بازدید 2154

دادستانی برزیل علیه «روسف» و «داسیلوا» اعلام جرم کرد

دادستانی کل برزیل علیه ۸ نفر از اعضای حزب «کارگران» از جمله ۲ نفر از رؤسای جمهور سابق این کشور به اتهام ایجاد تشکیلات جنایی، اعلام جرم کرد.
کد خبر: ۷۲۷۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ 06 September 2017
دادستانی کل برزیل علیه ۸ نفر از اعضای حزب «کارگران» از جمله ۲ نفر از رؤسای جمهور سابق این کشور به اتهام ایجاد تشکیلات جنایی، اعلام جرم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، «رودریگو جانتو» دادستانی کل برزیل، «لوئیز ایناسیو لولا دا سیلوا» و «دیلما روسف» از اعضای بلندپایه حزب «کارگران» را که در کارنامه خود سابقه ریاست جمهوری نیز دارند به ایجاد یک تشکیلات جنایی، متهم کرد.

جانتو علاوه بر این ۲ نفر، ۶ نفر دیگر از اعضای حزب کارگران را نیز به جرایمی از قبیل پولشویی و فساد مالی در «پتروبراس» شرکت ملی نفت برزیل، متهم کرده است.

این نخستین بار است که علیه روسف که در سال ۲۰۱۶ از بابت سوء استفاده از بودجه دولتی استیضاح و از ریاست جمهوری برکنار شد، اعلام جرم می شود.

همچنین در پرونده ۲۳۰ صفحه ای که علیه اعضای حزب کارگر تشکیل شده، دا سیلوا- رئیس جمهوری اسبق برزیل- به تلاش برای پنهان کردن تشکیلات جنایی متهم شده است.

گفتنی است با همه اتهامات مطرح شده، دا سیلوا همچنان محبوب ترین سیاستمدار برزیلی محسوب می شود، حال آنکه اگر به فساد مالی متهم شود، از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸، محروم می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل