بازدید 2075

استعفای معاون امور اقتصادی و بانکی رئیس‌جمهوری ترکمنستان

معاون رئیس جمهور ترکمنستان در امور اقتصاد، بانک‌ها و نهادهای مالی بین‌المللی به دلیل وضعیت نا مناسب جسمانی استعفا داد.
کد خبر: ۷۲۶۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶ 01 September 2017
معاون رئیس جمهور ترکمنستان در امور اقتصاد، بانک‌ها و نهادهای مالی بین‌المللی به دلیل وضعیت نا مناسب جسمانی استعفا داد.

به گزارش فارس به نقل از تلویزیون ملی ترکمنستان ، «بیاشیم مراد خواجه‌محمداف» معاون رئیس جمهور ترکمنستان در امور اقتصاد، بانک‌ها و نهادهای مالی بین‌المللی در جلسه هیأت دولت که به سرپرستی «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور این کشور برگزار شد،  به دلیل وضعیت نا مناسب جسمانی استفعا داد.

رئیس جمهور ضمن اعلام موافقت خود استفعا این مقام عالی رتبه دولت را پذیرفت.

براساس این گزارش رئیس جمهور ترکمنستان در این زمینه «ارازمراد  قربان‌نظراف» معاون رئیس جمهور در امور بازرگانی و روابط بازرگانی خارجی را با حفظ سمت به عنوان کفیل و سرپرست موقت معاون رئیس جمهور در امور اقتصادی و بانکی این کشور منصوب کرد.

خواجه‌محمداف متولد 1966 در سال 1990 میلادی دانشکده اقتصاد ملی و مدیریت «عشق‌آباد» را تمام کرده و فعالیت کاری خود را در سال 1990 به عنوان یک اقتصاددان در اداره حسابداری بانک بازرگانی دولتی ترکمنستان آغاز کرد.

وی در سال 2008 میلادی به سمت معاون وزیر اقتصاد و توسعه ترکمنستان شده، در اواخر همان سال به سمت وزیر اقتصاد و توسعه، در سال 2013 میلادی به سمت استاندار «بالکان» و در سال 2015 میلادی نیز به سمت معاون رئیس جمهور در امور اقتصادی و بانکی منصوب شد.

بر طبق قوانین ترکمنستان، رئیس جمهور همزمان رئیس کابینه وزرای این کشور نیز می‌باشد و کلیه مقامات عالی‌رتبه دولت این کشور را عزل و نصب می‏‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی