بازدید 5116

آرامکو قیمت نفت را افزایش داد

شرکت سعودی آرامکوی عربستان اعلام کرد، قیمت رسمی نفت سبک عرب خود در بازار آسیا را ۵۵ سنت بالا برده و به ۳۰ سنت بالاتر از شاخص منطقه‌ای رسانده است.
کد خبر: ۷۲۷۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱ 05 September 2017
شرکت سعودی آرامکوی عربستان اعلام کرد، قیمت رسمی نفت سبک عرب خود در بازار آسیا را ۵۵ سنت بالا برده و به ۳۰ سنت بالاتر از شاخص منطقه‌ای رسانده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از بلومبرگ، عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا برای ماه اکتبر را افزایش داده است. افزایش قیمت نفت سبک این کشور برای دومین ماه متوالی نشان‌دهنده تقویت تقاضا برای نفت سبک عربستان در بزرگترین بازار نفت این کشور است.شرکت سعودی آرامکوی عربستان اعلام کرد، قیمت رسمی نفت سبک عرب خود در بازار آسیا را ۵۵ سنت بالا برده و به ۳۰ سنت بالاتر از شاخص منطقه‌ای رسانده است. بر اساس تحقیق بلومبرگ، انتظار می‌رفت عربستان قیمت نفت خود را کمتر از این رقم بالا ببرد.

آرامکو قیمت نفت را افزایش داد

رابین میلز، تحلیلگر موسسه قمر انرژی در دوبی گفت: این افزایش نشان‌دهنده تقویت بازار نفت آسیاست. وی افزود، ممکن است تاثیرات طوفان هاروی در خلیج مکزیک، که موجب کاهش تولیدات پالایشگاهی آمریکا شد و قیمت بنزین را بالا برد، در رشد بیش از حد انتظار قیمت نفت سبک عربستان در بازار آسیا موثر بوده باشد. تقاضای احتمالی از سوی آمریکا برای واردات سوخت ممکن است سود فعالیت‌های پالایشگاهی را در آسیا افزایش دهد.

بزرگترین تولید‌کننده عضو اوپک به همراه دیگر تولید کنندگان عمده نفت، در حال کاهش عرضه نفت خود به بازار آسیاست تا از این طریق به کاستن از مازاد عرضه جهانی نفت کمک کند. آرامکو در ماه جاری میلادی در حال کاهش فروش نفت خود به آسیاست و این کاهش انواع مختلف نفت خام این کشور را شامل می‌شود. به گفته منابع آگاه، عربستان تا ماه اکتبر به دلیل انجام تعمیرات در میادین نفتی خود، فروش نفت سبک عرب خود را کاهش خواهد داد.

قیمت نفت برنت از ابتدای امسال تاکنون به دلیل نگرانی‌ها از تداوم مازاد عرضه در بازار حدود ۸ درصد کاهش یافته و کاهش تولید اوپک و سایر تولیدکنندگان نیز نتوانسته کمکی به بهبود وضعیت بازار کند. آرکادی دوورکویچ، معاون نخست‌وزیر روسیه گفته، این کشور احتمالا از تمدید مجدد توافق کاهش تولید حمایت خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر