بازدید 2830

پرداخت یارانه به احزاب تشکل های سیاسی را دولتی می کند

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد دارد که پرداخت یارانه به احزاب توجیه ندارد چرا که استقلال تشکل ها را زیر سوال می برد.
کد خبر: ۷۲۷۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳ 06 September 2017
محمدعلی پورمختار در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص پرداخت یارانه به احزاب از سوی دولت با هدف تقویت تشکل های سیاسی اظهار داشت: اعتقاد دارم که احزاب نباید به بودجه دولتی وابسته شوند چرا که وابستگی مانع استقلال عمل و انتقاد از دولت می شود.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به پرداخت یارانه به مطبوعات عنوان کرد: با توجه به رویکردی که دولت در پرداخت یارانه به مطبوعات داشت، قابل پیش بینی است که سرنوشت یارانه احزاب به کجا کشیده می شود.

وی تاکید کرد: پرداخت یارانه سلیقه ای خواهد شد و قطعا دولت به تشکل های همسوی خود سهم بیشتری خواهد داد و همین کار و نگاه باعث دولتی شدن تحزب در کشور می شود که به نفع نیست چنین اتفاقی در حوزه احزاب رخ دهد.

ای نماینده مجلس با پرداخت یارانه به احزاب مخالف است اما در عوض می خواهد که دولت فضا و بستر را برای فعالیت احزاب ایجاد کند تا تشکل ها نظام مند شده و جایگاه مناسبی پیدا کنند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اساس قانون، احزاب مجاز به دریافت حق عضویت از اعضا هستند و این مسئله بخشی از هزینه های آن را پوشش می دهد، ازاین رو پرداخت یارانه به احزاب به هیچ وجه توجیه ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی