بازدید 5456
۱
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

سبزپوشی حافظ در شنبه اعتراضی برخی سهامداران

شاخص کل بورس که هفته گذشته را با رشد هفتگی 9/ 0 درصدی برای چهارمین هفته متوالی صعودی، پشت سر گذاشته بود، امروز نیز توانست روند رو به رشد را ثبت کند و با افزایش 0.19 درصدی همچنان در کانال 83 هزار واحد قرار داشته باشد.
کد خبر: ۷۲۶۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ 02 September 2017
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه 11 شهریورماه 96 با افزایش 155 واحدی به رقم 83 هزار و 428 واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در اولین روز کاری هفته جاری در ادامه روند رو به رشد روزهای اخیر، بازهم شاهد روند صعودی اکثر شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 50 واحدی به رقم 27 هزار و 26 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با افت 46  واحدی، عدد 17 هزار و 848 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) با کاهش 35 واحد به رقم 13 هزار و 517 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 0.05 درصدی افزایش 45 واحدی را رقم زد و به سطح 91 هزار و 818 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با 13 واحد کاهش به رقم 58 هزار و 628 واحد رسید و شاخص بازار دوم با رشد 1001 واحد معادل 0.56 درصد همراه بود و عدد 180 هزار و 919 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت 12:20 در سطح 83 هزار و 441 واحد قرار گرفت. 

سبزپوشی حافظ در شنبه اعتراضی برخی سهامداران

در معاملات امروز بازار سهام، نماد فارس (صنايع پتروشيمي خليج فارس) با 169 واحد افزایش بیشترین تاثیر را در افزایش شاخص کل بورس داشت و پس از آن نماد شپنا (پالايش نفت اصفهان) با 13 واحد، نماد فخوز (فولاد خوزستان) با 12 واحد، نماد وخارزم (سرمايه گذاري خوارزمي) با 11 واحد و نماد وصندوق (سرمايه‌گذاري‌صندوق‌بازنشستگي‌) با 10 واحد افزایش، بیشترین تاثیر را در برآورد نماگر بورس داشتند.

در مقابل، نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 41 واحد و نماد کگل (معدني و صنعتي گل گهر) با 11 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: بیمه حافظ، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان، بانک حکمت ایرانیان و حق تقدم خرید سهام آن، اوراق اجاره هواپیمایی ماهان، ورزیران، مهندسی فیروزا، پتروشیمی دهدشت، صنعتی شیمیایی رنگین بودند و همچنین شرکت هایی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، شامل: بیمه کارآفرین، داروسازی سبحان انکولوژی، صنایع خاک چینی ایران، حق‌تقدم خرید سهام نیروترانس بودند.

معامله‌گران بورس امروز، 433 میلیون و 995 هزار برگه بهادار و سهام در قالب 41 هزار و 151 نوبت معامله و به ارزش 237 میلیارد و 945 میلیون تومان داد و ستد کردند. در مقایسه با روز چهارشنبه، حجم معاملات با 43 درصد کاهش همراه بود.

به گزارش تابناک اقتصادی، در بازار فرابورس امروز شاخص با رشد 0.6 واحدی به رقم 954 واحد رسید. در بازار فرابورس، معامله‌گران 220 میلیون و 916 هزار برگه بهادار در قالب 35 هزار و 895 نوبت معامله و به ارزش 89 میلیارد و 195 میلیون تومان داد و ستد کردند. 

سبزپوشی حافظ در شنبه اعتراضی برخی سهامداران


درب‌های بورس تهران در ساعت معاملات بسته شد

به گزارش خبرگزاری فارس؛ صبح امروز شنبه 11 شهریور ماه 96 بورس تهران به دلیل آنچه که اعتراض تنی چند از سهامداران که خود را عموماً سهامدار شرکت کنتور سازی معرفی می‌کنند، بر روی مردم بسته شد. درب های بورس تهران حدود 8 ماه قبل در 10 تیرماه و  18 بهمن ماه ۹۵ نیز به دلیل بروز این اعتراض ها در ساعات پایانی ساعت معاملات بر روی عموم سهامداران معترض بسته شده بود. با این همه این نخستین بار است که از ابتدای شروع معاملات بورس تهران درب‌های اصلی این بازار بر روی عموم مردم بسته شده است. خبرهای محلی حاکی است، همچنینی به نقل از فارس، بر تعداد تجمع کنندگان اندکی افزوده شده و شعارهای پراکنده‌ای همچون "قمارخونه نمی خواهیم" درخواست استعفا و محاکمه برخی مدیران ارشد از جمله رییس اتاق اصناف و رییس سازمان بورس را سر می‌دادند.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
کی بهحرف این مردم بیچاره گوش میده الان نه وقت رای گیری نه جنگی هست مسیولین در سلامت و امنیت کامل قرار دارن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان