بازدید 4109
اقتصاد در گذر زمان

از تامین اعتبار دولت برای تاسیس یک دانشگاه تا نقش فعال یک گروه طرفدار اسرائیل در شکل گیری لایحه سناتور «داماتو»

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سیزدهمین روز شهریور ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۷۲۷۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 04 September 2017
به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سیزدهمین روز شهریور ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

13 شهریور 1338، دولت برای تاسیس یک دانشگاه در شیراز پنج میلیارد ریال تامین اعتبار کرد.

13 شهریور 1342، دولت طی اعلامیه‌ ای بیان کرد در مبارزه بین اوپک و کمپانی ‌های نفتی سرانجام اوپک موفق شد.

13 شهریور 1344، هيأت كارشناسان اتحاد جماهير شوروي براي عقد قرارداد صدور گاز ايران به آن كشور واحداث كارخانه ذوب آهن اصفهان، وارد تهران شد.

13 شهریور 1352، اتومبیل پیکان هزار و پانصد تا هزار و هشتصد تومان گران شد.

13 شهریور 1356، روزنامه كيهان نوشت "هژبر یزدانی مالك كارخانه هاي قند شيروان، بجنورد، قوچان، اصفهان، قزوين، شاهزند و كرج است، بانك ايرانيان متعلق به اوست و در 5 بانک دیگر سهامدار عمده است. به اندازه همه ميليونرهاي ايران ثروت دارد و در يك خانه 20 هزار متر مربعي در شمال تهران زندگي مي كند".

13 شهریور 1374، "وال استريت ژورنال" فاش كرد در شكل گيري لايحه سناتور «داماتو» در مورد وضع تحريم شركت هاي تجاري طرف معامله با ايران، يك گروه طرفدار اسرائيل نقش فعالي ايفا كرده است.


منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار