بازدید 7007
واکنش

اکبرفلاح:مدیران فدراسیون کشتی،مریضی خارج رفتن گرفته اند!

درست است که فدراسیون باید به وزیر جوابگو باشد و این خواسته حق وزارت ورزش هم هست اما باید توجهی هم شده باشد و امکانات لازم در اختیار تیم های ملی قرار گرفته باشد تا بعدا دلیل ناکامی هم پرسیده شود.
کد خبر: ۷۲۶۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰ 01 September 2017
ناکامی تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی 2017 پاریس، موضوعی است که این روزها به یکی از سوژه های اصلی ورزش ایران تبدیل شده و باعث بحث و جدل، میان فدراسیون کشتی و وزارت ورزش هم شده است.

به گزارش تابناک ورزشی، اکبر فلاح قهرمان سابق کشتی آزاد جهان در سال 1993 تورنتو در وزن 68 کیلوگرم، در موضوع اختلاف فدراسیون و وزارت ورزش، طرف فدراسیون را گرفت اما در گفت و گوباگل به این موضوع اشاره کرد که اعضای فدراسیون مریضی سفر گرفته اند!

درباره ناکامی تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی2017 پاریس چه نظری دارید؟
بالاخره کشتی بالا و پایین دارد و این نتایج گاهی به دست می آید اما مشکل این جاست که وقتی ما در مسابقات جام جهانی قهرمان شدیم، فدراسیون اشتباه کرد و بزرگ نمایی انجام داد و انتظارات را از کشتی بالا برد. ما باید با مردم صادق باشیم و به آن ها بگوییم که سطح مسابقات جهانی با جام جهانی فرق دارد و نمی توانیم آمریکا و روسیه را راحت ببریم. در جام جهانی، روسیه با تیم دوم و سوم خود شرکت کرد و آمریکا هم ناآماده بود.

این مسابقات برای ایران نکته مثبت هم داشت؟
 البته، این مسابقات جهانی یک زاویه مثبت هم داشت و آن قهرمانی حسن یزدانی بود که با مدال طلای خود آبروداری کرد. ضمن این که به نظر من، هر هفت کشتی گیر دیگر هم از 57 کیلوگرم گرفته تا 125 کیلوگرم، همگی شایسته کسب مدال بودند و می توانستند روی سکو بروند اما از لحاظ تکنیکی و تاکتیکی نتوانستند خودشان را جمع و جور کنند. به نظر من فدراسیون کشتی کمی باید به مربیان باشگاه ها بها بدهد و در مسافرت هایی که تیم ها می روند، آن ها را هم راهی کند. مربی حسن یزدانی در جویبار، باید در کنار این ستاره باشد. متاسفانه همیشه پنج تا مربی هستند که همه جا می روند و اعضای فدراسیون مریضی خارج رفتن گرفته اند! در حالی که این مسافرت ها باید برای مربیان سازنده هم فراهم شود اما متاسفانه همیشه دبیر فدراسیون باید سفر برود، سرپرست همه جا باشد و بقیه نیز همین طور و این انگیزه کار را از مربیان سازنده می گیرد!

اکبرفلاح:مدیران فدراسیون کشتی،مریضی خارج رفتن گرفته اند!

دفعه قبل که با شما صحبت می کردیم گفتید که هر هشت ملی پوش حاضر در مسابقات جهانی باید مدال بگیرند اما به غیر از یزدانی، کسی مدال نگرفت!
الان هم همین را می گویم. یزدانی که گرفت و هفت تای دیگر هم شایسته مدال بودند. منتها ایرادی که به کادرفنی و خود کشتی گیران وارد است، این است که وقتی کشتی گیری دو امتیاز جلو می افتد، باید فکر آن را بکند که هر آن ممکن است خاک شود و دو بر دو شود و کشتی را ببازد. متاسفانه در همه وزن ها، پوئن های اشتباه به حریفان داده شد و باید روی این مسائل کار شود.

 پس چرا حسن یزدانی طلا می گیرد؟
حسن جسارت اش از همه بالاتر است و تاکتیک مبارزه را هم بلد است. او یک سر وگردن از بقیه بالاتر است و وقتی به حریفش دست می دهد، همه آب می شوند! اگر کشتی گیری شش دانگ حواسش جمع باشد، باید یک دانگ دیگر که جسارت است را هم به توانایی های خود اضافه کند و رو به جلو باشد و به حریف فرصت فکر کردن ندهد.

 پس از این مسابقات، وزارت ورزش از عملکرد تیم ملی انتقاد کرد و فدراسیون کشتی هم فورا پاسخ داد. تقابل را چطور ارزیابی می کنید؟
همانطور که می دانید من در این پنج شش ساله از فدراسیون رسول خادم انتقاد کرده ام اما انتقادهای من فنی بوده و در راستای کمک به کشتی اما وقتی فدراسیون یک طرف باشد و وزارت ورزش یک طرف دیگر، من طرف فدراسیون کشتی هستم. این درست است که فدراسیون باید به وزیر جوابگو باشد و این خواسته حق وزارت ورزش هم هست اما باید توجهی هم شده باشد و امکانات لازم در اختیار تیم های ملی قرار گرفته باشد تا بعدا دلیل ناکامی هم پرسیده شود.

 اما داورزنی معاون وزیر اعلام کرده که کشتی با ۱۲میلیارد بیشترین سهم دریافت بودجه را در بین فدراسیون ها دارد و حتی از فوتبال هم بیشتر می گیرد!
خب فدراسیون کشتی سفرهای برون مرزی زیادی دارد و تیم های کشتی آزاد و فرنگی از رده نوجوانان تا بزرگسالان در مسابقات مختلف شرکت می کنند و این بودجه حتما لازم است تا خرج کنند. ضمن این که وقتی کشتی گیران قهرمان المپیک و جهان می شوند، تبریکی از مسئولان مملکتی دریافت کنند و از آن ها تقدیر شود اما این کم و کاستی ها باعث به وجود آمدن این فاصله ها شده است.

به نظر شما این کادرفنی باید تقویت شود یا تغییر کند؟
به نظر من باید به محمد طلایی فرصت داده شود. او از رده سنی جوانان تاکنون آزمون و خطا کرده و حالا هم با این که تیمش ناموفق بوده نباید تغییر کند و باید تا المپیک 2020 توکیو به او فرصت داده شود. اما او کمک هایی دارد که من از دست آن ها دلخورم. آن ها همه سفرها را می روند و حق بقیه را ضایع می کنند! دو سه تا از آن ها باید بروند. سرپرست تیم باید تغییر کند تا دل مردم از این کادرفنی و نتایج تیم ملی خوشحال شود.
 
این حرف ها و پیش کشیدن بحث مسافرت ها را که به خاطر خودتان نمی زنید؟
من اگر این حرف ها را به خاطر خودم می خواستم بزنم، چند سال پیش که خادم مربیگری جوانان را به من پیشنهاد داد قبول می کردم. فکر می کنید من این حرف ها را می زنم که طلایی را بردارند و من را جای او بگذارند؟ نه ، من فقط به فکر مربیان سازنده ای هستم که باید انگیزه کار کردن داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی