بازدید 5639

تکذیب مشکل سایبری بانک قوامین توسط فتا

معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا گفت: هیچ هک سایبری در مورد بانک قوامین رخ نداده است.
کد خبر: ۷۲۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸ 02 September 2017
معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا گفت: هیچ هک سایبری در مورد بانک قوامین رخ نداده است.
سرهنگ حسین رمضانی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، در مورد اخبار منتشر شده مبنی بر وجود مشکل در بانکداری الکترونیک بانک قوامین، با رد این موضوع اظهار داشت: در راستای اجرای مصوبه بانک مرکزی مبنی بر کاهش سود سپرده های روزشمار به 10 درصد، بانک قوامین برای سهولت ارائه خدمات به مشتریانش اقدام به ارسال پیامک برای آنها کرده است.

وی ادامه داد: در این پیامک به مشتری اعلام شده است که سود روزشمار به 10 درصد کاهش یافته است و مشتری اگر مایل به تداوم سپرده گذاری روزشمار است عدد یک را به بانک ارسال کند تا دیگر نیاز به مراجعه حضوری و اتلاف وقت مشتریان نباشد.

به گفته معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا، وقتی مشتریان برای بانک عدد یک را ارسال کردند فایل روز شمار سود قبلی بسته شده و برای فرد فایلی با روز شمار سود 10 درصد باز می شود.

رمضانی با بیان اینکه بخش "آی تی" بانک پیامک باز شدن فایل روزشمار 10 درصد را برای مشتریان ارسال کرده اما تعدادی از مشتریان پیامک را دریافت نکردند، تاکید کرد: برخی به اشتباه تصور کردند سود سپرده قبلی آنها بلوکه شده یا اطلاعات حساب آنها مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه هیچ گونه هک یا سوء استفاده ای در حساب های بانک قوامین رخ نداده است، گفت: سیستم بانکداری الکترونیک بانک قوامین مشکل سایبری و امنیتی ندارد و هیچ گونه حمله سایبری یا هکی انجام نشده است.

معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا در پایان به شایعه سازان فضای مجازی هشدار داد و تاکید کرد: هرکس بخواهد امنیت اقتصادی و سایبری کشور را دچار خدشه کند، پلیس فتا با به روز ترین تجهیزات و دانش پلیسی، متهم را شناسایی و دستگیر می کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان