم باید بتونن نو درمان و روش درمانشون رو خودشون انتخاب کنن چون تنها کسانی هستند که با عواقب اون بصورت مستقیم و عمیق روبرو میشوند همین عزیزان و بستگان اونها هستند ؛
واقعا باید قدر کادر درمانی رو بدانید چون اونا مقصر زیاد نیستند
منم سال ۹۶توسط یک دکتر بی سواد در بروجرد سزارین شدم و شریان اصلی باز مونده بود و قسمتی از جفت هم جا مونده بود دوباره به اتاق عمل رفتم با ۱۰ کیسه خون نجات پیدا کردم و.... شکایت هم بعد از ۲ سال به جایی نرسید خدا ازشون نگذره ایشالله به سر عزیزانشون بیاد
پارسال دختر دو ساله من رو با تشخیص اشتباه داشتن میکشتن با سرچ ساده تو اینترنت خودم فهمیدم اشتباه کردن چون هیچ کدوم از علائم اون بیماری رو نداشت انقدر پیگیری کردم تا دوباره بررسی کردن فهمیدن بعله تشخیصشون اشتباه بوده ده روز اسیر بیمارستان بودم با شکایت که به هیچ جا نمیرسیم ولی از صمیم قلب دکترا و پرستارای بی تعهد و بی سواد رو نفرین میکنم و ازشون نمیگذرم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل