بازدید 3394

بدهی‌های سنگین مدارس کهگیلویه و بویراحمد

کد خبر: ۷۲۷۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵ 05 September 2017
معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: بدهی بهاء آب، گاز و برق سنگین مدارس استان مانده و پرداخت نشده‌اند که باید برای این مساله هم فکر شود.

به گزارش ایسنا، اردشیر یاری در نشست شورای آموزش و پرورش استان افزود: سه سال و اندی از برگزاری نشست‌های شورای آموزش و پرورش استان می گذرد اما تاکنون در این شورا حتی یک ریال به آموزش و پرورش کمک نشده است. اگر قرار است در این جلسات حضور پیدا کنیم اما نتیجه‌ای نگیریم به جایی نمی‌رسیم و مشکلات فضاهای آموزشی و مدارس استان حل نمی شود.

معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تاکنون از محل فصل 5 اعتبارات آموزش و پرورش یک ریال برای سرانه دانش اموزی استان پرداخت نشده است. بدهی بهاء آب، گاز، برق و تلفن مدارس استان مانده و پرداخت نشده‌اند که باید برای این مساله هم فکر شود.

یاری اضافه کرد: آموزش و پرورش این استان نیازمند جدی کمک است و به سوی همه کسانی که می توانند به ما کمک کنند دست دراز می کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: برای مهر ماه سال تحصیلی جاری در سطح استان با مشکلات و کمبود های تجهیزاتی و فضای آموزشی مواجهیم.

به گزارش ایسنا ، هادی زارع پور، ظهر امروز سه شنبه، 14 شهریور ماه در نشست شورای آموزش و پرورش استان افزود: باید قبل از آغاز سال تحصیلی جاری برای رفع این مشکلات تجهیزاتی، فضای آموزشی و مدرسه تلاش شود.

وی با بیان اینکه 113 مدرسه این استان شامل 678کلاس درس تخریبی و قابل بازسازی هستند، بیان کرد: 120 مدرسه نیازمند مقاوم سازی در سطح استان وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه باید در این استان 118 مدرسه احداث شود، خاطرنشان کرد: 258 مدرسه استان نیازمند تعمیرات است. همچنین 117 مدرسه کانکسی یا پیش ساخته برای روستاهای کم جمعیت استان نیاز داریم. برای مدارس استان 114 سرویس بهداشتی نیاز داریم که باید احداث شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس طی مهر ماه  قرار داریم مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد 227 دستگاه فتوکپی، 2407 صندلی معلم، 1409 میز آموزگار، 5650 صندلی دانش آموز، 6100 میز دانش آموز(نیمکت) و 1788 وایت برد نیاز دارند. 864 دستگاه رایانه، 369 دستگاه چاپگر، 741کمد بایگانی، 568فایل 4 طبقه، 450کیت علوم، 420 کیت ریاضی و 420 کیت جغرافیا و 3840 متر موکت از دیگر نیازمندیهای مدارس این استان هستند.

 زارع پور تاکید کرد: 450 نفر از نیروهای آموزش و پرورش استان طی سال تحصیلی 96- 97  بازنشسته می شوند در حالی که تنها 513 نفر از بین فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و از طریق آزمون سازمان سنجش، ورودی داریم. علاوه بر آن 144 نفر که دارای کد هشت رقمی و حق التدریس بودند در صورت اجازه وزارت وارد خواهند شد.

وی بیان کرد: در شهر مادوان با مشکل جدی فضای آموزشی مواجهیم که با 100 میلیون تومان این مشکل رفع خواهد شد. هم چنین در بلهزار با همین مشکل مواجه هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: متاسفانه در شهرک سازی های استان فضای لازم آموزشی و مدرسه پیش بینی، ساخته و تحویل آموزش و پرورش نمی شود اما برخی مشکلات فضای آموزشی مربوط به همین مناطق است. انتظار داریم بصورت فوری و در سریع ترین زمان ممکن تدبیری اندیشیده شود تا اعتبارات لازم قبل از مهر ماه در اختیار اموزش و پرورش و نوسازی مدارس قرار داده شود تا مشکلات و کمبود های مدارس استان کمتر شود.

وی تصریح کرد: در رابطه با مشکلات و کمبودهای فضای آموزشی و تجهیزات، چندین مکاتبه با وزیر آموزش و پرورش، نوسازی مدارس کشور، استاندار و برنامه بودجه انجام داده‌ایم و تنها راه‌حل این مشکلات تخصیص اعتبار است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد اضافه کرد: در شهر مادوان با مشکل زمین برای فضای آموزشی و مدرسه مواجهیم که در صورت مساعدت و همکاری شورای شهر و شهرداری این شهر می توانیم مشکلات این شهر را بصورت استیجاری یا از طریق دیگر رفع کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار