بازدید 8937

واکنش عجیب سوچی به کشتار مسلمانان

کد خبر: ۷۲۷۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰ 06 September 2017
رهبر دموکراسی خواه میانمار امروز (چهارشنبه) «آیسبرگ بزرگ اطلاعات نادرست» درباره به تصویر کشیدن بحران روهینگیا را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی خواه میانمار در نخستین اظهارنظرش درباره حملات شبه‌نظامیان روهینگیایی به پاسگاه‌های پلیس و یک پایگاه نظامی در استان راخین در غرب میانمار که ۲۵ اوت سال جاری میلادی صورت گرفت، اخبار جعلی و ساختگی را مسئول به وجود آمدن مشکل میان جوامع مختلف دانست و اعلام کرد که اینها به نفع «تروریست‌ها» است.

این اظهارات در پی تماس تلفنی‌ سوچی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز سه شنبه صورت گرفت؛ اردوغان جامعه بین الملل را برای توجه به مساله بحران مسلمانان روهینگیا بسیج کرده و ۱۰۰۰ تن کمک برای آنها ارسال کرده است.

رهبر دموکراسی خواه میانمار اشاعه اخبار "جعلی" در توئیتر را از سوی معاون نخست وزیر ترکیه در روزهای گذشته به شدت محکوم کرد.

وی گفت: "تروریسم" در میانمار یک مساله جدید است اما دولت "بهترین" تلاش را برای تضمین این مساله به کار می گیرد تا نگذارد "تروریسم" گسترش یابد و به تمام راخین سرایت کند.

از زمان آغاز درگیری‌ها در راخین ناشی از حمله شبه نظامیان روهینگیا به پلیس صدها تن کشته شدند.
 
بیش از ۶۰ هزار خانه نیز در راخین که به مسلمانان روهینگیا تعلق داشت، به آتش کشیده شد و این اقدام باعث شد تا مسلمانان روهینگیا به سمت بنگلادش بروند.

رهبر دموکراسی خواه میانمار به شدت از جانب جامعه بین الملل بخاطر امتناع از واکنش نسبت به نوع رفتار با این مسلمانان در معرض فشار و انتقاد قرار دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی