بازدید 1810

حماس اخبار مربوط به انحلال کمیته اداری را تکذیب کرد

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اخبار مربوط به تلاش برای انحلال کمیته اداری و ارجاع مسئولیت‌های آن به "کمیته کفالت" را تکذیب کرد.
کد خبر: ۷۲۶۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳ 02 September 2017
عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اخبار مربوط به تلاش برای انحلال کمیته اداری و ارجاع مسئولیت‌های آن به "کمیته کفالت" را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم، موسی ابو مرزوق، یکی از اعضای عالی رتبه جنبش حماس با تکذیب قصد حماس برای انحلال کمیته اداری که اخیرا در غزه تشکیل شده و ارجاع مسئولیت‌های آن به "کمیته کفالت" که محمد دحلان، عضو جدا شده جنبش فتح نظارت بر آن را بر عهده دارد و کمیته مذکور از سوی کشور امارات حمایت مالی می‌شود، بر آمادگی این جنبش برای پایان دادن به اختلافات در فلسطین و آشتی بر اساس اصل مشارکت سیاسی تاکید کرد.

ابو مرزوق گفت: کمیته اداری غزه در شرایطی استثنایی و پس از آنکه دولت توافق به غزه پشت کرد، تشکیل شد.

این عضو عالی رتبه حماس افزود: حماس می‌خواهد مدیریت غزه را تنها به دولتی فلسطینی و مورد توافق تحویل دهد نه به کمیته کفالت ملی و اسلامی و حماس با هیچ گونه اقدامی که به اختلافات در فلسطین دامن بزند، موافق نیست.

این عضو مقیم خارج حماس ادامه داد: فعالیت کمیته کفالت تنها محدود به بخشی از خدمات انسانی و امدادرسانی است و کمیته اداری زمانی که دلایل تشکیلش بر طرف شوند، فورا منحل خواهد شد.

کمیته کفالت متشکل از نمایندگانی وابسته به دحلان، دیگر نمایندگان حماس و تعدادی از رهبران گروه‌های فلسطینی دیگر است، به تازگی نیز توافقی برای شروع به کار این کمیته با پرونده آشتی اجتماعی حاصل شد و در پی تفاهم‌های اخیر به دست ‌آمده در مصر کمیته مذکور برخی فعالیت‌های اجتماعی و بهداشتی خود را آغاز کرد.

دحلان درباره بیانیه‌ای که به تازگی درباره وجود تفاهم‌ها میان حماس و دحلان که می‌تواند به منزله دستاوردی قریب الوقوع برای غزه باشد، منتشر شده، گفت: مصر آمادگی خود را برای کاهش محاصره در پی تفاهم‌های مثبتی که میان هیات حماس و رهبری مصر حاصل شد، اعلام کرد، به این ترتیب هر گونه تغییر و دستاوردی در غزه را شهروندان فلسطینی باید احساس کنند.

هیات رهبران عالی رتبه حماس در غزه به ریاست یحیی السنوار حدود سه ماه قبل به مصر رفت و در آنجا با دو تن از نزدیکان دحلان دیدار کرد. در این دیدار پس از سال‌ها قطع رابطه میان حماس و مسئولان قاهره تفاهم‌هایی برای فراهم کردن امکاناتی در گذرگاه رفح میان دو طرف حاصل شد.

حماس حدود چهار ماه قبل کمیته‌ای اداری را برای نظارت بر مدیریت نهادهای دولتی در غزه تشکیل داد، در پی این اقدام جنبش فتح و تشکیلات خودگردان فلسطین انتقادات تندی را متوجه حماس کرده و کمیته مذکور را جایگزین دولت توافق دانستند.

تشکیلات خودگردان فلسطین اتخاذ اقداماتی قاطع از جمله کاهش حقوق کارمندان و بازنشستی زودهنگام تعدادی از آنها را جهت اعمال فشارهای اقتصادی بر حماس آغاز کرد.

جنبش فتح از حماس خواست به این اقدامات پایان داده و پیشنهادات محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای آشتی که شامل انحلال کمیته و سپس فراهم کردن شرایط فعالیت برای دولت توافق و توافق برای برگزاری انتخابات عمومی را بپذیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار