بازدید 88734
این خبر تکمیل می‌شود:

واژگونی مرگبار اتوبوس حامل دانش آموزان در داراب/ بی توجهی قابل تأمل وزیر راه به حادثه / وزیر آموزش و پرورش عازم محل حادثه شد

بر اثر واژگونی اتوبوس دانش آموزان دختر اهل هرمزگان در حوالی داراب، تا کنون 12 تن جان باخته‌‌اند. این در حالی است که در این حادثه حدود سی تن نیز مجروح شده‌اند. این اتوبوس به همراه دو اتوبوس دیگر، حامل دانش آموزان دختر به مقصد مسابقات فرزانگان در شیراز بود.
کد خبر: ۷۲۶۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۴ 01 September 2017
بر اثر واژگونی اتوبوس دانش آموزان دختر مینابی در حوالی داراب، تا کنون 12 تن جان باخته‌‌اند. این در حالی است که در این حادثه حدود سی تن نیز مجروح شده‌اند.

به گزارش «تابناک»، حوالی ساعت پنج بامداد، یک دستگاه اتوبوس حامل دانش آموزان دختر اهل رودان (استان هرمزگان) در حومه داراب (استان فارس) واژگون شد که بر اثر این رویداد، متاسفانه شمار زیادی از دانش آموزان جان باخته و دیگر دانش آموزان که مجروح شده بودند، روانه بیمارستان شدند.
 
به گزارش داراب آنلاین، این اتوبوس حامل 42 دانش آموز بود که به همراه دو سرپرست برای اردوی فرزانگان عازم شیراز بودند که در حوالی قلعه بیابان داراب دچار حادثه شدند.
 
این خبر تکمیل می‌شود:

اجساد قربانیان حادثه به بندرعباس منتقل شد
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۲۰:۴۴
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش کشور گفت: اجساد ۷ دانش آموز حادثه واژگونی اتوبوس هرمزگان در داراب به بندر عباس منتقل شد که این اجساد هم اکنون در حال انتقال به پزشکی قانونی بندر عباس هستند
واکنش معصومه ابتکار به حادثه واژگونی اتوبوس
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۲۰:۱۷
معصومه ابتکار در صفحه مجازی خود نوشت: حادثه تلخ و باورنکردنی تصادف اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی را به همه هموطنان به خصوص خانواده های داغدار آنها تسلیت می گویم و برایشان صبر آرزو دارم.
حادثه ای که سبب از دست دادن، معلولیت و مجروحیت دختران با استعداد کشور شود قابل قبول نبوده و باید آیین نامه های موجود در این زمینه بازنگری و اصلاح شود. همچنان که دستگاههای مسئول نظارتی باید پاسخگو باشند و از تکرار چنین وقایعی جلوگیری کنند.
از درگاه خداوند مهربان سلامت کامل مجروحین و برای خانواده های نگرانشان آرامش مسئلت می کنم. 
پیام تسلیت استاندار خوزستان در پی سانحه
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۹:۴۹
خبر درگذشت تعدادی از دانش آموزان استان هرمزگان سخت ما را مورد تالم وتاثر قرار داد اینجانب این واقعه دردناک را  به خانواده های داغدیده ، جامعه فرهنگیان بویژه مردم استان هرمزگان تسلیت عرض می نمایم و از درگاه خداوند متعال برای بازماندگان گرامی  صبر و‌ سلامتی و برای عزیزان از دست رفته ،غفران و رحمت واسعه الهی  مسالت دارم.
دکتر غلامرضا شریعتی 
جلسه مدیریت بحران با حضور وزیر آموزش و پرورش
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۹:۴۳
هم اینک جلسه ای با حضور وزیر آموزش و پرورش، قائم مقام وزیر بهداشت و درمان، استاندار استان های فارس و هرمزگان و سایر مسئولان محلی در محل فرمانداری شهرستان داراب در حال برگزاری است.
واژگونی مرگبار اتوبوس حامل دانش آموزان در داراب/ بی توجهی قابل تأمل وزیر راه به حادثه / وزیر آموزش و پرورش عازم محل حادثه شد 
آخزین وضعیت حادثه دیدگان بیمارستان داراب
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۹:۲۹
رئیس بیمارستان شهید رجایی شیراز  در مورد آخرین وضعیت حادثه دیدگان گفت: 4 دانش‌آموز حادثه واژگونی اتوبوس در داراب به بیمارستان شهید رجایی منتقل شدند، در میان این دانش‌آموزان 2 نفر دچار قطع عضو شده اند.
وی افزود: یکی دیگر از دانش‌آموزان از ناحیه کتف دچار شکستگی شده است که به احتمال زیاد دست این دانش‌آموز نیز قطع می‌شود.
بی توجهی قابل تأمل وزیر راه و شهرسازی به حادثه
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۹:۱۴
در حالی که از صبح امروز وزیر آموزش و پرورش و وزیر بهداشت همراه با تمامی نیروهای تحت نظر در حال خدمت رسانی به مصدومان هستند، وزیر راه و شهرسازی کشور و نزدیکان او نسبت به این حادثه بی توجه هستند. این در حالی است که بر اساس اعلام نظرهای کارشناسان و گزارش های اعلامی بخش اعظمی از علت بروز حادثه های اینچنینی اشکال های زیرساختی در جاده های کشور و نا ایمنی وسایل حمل و نقل جاده ای است و این مسائل مستقیماً به وزارت راه و شهرسازی ارتباط دارد.
ابراز همدردی وزیر بهداشت با خانواده قربانیان حادثه
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۹:۱۰
حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در رابطه با حادثه واژگونی اتوبوس گفت: خبر درگذشت و مصدوم شدن جمعی از دانش آموزان هرمزگانی و سرپرستان‌شان در حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس، باعث تاسف و تاثر فراوان شد؛ حادثه‌ای تلخ که چون زخمی کاری بر جان‌ها نشست، دردی جانکاه در دل‌ها نشاند و خاطره حوادث ناگوار مشابه را زتده کرد.
 وی افزود: اینجانب ضمن پیگیری مراحل درمان دانش آموزان سانحه دیده، فراق و درگذشت این فرشته‌های معصوم را به خانواده‌های داغدارشان تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای مجروحان، شفای عاجل طلب می‌نمایم؛ همکارانم نیز در تلاش هستند تا هر آن‌چه باید، برای این عزیزان انجام پذیرد.
وزیر بهداشت تأکید کرد: امیدوارم تکرار حوادث تلخی از این دست، آنها را به اموری عادی تبدیل نکند و ایمن‌سازی مسیرهای شهری و بین شهری، استفاده از وسایل نقلیه ایمن و پیشگیری از خطاهای انسانی، هرچه سریع‌تر در دستور کار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد و برای اجرای این مهم، بر اساس برنامه‌ای مدون، اقدامی سنجیده آغاز و تا انجام، پیگیری شود.
علت واژگونی اتوبوس از نظر پلیس راه استان فارس
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۹:۰۸
سرهنگ احمدی رییس پلیس راه استان فارس  ، علت واژگونی  اتوبوس را بی احتیاطی از جانب راننده و عدم توجه کافی به جلو ،ناشی از خستگی و خواب آلودگی اتوبوس ولوو به شماره 14ع551 ایران 83 که در مسیرهرمزگان به شیراز در حرکت بود تشخیص داد.
هر ۳۰ دقیقه یک نفر در اثر تصادف جانش را از دست می دهد
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۹:۰۷
 دکتر حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران در بیمارستان داراب گفت: از ابتدای این حادثه، مصدومان با ۱۳ آمبولانس و دو بالگرد به شهر داراب و شیراز منتقل شدند و خوشبختانه آمبولانس های ما در ۹ دقیقه اول در محل حاضر بودند.
وی ضمن تسلیت به خانواده های جان باختگان گفت: به دلیل رسیدگی های انجام شده خارج از صحنه تصادف هیچ گونه مورد فوتی نداشتیم و به غیر از یک نفر مابقی در شرایط پایداری قرار دارند.
دکتر حریرچی گفت: یکی از مجروحان قطع اندام فوقانی و تحتانی، یکی دیگر از دانش آموزان قطع اندام فوقانی دارد، دو مجروح آسیب در مهره کمر دارند و یکی دیگر از آنها آسیب جدی از ناحیه صورت دیده است.
قائم مقام وزیر بهداشت گفت: رسیدگی همکارانمان در شهرستان داراب استان فارس بسیار خوب بوده اما اقدام ما باید پیشگیری از وقوع چنین حوادثی باشد.
وی تصادفات را عامل سوم مرگ و میر در ایران اعلام کرد و تاکید کرد: متاسفانه هر ۳۰ دقیقه یکی از هموطنانمان در اثر آسیب های ناشی از تصادفات از بین میرود و سالانه ۷۶۸ هزار نفر مصدوم منتقل می کنیم.
سخنان وزیر آموزش و پرورش در بیمارستان داراب
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۸:۴۴
به گزارش خبرنگار داراب آنلاین، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران گفت: رییس جمهور محترم در ابتدای صبح در تماس تلفنی خواستار پیگیری جدی موضوع شدند و طی هماهنگی های انجام شده با وزارت بهداشت موضوع پیگیری شد.
وی افزود: الحمدالله وضعیت عمومی خوب است و دانش آموزان و همراهانشان از رسیدگی راضی هستند.
وزیر آموزش و پرورش با ابراز تاسف برای از بین رفتن جمعی از دانش آموزان و مربی آنها گفت: امیدوارم با بازنگری هایی که در شیوه نامه های اردوها انجام می شود شاهد اتفاقات این چنینی کمتری باشیم.
بطحایی در خصوص دلایل حرکت دیرهنگام اتوبوس گفت: سوالات متعددی در این زمینه است که نیاز به بررسی توسط تیم کارشناسی دارد.
وی تاکید کرد: از هیچ قصوری نمی گذریم و در صورتی که خطایی صورت گرفته باشد باشدت برخورد می کنیم.
اطلاعات لحظه ای اتوبوس واژگون شده منتشر شد
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۸:۲۳
واژگونی مرگبار اتوبوس حامل دانش آموزان در داراب/ تعداد جان باختگان به ۱۲ تن رسید/ وزیر آموزش و پرورش عازم محل حادثه شد
سوال پدر یکی از دانش آموزان اتوبوس واژگون شده
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۸:۰۹
پدر یکی از دانش آموزان اتوبوس واژگون شده پرسید که چرا اتوبوس دانش آموزان ساعت ۲۳ به سمت فارس حرکت کرده است.
 پدر یکی از دختران صدمه دیده در اتوبوس واژگون شده هرمزگان که فرزندش با بالگرد برای طی مراحل درمان به شیراز منتقل شده  به خبرنگار مهر گفت: خدمات رسانی پزشکی مناسب است و مشکلی در این رابطه نداریم. وی بیان کرد: سوال ما این است که چرا این اتوبوس ساعت ۲۳  به سمت فارس حرکت کرده است.
وزیر آموزش و پرورش و قائم مقام وزیر بهداشت وارد بیمارستان داراب شدند
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۷:۵۲
سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت که هم اکنون در شهر داراب به سر می برند، برای اطلاع از آخرین وضعیت حادثه دیدگان وارد بیمارستان داراب شدند.
 
واژگونی مرگبار اتوبوس حامل دانش آموزان در داراب/ تعداد جان باختگان به ۱۲ تن رسید/ وزیر آموزش و پرورش عازم محل حادثه شد 
حضور مسئولان ارشد استان فارس و هرمزگان در بیمارستان داراب
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۷:۱۹
استاندار هرمزگان، مدیرکل راهداری استان فارس و رئیس علوم پزشکی استان هرمزگان هم اکنون در بیمارستان داراب در حال سرکشی به آخرین وضعیت مصدومان حادثه هستند.
 
 
واکنش معاون اول رئیس جمهور به حادثه داراب
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۷:۱۱
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور طی پیامی ضمن ابراز همدردی با حادثه دیدگان، دستور رسیدگی سریع به ه وضعيت مصدومان و آسيب‌ديدگان حادثه واژگونى اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی را صادر کرد.
روایت یکی از دانش‌آموزان از سانحه واژگونی اتوبوس
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۶:۵۱
زینب رحیمی، یکی از دانش‌آموزان حاضر در اتوبوس در باره جزئیات حادثه گفت: ساعت 23 به سوی استان #فارس حرکت ساعت 3 بامداد بیدار بودیم که یکی از مربیان اعلام کرد بروید استراحت کنید تا راننده حواسش پرت نشود، نیم ساعت نگذشته بود که مشاهده کردیم در بین زمین و هوا معلق هستیم.
وی افزود: من اولین نفر بودم که از شیشه به بیرون پرتاب و از ناحیه دست و پهلو دچار شکستگی شدم. شیشه ای که حاوی مهیاوه بود و بچه ها برای پختن نان سنتی همراه داشتند به سرم برخورد کرد و همین امر باعث شد تا از شیشه اتوبوس به بیرون پرتاب شوم.
او گفت: رسیدگی مسئولان و پزشکان بسیار مناسب بوده و رضایت کامل دارم.
شنبه در استان هرمزگان عزای عمومی اعلام شد
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۶:۴۹
جاسم جادری استاندار هرمزگان در پی فوت هفت دانش آموز این استان در حادثه واژگونی اتوبوس در داراب فارس، فردا شنبه را در این استان عزای عمومی اعلام کرد
جادری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در داراب گفت : مراسم یکپارچه تشییع جانباختگان بعدازظهر شنبه در بندرعباس برگزار می شود و بعد از این آیین، پیکرهای آنها به شهر و دیارشان منتقل خواهد شد.
پیام تسلیت مجمع نمایندگان استان فارس و قول پیگیری حادثه
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۶:۳۸
داریوش اسماعیلی نماینده مردم شهرستان خرامه و عضو مجمع نمایندگان استان فارس به نمایندگی از طرف اعضای این مجمع ضمن عرض تسلیت و همدردی با خانواده قربانیان  و آرزوی شفای عاجل برای حادثه دیدگان از تلاش های ویژه مجمع نمایندگان استان فارس برای پیگیری دلایل وقوع حادثه و کمک به حادثه دیدگان حادثه بامداد شهرستان داراب خبر داد.
پاسخ غیر مسئولانه رئیس سازمان دانش آموزشی کشور در مورد حادثه
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۶:۲۸
علی گو رئیس سازمان دانش آموزی کشور در گفت و گو با شبکه خبر ضمن تلاش برای فرار از زیر بار مسئولیت حادثه تلخی که جان چندین دانش آموز را گرفت و بسیاری را نیز برای همیشه با معلولیت رو به رو کرد، از قانونی بودن فرایند برگزاری اردو سخن گفت و تأکید کرد در جریان این سفر هیچ تخلفی از سوی مسئولان و راننده ها رخ نداده است.
علی گو با اشاره به اینکه در مناطق گرمسیری حرکت در شب برای اردوهای دانش آموزی آزاد است، گفت: این دانش آموزان تا ساعت 16 فرصت داشتند که خود را به محل استقرار در شیراز برسانند.
ورود کمیسیون عمران مجلس به پرونده واژگونی اتوبوس
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۶:۱۵
با توجه به اینکه در رابطه با حادثه بامداد امروز و سایرموارد مشابه نقش ایمنی پایین جاده های کشور را نمی توان انکار کرد، کمیسیون عمران مجلس نیز به پرونده ورود و در این رابطه قول پیگیری داد. البته امید این است که با گذشت زمان و فراموش شدن حادثه کمیسیون عمران از پیگیری ها جا نماند و این حرکت صرفاً نمادین و تبلیغاتی نباشد.
در این بار محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: کمیسیون عمران مجلس با ورود به این حادثه‌ دلخراش علل آن را بررسی و ضمن برخورد با عامل یا عاملان گزارشی به مجلس ارائه می‌کند. 
یکی از دانش آموزان مصدوم قطع عضو شد
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۶:۰۱
بر اساس گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، متأسفانه لحظاتی قبل یکی از دانش آموزان مصدوم قطع عضو شد و شرایط برای یکی دیگر از دانش آموزان نیز وخیم گزارش می شود.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۱ نفر از دانش آموزان مصدوم در شیراز قطع عضو شد و حال یک نفر نیز مساعد نیست.
دکتر احمد رضازاده تاکید کرد: ۵ دانش آموز مصدوم با وضعیت نامناسب به شیراز  منتقل شدند که یک نفر آنها قطع عضو شد.
وزیر آموزش و پرورش به داراب رسید
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۵:۵۲
سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش کشور که ظهر امروز و برای رسیدگی به آخرین وضعیت قربانیان حادثه عازم داراب بود، لحظاتی پیش به این شهرستان رسید و در حال دلجویی از خانواده قربانیان و عیادت از حادثه دیدگان است.
 
واژگونی مرگبار اتوبوس حامل دانش آموزان در داراب/ تعداد جان باختگان به ۱۲ تن رسید/ وزیر آموزش و پرورش عازم محل حادثه شد 
اهدای خون اهالی داراب به حادثه دیدگان
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۵:۳۰
مردم شهرستان داراب در اقدامی تحسین بر انگیز با مراجعه به مرکز انتقال خون این شهرستان در حال اهدای خون هستند. این در حالی است که خوشحال رییس انتقال خون داراب ضمن تشکر از همکاری مردم داراب اعلام کرد: خون کافی برای حادثه دیدگان وجود دارد و دیگر نیازی به مراجعه مردم به پایگاه نیست.
واژگونی مرگبار اتوبوس حامل دانش آموزان در داراب/ تعداد جان باختگان به ۱۲ تن رسید/ وزیر آموزش و پرورش عازم محل حادثه شد 
چهار نفر از دانش آموزان حادثه دیده قطع نخاع شدند
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۴:۴۸
بر اساس اخبار دریافتی  متأسفانه از بین دانش آموزانی که در حادثه بامداد امروز دچار حادثه شدند، جدا از 9 نفری که جان خود را از دست دادند، چهار نفر نیز قطع نخاع شدند.
نوری، معاون عملیات سازمان اورژانس کشور در این باره گفت:متاسفانه دو نفر از مصدومان منتقل شده به بیمارستان‌ داراب یکی از اندام‌های خود را از دست دادند. 2 نفر از دانش آموزان مصدوم دچار قطع نخاع شدند و 5 نفر دیگر از مصدومان نیز هم اکنون در اتاق عمل تحت عمل جراحی هستند .   یک مصدوم معصومه محمودی زاده 14 ساله درمان و ترخیص شد، سایر مصدومین در بیمارستان تحت نظر هستند. 
جلسه مدیریت بحران استان فارس در شهرستان داراب
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۴:۴۶
با حضور استاندار فارس، استاندار هرمزگان، مدیرکل بحران استان های فارس و هرمزگان و مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس جلسه مدیریت بحران با محوریت حادثه امروز در محل فرمانداری شهرستان داراب آغاز شد.
جاسم جادری وارد داراب شد
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۴:۴۱
استاندار هرمزگان لحظاتی پیش با بالگرد متعلق به سپاه پاسداران وارد شهرستان داراب شد، تا از نزدیک در جریان امور قرار بگیرد.
 
واژگونی مرگبار اتوبوس حامل دانش آموزان در داراب/ تعداد جان باختگان به ۱۲ تن رسید/ وزیر آموزش و پرورش عازم محل حادثه شد 
مسئولان ملی و استانی در حال عزیمت به داراب
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۴:۲۰
وزیر آموزش و پرورش، قائم مقام وزیر بهداشت و درمان، استاندار فارس، استاندار هرمزگان و نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی از جمله مسئولان ارشدی هستند که برای پیگیری و کمک به حادثه دیدگان عازم شهرستان داراب هستند.
 
جاسم جادری، استاندار هرمزگان عازم داراب شد
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۴:۱۶
خبرهای رسیده حاکی از این است که جاسم جادری استاندار هرمزگان، استانی که اتوبوس دانش آموزان از آنجا عازم شیراز بود،واژگونی مرگبار اتوبوس حامل دانش آموزان در داراب/ تعداد جان باختگان به ۱۲ تن رسید/ وزیر آموزش و پرورش عازم محل حادثه شد تا دقایقی دیگر به شهرستان داراب خواهد رسید و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل حادثه دیدگان قرار خواهد گرفت.   جادری صبح امروز نیز پیام تسلیتی در همین رابطه صادر کرده بود.
تشکیل پرونده قضایی برای رسیدگی به حادثه
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۴:۱۵
در پی وقوع حادثه تصادف اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی در شهرستان داراب رئیس کل دادگستری استان فارس دستور تشکیل پرونده و رسیدگی سریع و انجام اقدامات  قانونی در این خصوص را صادر کرد.
جزئیاتی بیشتر از چگونگی وقوع حادثه
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۳:۴۶
اتوبوس حادثه‌دیده دانش‌آموزان هرمزگانی دارای سامانه سپهتن (سامانه نظارت و پایش تردد ناوگان حمل و نقل عمومی) بود. برابر اطلاعات این سامانه سرعت اتوبوس در لحظه تصادف ۸۶ کیلومتر بر ساعت و مجاز بوده است.
همچنین راننده متوفی این حادثه حدود یک ساعت و نیم رانندگی خود را با اتوبوس آغاز کرده بود ولی به نظر می‌رسد پیش از حادثه استراحت لازم را نداشته و راننده و اتوبوس پیش از این تخلف نداشته‌اند اما برابر اطلاعات دریافتی اتوبوس به دلیل خستگی و خواب آلودگی راننده به پایه پل برخورد و پس از آن به یک طرف واژگون شده است.
 
واژگونی مرگبار اتوبوس حامل دانش آموزان در داراب/ تعداد جان باختگان به ۱۲ تن رسید/ وزیر آموزش و پرورش عازم محل حادثه شد 
تصویر اعزام یکی از مصدومان با بالگرد به بیمارستان
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۳:۱۲
 اعزام معصومه گرجی زاده دانش آموز چهارم با بالگرد
 
واژگونی مرگبار اتوبوس حامل دانش آموزان در داراب/ تعداد جان باختگان به ۱۲ تن رسید/ وزیر آموزش و پرورش عازم محل حادثه شد 
 
 
 
مالک و کمک راننده اتوبوس واژگون شده، فوت کرد
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۲:۴۳
حمید رضا محبت بخش مالک و کمک راننده اتوبوس سانحه دیده که در ردیف اول اتوبوس حضور داشت، در اثر شدت جراحات فوت کرد.
 
واژگونی مرگبار اتوبوس حامل دانش آموزان در داراب/ تعداد جان باختگان به ۱۲ تن رسید/ وزیر آموزش و پرورش عازم محل حادثه شد 
ورود کمیسیون آموزش مجلس به پرونده واژگونی اتوبوس دانش آموزان
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۲:۱۴
فاطمه سعیدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: چرا به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که اتوبوس حامل دانش‌آموزان نیمه شب در جاده باشد؟
اگر وزارت آموزش و پرورش از صدور یک آیین‌نامه لازم‌الاجرا در این خصوص ناتوان است نمایندگان مجلس آماده‌اند این موضوع را پیگیری کنند. باید سفر شبانه جاده‌ای در اردوهای دانش‌آموزی تعطیل شود.
دقایقی پیش با وزیر آموزش و پرورش نیز به صورت تلفنی صحبت کردم و خواستم یک بار برای همیشه آیین نامه دقیق و جامع اردوهای دانش آموزشی تدوین شود و هرگونه تخلف با مجازات جدی روبرو شود.
نمی‌شود که هرسال شاهد چنین حوادثی باشیم و همه چیز را به گردن جاده و خودرو بیاندازیم.
باید از هر امکانی که داریم استفاده کنیم تا شاهد چنین مصیبت‌هایی نباشیم.
راننده خاطی بازداشت است
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۲:۰۸
حجت الاسلام موسوی رییس دادگستری داراب ضمن تسلیت به خانواده های دانش آموزان جان باخته به خبرنگار داراب آنلاین گفت: هماهنگی های خوبی برای مداوای مصدومان حادثه انجام شده است. و امیدوارم دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.
وی افزود: به دستور دادستان محترم داراب راننده خاطی در بازداشت است و تحقیقات بیشتر در این خصوص ادامه دارد.
 
گفتنی است، واژگونی اتوبوس های حامل مسافر در کشور ما یکی از عوامل اصلی افزایش خسارت های جاده ای است که متأسفانه علی رغم کثرت وقوع هنوز ساز و کار موفقیت آمیزی برای به حداقل رساندن اینگونه خسارت ها طراحی و اجرا نشده است.
قائم مقام وزیر بهداشت عاز محل حادثه شد
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۲:۰۳
خبرهای رسیده حاکی از این مهم است که دکتر ایرج حریرچی، قائم مقام وزیر بهداشت قرار است همراه با وزیر آموزش و پرورش برای رسیدگی به وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس به شهرستان داراب سفر کنند.
گفتنی است پیش از این اهالی و خانواده های مصدومان خواستار حضور وزیر بهداشت بودند که با سفر قائم مقام وزیر به محل حادثه این خواسته محقق خواهد شد.
احتمال افزایش تعداد فوتی ها به ۱۰ نفر وجود دارد
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۲:۰۲
عبدالرضا قاسم پور فرماندار داراب در مورد آخرین جزئیات از حادثه بامداد امروز گفت: حدود ساعت ۴ صبح امروز اتوبوس دانش آموزان هرمزگان حوالی قلعه بیابان داراب واژگون شد که از همان دقایق اول که متوجه شدیم نیروهای امدادی اعزام شدند.
وی افزود: تعداد ۹ نفر کشته و ۳۴ نفر در این حادثه مصدوم شدند که از این تعداد سه نفر به وسیله بالگرد به بیمارستان های نمازی و شهید رجایی شیراز اعزام شدند.
قاسم پور گفت: مابقی مصدومان در بیمارستان امام حسن داراب بستری هستند و تمام توان درمانی شهرستان در خدمت این عزیزان است.
وی گفت: احتمال فوت یک نفر دیگر از دانش آموزان وجود دارد
حضور وزیر بهداشت و درمان در داراب، مطالبه مصدومان و اهالی
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۱:۴۵
اهالی شهرستان داراب با ابراز ناراحتی از حادثه پیش آمده از نبود امکانات کافی درمانی در این شهرستان گلایه مندند و معتقدند این موضوع خدمات رسانی ضعیف به حادثه دیدگان را پیش آورده است. از این رو آنها خواستار این هستند که همراه با وزیر آموزش و پرورش، وزیر بهداشت نیز به منطقه سفر کند و ضمن رسیدگی جدی به مشکلات حادثه دیدگان از نزدیگ کمبود امکانات شهرستان داراب را نیز ملاحظه کند.
بررسی ها نشان می دهد، جز مسئولان محلی هنوز هیچ کدام از مسئولان ملی در محل حادثه و بیمارستان هایی که حادثه دیدگان در آنجا حاضرند، حضور پیدا نکردند.
 
در تصویر پایین که حضور فرماندار داراب در بیمارستان داراب را نشان می دهد، کمبود امکانات پزشکی و محیط نامطلوب بیمارستان کاملاً مشخص اشت.
 واژگونی مرگبار اتوبوس حامل دانش آموزان در داراب/ تعداد جان باختگان به ۱۲ تن رسید/ وزیر آموزش و پرورش عازم محل حادثه شد 
اسامی تعدادی از مصدومان سانحه اعلام شد
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۱:۳۸
اسامی مصدومان حادثه بامداد امروز که هم اکنون در بیمارستان های مختلف بستری هستند، به شرح زیر است:
لیلا زبر دست(اتاق  عمل چشمی داراب)واژگونی مرگبار اتوبوس حامل دانش آموزان در داراب/ تعداد جان باختگان به ۱۲ تن رسید/ وزیر آموزش و پرورش عازم محل حادثه شد
زهرا ذاکری (پیگیری اعزام)
معصومه خادمی پور
صدیقه سولقانی
آرزو دیدار ( انتظار لیست اتاق عمل)
ملیکا سالاری
زینب رحیمی
زینب جعفری
فرنگیس خورستان
نیلوفر قائدی
ریحانه بلالی
معصومه محمودی زاده
اسما حسین زاده
 زهرا ارجمند
رفیعه سلطانی
طاهره نیما
سارا خادمی(پیگیری اعزام)
مرضیه نجفی
فاطمه عباس زاده
نازنین روشنایی
ساجده ذاکری نژاد
انسیه گلزاری
راضیه علیزاده
 فاطمه داوری
فرخنده محمدی نسب
زینب کریمی
 فاطمه نجفی
جزئیات حادثه واژگونی اتوبوس از زبان پلیس راهور
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۱:۱۴
رييس مركز اطلاعات و كنترل ترافيك پليس راهور ناجا گفت: در پي واژگوني يك دستگاه اتوبوس ولوو حامل ٤٥ دانش آموز در شمال استان فارس ١٠ تن جان باختند.واژگونی مرگبار اتوبوس حامل دانش آموزان در داراب/ تعداد جان باختگان به ۱۲ تن رسید/ وزیر آموزش و پرورش عازم محل حادثه شد
سرهنگ نادر رحماني روز جمعه در گفت و گو با  سايت راهور افزود: حوالي ساعت ٤:٢٦ بامداد جمعه يك دستگاه اتوبوس ولوو با ٤٥ سرنشين حامل دانش آموزان دختر شهرستان هاي رودان و ميناب كه از بندرعباس به سمت شيراز در حال تردد بود، در محور داراب - بندرعباس واژگون شد.
وي افزود: متاسفانه در اين حادثه ١٠ تن كشته و ٣٥ تن مجروح شدند كه ٢٢ تن از مجروحان سرپايي و ١٣ تن بستري شدند كه ٣ تن از مجروحان بستري قطع عضو شده اند.
رييس مركز اطلاعات و كنترل ترافيك پليس راهور ناجا گفت: برابر گزارشات اوليه ماموران پليس راه استان خستگي و خواب آلودگي راننده علت اين حادثه ناگوار بوده است.
سفر قریب الوقوع وزیر آموزش و پرورش به داراب
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۱:۰۴
سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در صفحه مجازی خود، ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان از دستورات داده شده برای بررسی و پیگیری سریع وضعیت حادثه دیدگان نوشت و تأکید کرد برای رسیدگی بیشتر شخصاً عازم شهرستان داراب است.
 
 
اسامی مصدومان اعزام شده به فسا اعلام شد
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۱:۰۰
بر اساس اخبار دریافتی دو نفر از مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی برای انجام اقدامات درمانی لازم به بیمارستان فسا اعزام شدند که اسامی آنها عبارت است از:
 معصومه گرچی زاده
صدیقه سولقانی
 
واژگونی مرگبار اتوبوس حامل دانش آموزان در داراب/ تعداد جان باختگان به ۱۲ تن رسید/ وزیر آموزش و پرورش عازم محل حادثه شد
 
خواب آلودگی راننده علت حادثه اعلام شد
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۰:۴۵
مدیرکل بحران استانداری فارس گفت: طبق بررسی های به عمل آمده خواب آلودگی راننده علت بروز حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی بوده است.
حسن فیاض پور در گفتگو با خبرنگار مهر  در خصوص حزئیات این حادثه گفت: این اتوبوس حامل ۴۵  نفر از دانش آموزان راهنمایی و دبیرستان مناطق رودان و منیاب استان هرمزگان بوده که برای شرکت در مسابقات فرزانگان و نخبگان عازم شیراز بوده اند.
شناسایی جسد 9 نفر از قربانیان تا کنون
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۰:۳۰
به رغم اعلام های پیشین که تعداد قربانیان 12 تن عنوان شد، صادق صادقی دادستان داراب در گفتگو با خبرنگار داراب آنلاین تعداد شدگان را ۹ تن اعلام کرد و گفت: تاکنون جسد خانم فرحی سرپرست، ۷ تن از دانش آموزان و کمک راننده اتوبوس شناسایی شده است.
وی افزود: مهرنوش ناصری، مطهره دلاوری، مینا جمشیدی، شیدا امانی، شیوا مبینی، فاطمه صادقی نسب و زهرا زرنگار دانش آموزان جان باخته این حادثه تلخ هستند.
صادقی گفت: این حادثه تعداد ۳۴ مصدوم داشت که تعداد ۴ نفر آنها با اورژانس هوایی اعزام شدند.
صادقی تاکید کرد: آمار ۱۶ نفر کذب است و فعلا همین آمار رسمیت دارد. علت حادثه هنوز از طرف پلیس راه اعلام نشده است
اسامي مصدومان اعزام شده با بالگرد به شیراز اعلام شد
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۰:۰۰
بر اساس اخبار دریافتی از شهرستان داراب، صدیقه صادقی نمازی، محدثه شب راه رجایی و محدثه ذاکری رجایی نام سه مصدومی است که به علت حال نامساعد با بالگرد به بیمارستان شیراز منتقل شدند.
انتقال مصدومان به شهرهای دیگر با بالگرد
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۰۹:۱۵
بالگرد امدادی جهت انتقال مصدومان به داراب اعزام شد.
 
به گزارش داراب آنلاین، اولین بالگرد امدادی در داراب حضور یافت و با سوار کردن چند دانش آموز بدحال، عازم شیراز شد.
 
سه بالگرد از شهرستان های لارستان، جهرم و شیراز یه داراب اعزام شده‌اند که در حال انجام عملیات هستند‌. قرار است به این شیوه مصدومین بدحال را به بیمارستان های دیگر شهرها منتقل کنند.
 
 
تلفات تصادف اتوبوس دانش‌آموزان به ۱۶ نفر می‌رسد
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۰۸:۵۶
معاون عملیات سازمان اورژانس کشور: تلفات تصادف اتوبوس دانش‌آموزان به ۱۶ نفر می‌رسد.
 
در واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی که ساعت ۰۳:۵۸ جمعه ۱۰ شهریور ۹۶ در محور داراب-بندرعباس-قبل از روستای قلعه بیابان اتفاق افتاد تاکنون ۱۱ نفر فوت شده اند.
 
حال ۱۳ نفر از سرنشینان اتوبوس وخیم است.
دادستان عمومی و انقلاب داراب پیگیر حادثه شد
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۰۸:۳۰
صادقی، دادستان عمومی و انقلاب داراب با حضور در بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) این شهر، ضمن عیادت مجروحان، بررسی ابعاد حادثه را در دستور کار قرار داد.
 
 
دهقانی، معاون سازمان دانش آموزی کشور هم به منظور بررسی ابعاد حادثه واژگونی اتوبوس در بیمارستان داراب حضور یافت. 
تقدیر مرگبار راننده اهل داراب در داراب
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۰۸:۲۵
حمیدرضا محبت‌بخش مالک اتوبوس و راننده همراه وی که در ردیف جلو نشسته بود در بین جان باختگان این حادثه قرار دارند.
 
بر اساس گزارش های رسیده، راننده اتوبوس اهل شهرستان داراب بوده اما اتوبوس واژگون شده از طریق یکی از شرکت‌های مسافربری هرمزگان مامور اعزام دانش آموزان از بندرعباس به مقصد شیراز بوده است.
 
 
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۰۸:۰۰

شمار جان باختگان به ۱۲ تن افزایش یافت
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۰۷:۳۶
شمار جان باختگان حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی افزایش یافت.
 
به گفته محمود حیدری، رییس هلال احمر داراب تعداد کشته‌های حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی به ۱۲ تن افزایش یافت.
درخواست سازمان انتقال خون از اهالی داراب
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۰۷:۲۴
پایگاه انتقال خون داراب از مردم خواست برای اهدای خون و یاری به حادثه دیدگان به این پایگاه واقع در بلوار بسیج مراجعه و با اهدای خون خود به یاری این حادثه دیدگان بشتابند.
اتوبوس واژگون شده یکی از سه اتوبوس عازم شیراز بوده است
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۰۶:۵۷
اتوبوس واژگون شده یکی از سه اتوبوس کاروان دختران استان هرمزگان در مسیر اعزام به مسابقات فرزانگان در شیراز بوده است.
 
بر اساس گزارش خبرنگار داراب آنلاین از محل حادثه، خودروهای امدادی با استفاده از جرثقیل در حال بیرون آوردن اجساد هستند.

تاکنون اجساد ۱۰ نفر از حادثه دیدگان از اتوبوس خارج شده که یک نفر از آنان راننده اتوبوس بوده است.

سرنشینان دو اتوبوس دیگر همراه با اتوبوس سانحه دیده استان هرمزگان همگی در سلامت کامل هستند و در داراب حضور دارند.
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۰۶:۳۳

حال ۱۳ تن از مصدوم شدگان وخیم است
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۰۶:۲۳
به گزارش خبرنگار داراب آنلاین که در بیمارستان داراب حضور دارد، دانش آموزان حادثه دیده اهل میناب و رودان استان هرمزگان هستند که در حال اعزام به شیراز و برای شرکت در اردوی فرزانگان دچار سانحه شدند.

اتوبوس واژگون شده حوالی قلعه بیابان داراب حامل دو نفر سرپرست، تعداد ۱۶ نفر از دانش آموزان اهل رودان و ۲۶ نفر اهل میناب هرمزگان بوده است.

هنوز آمار دقیقی از میزان کشته ها در دست نیست اما بیشتر کشته ها از شهرستان رودان هستند که در قسمت جلوی اتوبوس بودند.

حال تعداد ۱۳ نفر از مصدومان این حادثه دلخراش وخیم گزارش شده است.
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۰۶:۰۱
واژگونی مرگبار اتوبوس حامل دانش آموزان در داراب/ تعداد جان باختگان به ۱۲ تن رسید
جزئیات جدید حادثه از زبان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۰۵:۵۰
هادی کشاورز، رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان داراب در گفت‌وگو با خبرنگار «داراب آنلاین» گفت: ساعت ۳ و ۵۹ دقیقه خبر واژگونی یک دستگاه اتوبوس حوالی قلعه بیابان بخش رستاق شهرستان داراب به اطلاع اورژانس داراب رسید که سریعا همکاران ما به محل حادثه اعزام شدند.
 
وی افزود: تعداد ۱۰ دستگاه خودروی امدادی اورژانس، سه دستگاه از هلال احمر و ۲ دستگاه آتش نشانی کار انتقال مصدومان حادثه را انجام دادند.
 
کشاورز گفت: تعداد ۳۴ مصدوم به بیمارستان منتقل شدند و آمار کشته ها بین ۷ تا ۱۰ نفر است.
دانش آموزان حدودا ۱۴ ساله بودند
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۰۵:۴۸
هادی کشاورز، رئیس اورژانس داراب به مهر گفت: این تصادف ساعاتی پیش در حوالی جاده فتح آباد داراب رخ داده است.

وی افزود: دانش آموزان اهل میناب و حدودا ١٤ ساله بودند.

تعداد ۱۰ دستگاه خودرو امدادی اورژانس، سه دستگاه از هلال احمر و ۲ دستگاه آتش نشانی به منطقه اعزام شدند.
واژگونی مرگبار اتوبوس حامل دانش آموزان در داراب
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۰۵:۴۴
دقایقی پیش اتوبوس حامل دانش آموزان دختر اهل رودان استان هرمزگان حوالی قلعه بیابان داراب واژگون شد.
 
به گزارش داراب آنلاین، بر اساس گزارش های اولیه این حادثه حدود ۱۰ کشته داشته است.
 
نیروهای امدادی در محل حادثه حضور یافته و انتقال مجروحان به مراکز درمانی در حال انجام است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۴۰
انتشار یافته: ۱۷۸
خدا به خانوادهاشون صبر بده
این هم عید امروز کشور
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
حالا من نمیدونم مشکل در این مورد خاص صرفا کار زیاد و خواب آلودگی بوده یا اعتباد و خماری ولی تا مشکل اعتباد در کشور جدی گرفته نشه، همه عید ها همین خواهد بود.
جعفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
بسیار متأسف و متأثر شدم.
داغ این عزیزان نیز مانند بقیه داغ‌ها سریع از یاد مسئولین خواهد رفت چرا که مشغول بازی سیاسی هستند اما این داغ هیچ وقت از یاد پدر و مادر و عزیزان این طفل معصوم‌ها پاک نخواهد شد.
اما .... اما آنهایی که می‌دانند از دست دادن عزیز چقدر سخت است الان حال پدر و مادر و عزیزان این طفل معصوم‌ها را می‌فهمند.
یعنی چی؟ این موقع سال؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
کدوم موقع سال؟! تابستونه بچه ها تعطیلن موقع همین اردوها هست دیگه، مشکل اردو و مسافرت نیست، مشکل نظارت ضعیف پلیس هست، مشکل راه های نا امن و با استاندارد پایین هست، مشکل راننده ها هستن.
اینها ژن های برتر جامعه هستند که به دلیل بی مبالاتی همه دست اندر کاران از وزیر راه به خاطر عدم ایجاد جاده های ایمن و استاندارد تا راننده های خسته و یا شاید معتاد شهید علم می شوند. بی مسئولیتی ها و عدم پذیرش تقسیر همچنان ادامه دارد.راستی آیا این دانش آموزان برتر بیمه بودند؟
هيچ نظارت كارامدي، بر راننده هاي اتوبوس و اتوبوسها نيست كاميونها هم همينطور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
کامیون ها با راننده های معتاد با خیال راحت مشغول له کردن ماشین های کوچکتر در جاد ها هستند
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
فردا برید بصورت رندم و بی خبر از 100 تا راننده ماشین سنگین و اتوبوس و راننده های سواری بین شهری تست اعتباد بگیرید ببینید چند درصدشون به تریاک و شیشه و کراک معتادن. من دیدم که یک راننده پژو سبز که رسما مسافرکش بین شهری هستن، با پایپ داشت شیشه میکشید. تو همین ترمینال آزادی تهران. خودم تو یکی از این ماشین ها بودم که به خاطر خماری یا نشگی تصادف کرد با گاردریل تو لایل سرعت و اگر مسافر سمت شاگرد زرنگ نبود هممون مرده بودیم. یه بار هم تو همون ترمینال آزادی تو تعاونی منتظر ماشین بودیم که شنیدم راننده حرف میزدن که همون هفته یک راننده بین شهری تو اون تعاونی تصادف کرده و همه سرنشینان سوختن و مردم، جالب اینجاست که همه راننده های اونجا میدونستن و میگفتن که طرف شیشه میکشیده!!!. !
جعفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
سئوال اینجاست که آیا تصادف به دلیل مقصر بودن راننده و از دست رفتن این طفل معصوم‌ها قتل عمد از طرف راننده محسوب نمی‌شود؟
واقعاً آدم چی بگه؟!؟!؟!؟! این چه دردیه آخه؟!؟!؟!؟ چرا تو این مملکت مرتب باید خبر تصادفات ماشین ها و واژگونی اتوبوس ها رو ببینیم و بشنویم
آمار مرگ و میر تصادفات خیلی بالاست؟!؟!؟! چرا؟!؟!؟!
خدا با خانواده هاشون صبر بده.خیلی سخته دیدن پرپر شدن عزیزانشون.
تا کی باید خبر کشته شدن دانش آموزان را در اردوها بشنویم؟ دولت باید این اردوها را برای همیشه ممنوع کند. دو روز پیش هم ۳۵ دانش آموز دبستانی تبریزی در پارک آبی مشهد مسموم شدند. سرچ کنید ببینید آمار دانش آموزان کشته شده در اردوها چقدره.تا زمانی که دولت ممنوع نکرده، والدین خودشون نباید اجازه بدهند که بچه هاشون به اردو برن. مخصوصا با اتوبوس. آخه چطور جان جگر گوشه هاتونو به راننده های اتوبوس می سپرین؟ آخه، جان این تعداد دانش آموز تیزهوش را که از فرزانگان بودند و قرار بود آینده سازان کشور شوند می سپارند دست راننده ی اتوبوس که بعضی هاشون(نه همه) مواد مصرف می کنند و بعضی هاشون حین رانندگی می خوابند؟ آخه این اتوبوس چه سرعتی داشته؟
دولت محترم، استدعا داریم اردوها رو ممنون کنید. همش تصادف، همش غرق شدن، همش مسموم شدن.
چه ضروع روز تلخی
با فرزانگانمان این می کنیم...
چرا آخر؟
چرا مسئولان هزینه نمی کنند تا 40 خانوار داغدار نشوند؟ چرا از تصادفات پیشگیری نمی کنند؟
چرا برای پژوهش های موفق هزینه نمی کنند؟
پاسخ ها
سهیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
روحانی امیدمون به تو بوده تو یه کاری کن.
خدایا تا کی باید جگر گوشگان مردم قربانی بی مسئولیتی مسئولین شوند و سر و ته قضیه با انداختن تقصیر بر گردن راننده اتوبوس به هم اورده شود
برای اینگونه سفر های دانش آموزان باید تمهیدات خاصی انجام شود.
÷یشنهاد من اینست که دید راننده و کمک راننده از پشت سرشان گرفته و کور شود.این کار با نصب یک پرده پشت سر راننده امکان پذیر است. این پیشنهاد با توجه به تجربه ای که در اعزام دانش اموزان و دانشجویان دارم ارایه شده است .
اگر مسئولین نیاز به توضیح و تهیه دستور العمل در این خصوص داشته اند اینجانب اماده ام .
هنوز مشخص نیست که چند نفر از کشته ها رودان و چنتا میناب بودن؟
چرادانش اموزان روزقربان سواراتوبوس کردید
پاسخ ها
سهیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
دانش آموز یکم زود نیست بره مناطق جنگی
من نمیدونم این روز تعطیلی مخصوصا هم عید قربان این اردوی فرزانگان دیگه چه صیغه ای هست.! آیا واجبه ؟ آیا لازم بود ؟ مسئول این کار از بن اشتباه کیه که این دخترای معصوم و مظلوم جونشون رو از دست دادن..تا کی باید مردم جونشون رو پای بی مسئولیتی و نادانی عده ای از دست بدن مخصوصا جان بچه هاشون..خانواده های ما هم مقصرن.!
چقدر دردناک. تا کی باید شاهد حوادث جااده ای باشیم؟ چرا باید این اتوبوس نصف شب در حرکت باشه؟
با توجه به عکس ها و وضعیت بدنه ی اتوبوس و ستون های اتاق ، کاملا مشخصه که اگه اتوبوس ها به کمربندهای ایمنی استاندارد مجهز باشن و پلیس و راننده ها سختگیری کنن تا مسافران کمربندها رو ببندند ، در اینگونه تصادفات ، کشته ها و مصدومان به حداقل ممکن میرسه

همش سهل انگاری سهل انگاری سهل انگاری
تصادف و کشته و راننده معتاد و خواب آلود و جاده و اتوبوس غیراستاندارد و پلیس بی خیال و صدها هزار کشته و معلول و مجروح و زن بیوه و بچه یتیم رو وللش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
تنها کاری که بلدیم حرفه فقط حرف می زنیم . کار های آمریکا رو تجزیه تحلیل می کنیم . اونم چه تجزیه تحلیل هایی !!!
خدایا به این مردم و خانواده این عزیزان صبر بده
مریم میرزاخانی های بعدی مشخص شدند!!!

اتوبوس، فرزانگان اونم ساعت پنج صبح

کلا سی سال از جنگ میگذره، اما هم راه نور هنوز شهید به جا میذاره، هم فرزانگان
می بینید جاده هامون هیچ استانداردی ندارند و خودروهامون بدتر از جاده ها، و از طرفی در انتخاب راننده های خوب و مسئول هیچ دقتی نمی شود، چرا جگر گوشه های مردم را از فاصله های دور به کام مرگ می برید؟ و مردم را اینجوری داغ دار می کنید؟ دیگه در این زمینه که تجربه ی کافی (تلخ) دارید از واژگونی ات بوس سربازان و راهیان نور و....
حداقل این اردوها رو در مراکز استان ها برگزار کنید تا شاهد این همه حوادث تلخ نباشیم
چرا راننده ها با جون مردم بازی می کنند
هر کی مونده و رونده میشه یه اتوبوس می گیره میشه درنده جون مردم
الله اکبر در این روز عید خداوند به اولیای آنها وبه مسئولین ماعقل عطا کند
کی قراره این اتفاقات تلخ و ناگوار تو کشور تموم بشه ؟ چرا نظارت بیشتری روی اتوبوسها و رانندگان آن نمیشه واقعا دل آدم خون میشه این خبرا رو میشنوه ،، بجه های بیگناه امروز باید بازی و شادی میکردن اما اینجور باید از دنیا برن ،! خدایا خودت به پدر و مادرشون صبر بده .
آخه چرا رانندها اینقدر راحت با جان مردم بازی میکنند ? چرا جان مردم برای این صنف این همه بی ارزش هست ?
کی کنترل وضع رانندگان وسیله نقلیه عمومی مانند اتوبوس و سواری ها کنترل میشود از بعد اعتیاد و سلامت روح و جسم پلیس راه مقصر است
عدم رانندگی در شب از قوانین اردوهاست که مسئولیت جان باختن این بچه ها به عهده رئیس اداره ای هست که این مجوز رو به راننده و سرپرست اردو داده
کسانی که از قبل این مدارس تیزهوشان منفعت میبرن . حاضر نیستند اصل ثابت شده تمام دنیا رو در اموزش همگانی قبول کنند باید پاسخگو باشند .تمام برنامه هاشون همینه من خودم در این مدارس تدریش داشتم تنها کاری که اتجام میدن میتینگ و مسابقه و اینکه چطور محفوظات بیشتری تو مغز اینها بشه در حالی که اکثرشون سخت کشند نه تیزهوش .اینم عاقبتشون با برنامه ریزی غلط جون بچه اا رو بازیچه کردن سازمان استعداد درخشان باااااید پاسخگووو باشه چون کلا از خیلی قواتبن اموزش'و پرورش خودشو جدا کرده الانم بیاد جواب بده
من هیشه با اردوهای دانش آموزی خارج از شهر مخالفت کرده و می کنم و خواهم کرد بخصوص اردوهای مناطق عملیاتی و از اینگونه اردوهای باصطلاح علمی
ضمن تسليت و شريك بودن در غم خانواده هاي اين عزيزان موارد زير لازم است مطرح شود
1- علت حادثه واژگوني مشخص نشده است كه مشكل فني جاده بوده يا خواب آلودگي راننده يا مشكل فني اتوبوس. يا راننده از سلامتي جسمي و روحي برخوردار نبوده
2- متاسفانه ساليان متوالي است كه خانواده ها از برگزاري اين اردوهايي كه توسط مدارس يا ارگانها وسازمانها برگزار ميشود ناراضي ميباشند و عليرغم رضايت خانواده ها براي فرستادن عزيرانشان به اردو متاسفانه وقتي در مدارس صحبت اردو بميان ميايد خانواده ها در مقابل اين پيشنهاد مدارس بعلت شرايط خاصي كه ميان دانش آموزان و دوستانشان و حس رقابت كه بوجود ميايد نميتوانند در مقابل خواسته و علاقه فرزندانشان مقاومت نمايند زيرا به خاطر اينكه به احساسات فرزندانشان در مقابل دوستان دانش آموزان آسيب روحي وارد نشود يا در محيط خانه اينگونه فرزندان سرخورده نشوند بناچار به رضايت عزيمت فرزندانشان تسليم ميشوند ومتاسفانه عليرغم اينگونه رضايتها مشاهده است كه بارها نتايج تلخي ببار آمده است . منظور من اين است كه وقتي مدارس موضوع اردو مطرح مينمايند براي بسياري انگيزيه رفتن به سفر و اردو ايجاد ميشود كه خانوادها در مقابل علاقه فرزندانشان نميتوانند مقاومت نمايند و در مقابل عمل انجام شده قرار ميگيرند لذا بايد مدارس از برگزاري اينگونه اردوها تا حد امكان اجتناب نمايند بنده همين مشكل با مدير يك از مدارس مطرح كردم كه نيازي به اينگونه اردوها نيست كه در پاسخ بمن گفتند بايد فرزندانتان بايد دوري از خانواده و را تحمل نمايند تا خودساخته شوند كه من درپاسخ گفتم مگر ما در دوران دانش آموزي كه به اردو نرفتيم خودساخته نشده ايم ؟ . حالا ايا اين فرزندان دوري از خانواده و خودساختگي را تجربه نمودند يا نه . لحظات خوش زود گذر گردش و اردوئ را فداي جان باختن و داغدار نمودن خانواده ها نكنيم .
لذا دراين مورد مدارس آموزش و پرورش و ارگانها و سازمانها دراين زمينه بيشتر توجه نمايند. لطفا اين نظر را منتشر نمايئد تا خوانندگان محترم بتواننند نظرات تكميلي ارائه و منتشر شود.
لابد باز هم مثل همه راننده ها این یکی هم معتاد بوده .
خداوند درگذشتگان حادثه را مورد رحمت خود قرار دهد وبه بازماندگان آنان صبر عنایت فرماید وبه مصدومان نیز شفای عاجل عنایت فرماید
هان ای دل عبرت بین.......واقعامتاسفیم
جاده هاي استان فارس بخصوص مسير داراب و نيريز و منطقه لارستان و فيروزآبد و قير و كارزين خنج بسيار خراب است و در اين 40 سال هيچگونه تغيير اساسي جهت تعريض و بهبود و دوبانده كردن و اصلاح مسير آنها صورت نگرفته است . استان فارس از نظر جاده سازي در محروميت كامل بسر ميبرد و بعد از 80 سال يك خط آهن تهران به شيراز احداث شده است كه جوابگوي نياز مردم نميباشد و بايد اين خط آهن دوخطه شود
خانواده هاشون همه راهی داراب شدن
همشهری یه سری شونم و همه حالشون اینجا بده
دیگه خانواده هاشون چی میکشن خدا می‌دونه
یاد آرمین گل خانم نماینده شورای شهر افتادم که داره تو کانادا بزرگ میشه !!!
توجه ويژه جهت نصب علايم ايمني جاده ها و كنترل در سرعت رانندگان بايد در اولويت وزارت راه و ترابري باشد.
آقا بايد حداقل از رانندگان اينجور سرويسها تست اعتياد بگيرن، حالا تو هم هي چاپ نكن
اولیاء محترم دانش آموزان ! اختیار فرزندانتان را به این مسئولین ندهید . اینها برای جان مردم ارزش قائل نیستند . خودتان وظیفه رفت و آمد بچه ها را به عهده بگیرید .
لطفا براي دلجوئي خانواده هاي داغدار كليه نظرات را منتشر نمائيد
بسیار ناراحت شدم واقعا دردناکه بیشتر از این نمیتونم بگم
ما اعتراض داریم. به وضعیت حمل و نقل از خیابان ها گرفته تا جاده ها اعتراض داریم. کو قطارها و سیستم ریلی کارامد و ارزان؟ کو هواپیمای ایمن؟ کم کاری بزرگ مسئولین قبلی و بعد محرز است.
فاجعه است فاجعه
باید اتوبوس ضد گلوله سوار میشدن
خوب شد راننده مرد که دوباره پشت یک اتوبوس دیگه نشینه مردم رو به کشتن بده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
راننده نمرده . بیچاره کمک راننده مرده.
آخه سفر نصف شب براي بچه ها كه ميخوان از سفر هم لذت ببرن يعني چه ؟ كي جوابگوي اين اردوهاي دانش آموزي بي سر و سامان هستش ؟ بچه هاي مردم را ميبرن بكشن - واي بر ما
ولي من ميگم حالا كه مسولين بي مسئوليت هستند وبي تدبير تواين جوربرنامه ها خودمردم واوليا هوشيارباشند خودشونو قرباني بي تدبيري مسئولين نكنند چرابايدنوجوانهاي مملكت اين جوري بايدقرباني بشن
وزیر راه: نگران نباشید همه بچه ها بیمه بودند. تازه ژن برتر هم تو کشور زیاد داریم.
اینها فرزندان ایران بودند. همه محسن حججی هستند.
پروردگارا به والدین این بچه ها صبر و به مسئولین ما تفکر عنایت فرما.
وقتی وزرا به خودشان هیچ زحمتی نمی دهند تو به شهرستانها مسافرت کنند و وضعیت راههای شهرستانهای دور افتاده را ببینند وضعیت بهتر از این نمی شود. آقا زاده ها که هیچوقت در این جاده ها رفت آمد نمی کنند برای همین از نظر آقایان هیچ مشکلی نیست!
تا ۱۵ سال پیش جاده فیروز کوه و هراز از مرگبارترین جاده های کشور بودند اما با ریاست جمهوری احمدی نژاد و سفرهای استانی این جاده ها ۲ بانده شدند و از حجم تصادفات با وجود ترافیک سنگین کاسته شد.
۲ بانده کردن این دو جا ه کوهستانی واقعا کار مشکلی بود. اما بعد از انقلاب این جاده ها دست نخورده باقی مانده بودند.
خدا رحمت کند و به خانواده شان صبر عطا فرماید
وزیر باید استعفا بدهد.
اگر استعفا نداد باید استیضاح شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
وزير سرد و گرم چشيده است استعفا و استيضاح معني ندارد
mohsen
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
چه ربطی به وزیر داره . فرافکنی هم حدی داره .
راننده خواب بوده . راننده رو باید مجازات ساخت بکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
برگزاري اين اردوها توسط وزارت آموزش و پرورش تصميم گيري ميشود كه از اصل غلط ميباشد
خدابه خونوادهاشون صبر بده خیلی سخته روز عید عزیزتو از دست بدی
متاسفانه بارها از این اتفاقات در کسور افتاده ولی هربار فراموش می شود طوری دیگری باشدت بیشتری تکرار می شود هم در امورش وپرورش هم در وزرات علوم متاسفانه سهل اتگاری می شوداینها تروهای ضدامنبتی هستند که مسولات ما متوجه نیستند. خیلی ساده می توانند راننده را خواب الود کنند فقط با بک شکلات دشمن برای همه چیز ما برتانه دارد. شابد بگید ایتها فقط تعدادی داتس امور بودند فکرشو بکن ایتها داتش اموران مستعد یک استان بودند
با تسلیت ... طبق دستورالعمل وزارتی حرکت اتوبوس حامل دانش آموزان در شب مطلقا" ممنوع است مستندات در معاونت پرورشی کل ادارت اموزش وپرورش هست
انگار تنها چیز بی ارزش جان مردم است.قطار پلاسکو اتوبوس پراید منا و...
این اردو ها رو کلا باید جمعشون کرد. هر روز کشته در اردوها. آخه جون این همه بچه ی تیزهوش رو چرا باید سپرد به یک راننده اتوبوس؟ یعنی راننده های اتوبوس این قدر صلاحیت دارند؟
تسلیت به خانواده های این عزیزان
با سلام و احترام
خداوند به خانواده های داغدار و بازماندگان درگذشتگان صبر عطا کنه
مشکلات و عاملان تصادف رو باید سیستمی نگاه کرد و مجموعه ای از دلایل و عامل ها دست به دست هم می دهند تا شاهد چنین اتفاقات ناگوارو ناراحت کننده ای باشیم.
برنامه ریزی غلط آن هم برای روز جمعه و عید قربان
نبستن کمربند
مشکلات معیشتی راننده که مجبور بوده برای تامین معیشت با خواب آلودگی رانندگی کنه
شاید همراهی نکردن یک مرد در اردو که نظارت بیشتر و همراهی بیشتر جهت جلوگیری از خواب آلودگی با راننده می کرد
و ده ها دلیل دیگه که باعث شدن امروز عزادار باشیم
قطعا در اعطای گواهینامه و بررسی صلاحیت رانندگان اتوبوس که جان ده ها انسان در گرو کارآمدی آنهاست باید سختگیری بیشتری اعمال شود.
مردم إنكار در ايران زندگي نميكنند اگر اموزش وپرورش وپليس راه وزارت راه ووووووو مقصراند كه همه روزه أنرا ميبينند اخر خانواده ها مگر از فرزندان خود سير شده اند كه جوانب كار را بر رسي نميكنند وأجازه مي دهند فرزندشان نصف شب در جاده تردد كند
با سلام و عرض تسلیت پیشنهاد می گردد در این نوع اردو و مسافرت های دانشجویی و دانش اموزی از اسکورت پلیس راه استفاده شود تا مقصد و در صورت تامین بودجه از قطار و هواپیما با قیمت تخفیف یافته استفاده شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
البته اگر براي قطار و هواپيما هم حاثه اي پيش نياد
اون انرژی که بعضی مسولان برای کنسل کردن کنسرت و جمع کردن ماهوارهو میزاشتن برا حوادث جاده ای این همه مردم بی گناه کشته نمیشدن
دردناکتر اینکه میبینیم این اتفاق ساعت 3.5 صبح افتاده ولی صحنه تصادف که امبولانس ها ایستادن اقلا ساعت 8 صبح نشون میده خدا میدونه که بر اونها چی گدشته - این از رسیدن به مصدوم اونم از بیمارستان که بیشتر شبیه غسالخانه بودو بدتر از اینکه اکثر راننده ها معتادن و سن و سال بالائی دارن و متاسفانه از لحاظ فرهنگی هم سطح پائینی دارن چرا که بارها تو مسافرت از هرکدومشون خواستم احتیاط کنن یا چند لحظه ای واسه دستشوئی یک بچه کنار جاده نگهدارن هیچ وقت با مسافر همکاری نکردن کاش بجای حیف ومیل اینهمه بودجه کشور یکم کلاس اموزش برخورد یکم نظارت بر این اتوبوسها اعمال میکردن
آموزش و پرورش بودجه نداره این طفل های معصوم رو یک روز زودتر بببره و اسکان و غذا بهشون بده اما سیستم درمانی با بودجه های هنگفت آماده پذیرایی هز پیکر های بی جان اون هاست... این است جهان سوم...
خدايا اين ديگه چه مصيبتي بود در روز عيد ما گرفتارش شديم
مدارس ميرن ماشينهاي ارزان و غير استاندارد كرايه مي كنن و بچه هاي مردم را اينجوري ازشون مي گيرن ،
آخه بايد چند اتوبوس واژگون بشه تا مسولين به خودشان بيا ????
ضمن عرض تسلیت به خانواده داغدار این فاجعه عظیم و درد اور در گزارشات نوشته اند راننده اتوبوس چون در ردیف اول بوده جزو گشته شدگان این حادثه میباشد ولی در گزارشات بعدی میخوانیم به دستور دادستان محترم راننده خاطی بازداشت گردیده
هر دلی رو به درد میاره. با تسلیت به خانواده های داغدار.
با تاسف و عرض تسلیت به خانواده های داغدار و گرفتار این حادثه فجیع ، از هئیت دولت و همه ی آنانی که مسئول پیگری و پیشگیری از چنین فجایعی هستند تقاضا دارم با بررسی دقیق علل و عوامل وقوع اینگونه حوادث، برای همیشه به این رویدادهای تاسفبار و مصائب آن خاتمه دهند.
آقا چرا دست از این برنامه های افتضاح بر نمیدارین تا به کی باید برای این سفر های فرمایشی قربانی بدهیم ، عقل حکم میکنه تیم ها مجموعه های خاص با یک وسیله سفر نروند ، مثل اینکه یک تیم ورزشی یا یک تیم مدیریتی و یا یک تیم نخبه و یا دانشمند و یا تیم اعضای کابینه و یا گروه نمایندگان بابا این مسائل رو چرا جدی نمیگیرین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟دیگه بسه --------- دیگه بسه ------------- دیگه بسه ------------- سوگواری ---------- سوگواری و بازم سوگواری اونم ناشی از ندانم کاری چرا از زندگی و کیفیت و سلامت دم نمیزنیم و به واقع دنبال آن نیستیم
صرفا جهت اطلااااااااع
اردوی فرزانگان از تمامی مدارس دانش آموز میبرن نه فقط از مدرسه تیزهوشان.......به امید روزی که دانش آموز راحت تحصیل کنه.....بدون هیچ ترسی
این چه طرح مسخره ایه قرار بوده این دانش اموزا کمپ بزنن توی هوای گرم و این اردو اردوی تفریحی نبوده اخه چرا چی میخواست بشه این همه دختر بیگناه جونشون از دست دادن خدا به خانواده هاشون صبر بده
خواعشن چندتا ازین راننده اتوبوسا که با جون مردم بازی میکنن و مثه وحشیا رانندکی میکنن رو با مسیولای اژانسشون اعدام کنید در ملا عام.‌‌این قتل عاما تموم میشه...
برای صرفه جویی در هزینه راننده را شبانه حرکت دادند تا یک شب جای خواب و غذا کمتر به بچا ها بدهند و نیز اجازه ایستادن نمی دهند تا بچه ها زودتر به خانه برسند تا هزینا یک وعده غذا بدوش آموزش و پرورش نیافتد. خواهرم به عنوان معلم در اردوهای راهیان نور بچه ها خودش شاهد بود.
چرا برای استراحت راننده بین راه جایی را در نظر نگرفتند؟ برای یک وعده غذای کمتر و یک شب جای خواب کمتر آموزش و پرورش با جان بچه ها بازی می کند. این اولین بار نیست.
بودجه آموزش و پرورش بشدت کاهش یافته. حتی حق و حقوق معلمها را نمی دهند چه برسد برای بچه ها امکانات بهتر تهیه کنند!!
رانندگان خسته
شرايط بد اقتصادي و اضافه كاري رانندگان براي تأمين زندگي
و كار بيش از حد ظرفيت به هرقيمتي !
و نتيجه ي آن پرپر شدن عزيزان و سرمايه هاي ايران
و داغدارشدن خانواده ها ..

خدايا ما كه صدامون به جايي نميرسه
خودت بفرياد برس
خدايا ، داغ عزيزانمون در پلاسكو
خدايا سيل ويرانگر ايرانشهر
خدايا شهيد غريب و بي سرمون محسن حججي
خدايا تورو به حرمت و شفاعت اباعبدالله كه صداي قدمهايش بگوش ميرسد صبر و طاقتمون رو زياد كن و از اينهمه رنج خلاصمون كن
خدايا تنها تو اگاهي در اين مصيبتها چه كساني
ميتوانستند دلسوز باشند و ياريمان كنند و نكردند ! نكردند نخواستند .....
چرا نباید آزمونهای آموزش و پرورش در همه شهرها برگزار شود تا دانش آموزان معصوم هرمزگان مجبور نشوند کیلومترها راه را طی کنند تا به شیراز برسند؟ مگر برگزاری آزمون در همه شهرها خیلی هزینه و انرژی بر میدارد؟ باید به مدیران تن پرور خسته نباشید گفت که حتی حال و حوصله این را ندارند که کوچکترین خلاقیت و تغییرات مثبت در قوانین قدیمی و جاری ایجاد کنند.فقط شعار میدهند و بس
حداقل باید رییس اموزش و پروزش دواستان ورییس پلیس دو استان باید استعفا بدن.
11 کشته
... و مسئولین همچنان در خوابند
خدايا از كدام داغ بگويم ؟ از شهيد غريب و بي سر محسن حججي
از داغ پلاسكو
از داغ سيل ايرانشهر ،از پيكر بي نفس معدنچيان
خدايا شكسته مي شود ...
شكسته مي شود دلم ...
نه آن شكسته ي خوش ...
نه شكسته ي نستعليق به وقت نوشتن ...
به وقت خطاطي روي دل،روي چوب،روي ديوار ...
خدايا
شكسته مي شود حرف هايم ...
نه مثل ساز ...
نه مثل صدا توي نجواهاي شبانه ...
شكسته مي شود دلم ...
شكسته مي شود حرف هايم در گلو ...
نه به خطي خوش ...
نه به آوايي محزون ...
شكسته مي شود به سكوتي كه بغض مي نشاند در گلو..
شكسته مي شود حرف هايم ...
شكسته مي شود ...
درست يك جايي ميان بغض و نَفَس
كه بلد نشده ام برايت بگويم چقدر خفه كننده،چقدر دلگير است ...
بار الها تو شاهد باش چطور شكسته ميشوم
خدا به خانواده آنها صبر بده.واقعا تا چقدر بی مسئولیتی.تا کی مسئولین؟ اگر یه قانون وضع شود که اتوبوسها از ساعت 3شب حق تردد نداشته باشن بهتره.چون همه تصادفها بر اثر خواب آلودگی در این ساعات هست.مسئولین فکری بیندیشید.
وقتی یه راننده خاطی که توشهر 180سرعت میره و پلیس فقط با یه جریمه حداکثر صد تومن ولش میکنه این جور حوادثی با وجود این جاده ها تو ایران طبیعیه تو جاده خیابون شهر حتی وقتی از رو خط عابر رد میشی امنیت نداری طرف میگه بیمه خسارت فوت هم میده ولی بجای جریمه اگه ماشین رو یه سال بخوابونن و راننده خاطی بره زندان مطمئنا خیلیا رعایت میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
تازه اگر رفت زندان گلریزان میکنند تا آزاد بشه
واقعا متاسفم
به نظر من بايد اين بچه ها رو بازهواپپيما ببرن حيف حيف حيف كه همه اين مصيبتها براي قشر ضعيف جامعس
كاش مسئولان ي توجهي به افراد نخبه بكند و هم اينكه در شب و هم اينكه با اتوبوس اين افراد رو به اردو نبرن
خدا صبر دهد همه خانواده هاشون رو من خيلي ناراحت شدم از بي مسئوليتي مسئولان
از موقع فاجعه منا هر سال احساس میکنم عید قربان قراره ۱ اتفاق تلخ بیافته، ۱فاجعه، دیگه از عید قربان میترسم، خدا به خانواده هاشون صبر بده، طفلک های معصوم
همش که تقصیر راننده نیست.
بالاخره اتفاقیه که افتاده.این حرفا فایده نداره.باید از اتفاقات بعدی جلوگیری کرد.
البته تقصیر راننده نندازن تقصیرکی بندازن.چاره ای ندارن
تابي جان بيش از 95 نظر در انتظار انتشار مانده اند بفكر خانواده داغدار باشيد اين تعداد نظر نميتواند همه غير قابل انتشار باشه
خدابه خانوادهاشون صبربده.این راننده اتوبوساوماشین سنگیناخیلیاشون قانون رانندگی رایلدنیستن.یاخلاف ایین نامه رانندگی میکنن
مدیران خوب اتوبوس های خوب جاده های خوب پلیس خوب برنامه های خوب ...مثلا45 فرزانه دریک اتوبوس درپیتی دریک جاده ....همه چی آرومه همه چی خوب خوبه ...
با سلام من خودم راننده اتوبوس هستم بیایید نشان بدهم چقدرراننده معتاددرجادهاداریم بیشتراعتیادبه شیشه دارند بخداقسم خودم برای عدم اعتیاد رفتم رانندگانی بودنند که اعتیادسخت داشتند ولی توازمایششون منفی میومد......من همین چنوقت پبش یه سرویس بچه مدرسه ای بردم قم که معلمشان گفت بعدازنمازمغرب برگردیم بنده قبول نکردم گفتم بایدقبل ازتاریکی بایدبرسیم تهران ....چرااین اتوبوس بااین مسافرها ساعت 5صبح توجاده بوده بیشتراین رانندگان که این دربستیهارومیروند استراحت کامل ندارند
جاده ی مذکور یکی از بدترین جاده های کشوره،،این جاده به اصطلاح ترانزیته و تک بانده، و تا الان هیچ اقدامی برای بهینه سازی اون انجام نشده....هر هفته کشته داره..سایتهای خبری داراب رو ببینید تا متوجه عمق فاجعه شوید....یه دونه اورژانس بین راهی نداره....
متاسفم برای مسئولان امر که فقط تو کشور ما موقع سفر عزیزانمون باید همش در استرس باشیم که آیا سالم به مقصر میرسه یانه ! باید فکری بحال رانندگان بی سواد و معتاد کرد وشرایط رانندگی خودروهای عمومی رو سخت کرد
باید علاوه بر تشدید قوانین سخت در رانندگی شیوه گرفتن تصدیق های رانندگی را هم سخت تر کرده و همچنین باید این قوانین سخت بطور جدی هم اجرا بشن... قانون خیلی مهمه و اجرای آن مهمتر..
ضمن تسلیت ب خانواده هاشون تا روز کسی نرسه نمی میره چرا تو ماشین چهل نفر نمرده اند من ی پسر هفت ساله داشتم که عید امسال بدون هیچ پیش زمینه ی دردی سرحال واهل بازی ظرف چند روز بای سردرد که سابقه نداشت برا همیشه رفت پیش صاحب اصلیش ب خدا قسم تا روز وساعت کسی نرسه نمی میره
خیلی جاها این راننده های اتوبوس میاند پشت ماشین آدم و راه می خواهند. از سواری می خواهند تندتر بروند. سالی کلی هم جریمه می دهند و ککشون نمی گزه. بابا دست بردارید.
من خودم یک قربانی هستم قربانی تصادف که الان 8 ماهه قطع نخاع شدم و تو خونه افتادم خدا شاهده بعداز تصادف حتی یکبار راننده را ندیدم که حالی ازم بپرسه چرا چونکه یه کوپون بیمه گذاشته و رفته کو کجاست قانون برای آدمایی که با بی احتیاتیشون یه دختر جوون را میندازن گوشه ی خونه انگار نه انگار اگه قانونی وجود داشت اینهمه اتفاقات وحشتناک نمی افتاد شبی نیست که من از درد زجه نزنم کو چیکار کردن اون راننده را ؟؟؟؟
آموزش و پرورش باید جوابگوی این اتفاق دردناک باشه
روز عید قربان اینا تو جاده چیکار میکنن؟
دقت کردین همه این اتفاقات تو استان فارس میفته.. حادثه سربازان نیریز یادتون هست.. جاده های افتضاح و رانندگی های افتصاح تر...
واقعــاغــم بـزگیـه درایـن روزخجستـه واڗگـونـی اتوبوس حـامل نخبگـان وایندهای علمـی کشـورمون خـواهشـاتقصیـرراگـردن کسـی ننـدازیم دست تقـدیــرباعث پـرپـرشـدن نخبـگـان فـردای کشـورمـان شـد.بـرای مصـدومیـن این حــادثـه تلــخ شفـای عـاجل وبرای درگــزشتگـان طلب مغفـرت ازایـزدمنـان داریم روحشـان شـاد. ازور/ بنــــدرعبــاس
وای بر من !

کشتگاهم خشک ماند و یکسره تدبیرها،
گشت بی سود و ثمر.
تنگنای خانه ام را یافت دشمن، با نگاه حیله اندوزش،
وای برمن! می کند آماده بهر سینه ی من تیرهائی،
که به زهر کینه آلوده ست.
پس به جاده های خونین، کلّه های مردگان را،
به غبار قبرهای کهنه اندوده،
از پس دیوارمن، برخاک می چیند.
وز پی آزارِ دلِ، آزردگان،
در میان کلّه های چیده بنشیند،
سر گذشت زجر را خواند،
وای برمن! در شبی تاریک از اینسان،
برسراین کلّه ها جنبان،
چه کسی آیا ندانسته گذارد پا ؟
از تکان کلّه ها آیا سکوت این شب سنگین،
(کاندران هر لحظه مطرودی فسون تازه می بافد) کی که بشکافد؟
یک ستاره از فساد خاک وارسته،
روشنائی کی دهد آیا !
این شب تاریک دل را ؟

عابرین ! ای عابرین !
بگذرید از راه من، بی هیچ گونه فکر،
دشمن من می رسد می کوبدم بر در،
خواهدم پرسید، نام وهرنشان دیگر.

وای برمن !
به کجای این شب تیره بیاویزم قبا ی ژنده ی خود را،
تا کشم از سینه ی پر درد خود بیرون،
تیر های زهر را دلخون.
وای برمن !
کشته شدن بیشتر از ۱۱ دانش آموز و قطع نخاع دونفرشون در تصادف خبر دردناکیه؛ ولی دردناکتر اینه که این خبر «کاملاً» عادی شده برای همه …
بسیارمتاسفم .واقعه ی تلخ و دردناکی بود.البته برای احترام به حقوق دانش آموزان می بایست برای کل کشورعزای عمومی اعلام می کردند نه فقط هرمزگان.برای خانواده های داغدارصبرجزیل ازخداوندمنان خواستارم.انشا..آخرین حادثه باشد.
انشاءالله روح رفتگان حادثه شاد باشه و مصدومان هرچه زودتر سلامت بشن...خدا ب خانواده هاشون صبر بده...
در اين چند سال وزارت آقاي آخوندي اكثربودجه هاي وزارت راه به 5 راه اتصالي تهران به شمال يعني هراز فيروزكوه تهران رشت تهران تنكابن و بزرگراه تهران شمال اختصاص داده شده درصورتي با يك دهم همين بودجه ميتوان دهها جاده هاي معمولي تعريض و دوباند كرد
جاده ترانزیتی داراب به بندرعباس نیازمند حمایت جدی وزیر راه و کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی می باشد ضمن اینکه احداث راه آهن شیراز داراب بندرعباس که قبلا مصوب شده بوده ضروری است مسئولان به جد پیگیر باشند
يك كارت زرد براي استيضاح وزارت راه يعني آقاي آخوندي و يك كارت زرد و استيضاح براي وزير اموز ش پروزش براي فرستادن دانش آموزان به اردو لازم است داده شود تا حواسشان از ابدا جمع كنند.
مهمتر که در این سحر گاه ۴ صبح امروز ۴۰ دختر هرمزگانی قربانی خطای آموزش و پرورش شدند علی رغم ممنوعیت قانونی اردوی شبانه بازهم اردوهای شبانه؟ موتور اتوبوس فرسوده اردوی مربیان آموزش پرورش هم در ماه مرداددر مسیر رامسر آتش گرفت ....وایران در رتبه های اول حوادث جاده ای است چرا؟ چون جان و مال انسان ها اینگونه در آموزش و پرورش بی مقدار است.....
لااقل بیاید این طرح رو ارایه بدید که رانندگان زن هم استخدام کنید.چون رانندگان زن با احتیاط تر رانندگی میکنن و چرتی هم نیستند.
اردو ديگه چيه . اصلا برا چى بايد بچه رو فرستاد اردو ؟!! اين پول كه خرج اردو ميشه خيلى بهتر مى شه برا بچه ها خرج بشه . مادر پدرا نبايد اجازه بدن بچه هاشون برن اردو . سوباز رو مى فرستن اردو بزنه بچه ١٠ ساله رو نمى فرستن اردو بزنه . تقصير همس . هم مادر پدرا ، هم اموزش پرورش . هم وزارت راه . هم خودرو ساز . هم راننده و هم مدرسه . همش رو نمى شه گردن راننده انداخت . اصلا اردو معنى داره واسه بچه مدرسه . اونم دختر بچه ؟! با پول همين يه اردو مى شد تو همون مدرسه يه كار مفيد كرد . افسوس از مديريت بد . اصلا همش تقصير مديريته غلطه .
جرائم رانندگی بعداز نفت و شاید مالیات جزو درآمد های مهم دولت محسوب میشود.نگاه دولت به مقوله رانندگی کسب درآمد هست و اخذجریمه.وحساب ویژه ای برای آن باز کرده.کیفیت خودرو ها .سلامت راننده ها و نظارت کیفی درجاده ها اولویت بعداز جریمه وپر کردن کیسه دولت هست
من در یک شرکت خارجی نفتی کار می کنم
اصول ایمنی رانندگی سختگیرانه ای دارند

برای مثال تمام رانندگان مرتب اموزش می بینند
به تمام وسایل نقلیه ی drive right نصب است که نسبت به کاهش و افزایش ناگهانی سرعت/ پیچیدن ناگهانی بین لاین ها و ... حساس است. رانندگانی که با بی دقتی رانندگی می کنند اموزش مجدد می بینند و در صورت تکرار اخراج می شوند

بعد از غروب بعضی مواقع حتی اگر صد ها هزار دلار ضرر ببینند هم اجازه ی رانندگی در شب را نمی دهند
حد اکثر سرعت استاندارد هم 85 کیلومتر در ساعت است

تمام صندلی ها "باید" کمربند ایمنی سه نقطه ای داشته باشند اگر وسیله ی نقلیه ی اجاره ای کمربند نداشته باشد برایش تهیه می کنند یا اینکه عذرش را می خواهند

ضمن اینکه برای تمام کارمندان مرتب اموزش های ایمنی در تمام زمینه ها از جمله رانندگی می گذارند

برای مثال در یکی از این اسلاید ها همیشه این نکته رو یاداوری می کنند که در دو زمان در شبانه روز میزان اگاهی انسان در رانندگی به مرز خطرناک "پایین" می رسد

یکی بین ساعات 4 تا 6 صبح و دیگری هم 13 تا 15 عصر می باشد
دراین رابطه چند نکته قابل تامل است -1- نویسنده تابناک که ازوزیر راه گله وانتقاد کرده که چرا هیچ واکنشی نداشته ودرانتها نیز علت اولیه این سانحه را خواب الودگی عنوان نموده اعلام نکرده چرا این انتظار را داشته اگربحث واکنش دولت باشه دوتن از وزرا که مسئولیتی دارند به منطقه رفته اند وانتظار واکنش از تک تک وزرا غیرمنطقی بنظر میرسه2-عدم رعایت ضوابط برگزاری اردوهای دانشجوئی ودانش اموزی از طرف دانشگاهها ومدارس اصلی ترین عامل در بروزاین سوانح است مدارس چون بامشکلات مالی روبرو هستند سعی میکنند از ارزانترین وسیله برای انتقال دانش اموزان استفاده کنند ازطرفی بنده شاهد بوده ام که اتوبوسهائی که عمرمفیدشان را کرده وباید اسقاط شوند درشرکتهایی بکارگرفته میشوند که کارجابجائی سرویس مدارس وادارات وکارخانجات را بعهده داشته وبراین کارنیز هیچ نظارتی نمی شود دراین سانحه نیز احتمالا دلیل حرکت در ساعات پایانی شب استفاده از هوای سرد شب بعلت خرابی کولر اتوبوس بوده به هرحال انچه دربروزاین اتفاقات بیشتر نقش دارد نبود قانون ویا نظارت براجرای قانون است که انهم ناشی از سوء مدیریت در کلیه سطوح مدیریتی است.
آقای وزیر راه کمی به چگونگی قرارداد و انتخاب پیمانکاران ضعیف با واسطه ادارات راه دقت فرمایید.راههای بی کیفیت تحویل میشود.
خدا نرگ بده ب راننده ای که احساس مسئولیت نمیکنه و خوابش میبره
تا کی باید شاهد چنین حوادثی باشیم در کجای دنیا هر 30 دقیقه یک نفر در تصادفات کشته میشود؟ چرا بکبار برای همیشه پرونده این داستان تلخ بسته نمی شود، چه کسی مسئول است؟ مجلس؟ دولت؟ مردم؟ چرا هیچگاه در مجلس یا در دولت برای این بدبختی بزرگی که گریبان مردم رو گرفته تصمیم قاطعی گرفته نمی شود؟ چرا همه مسئولین اینهمه بی مسئولیت و بی تفاوت هستن؟
تا کی باید شاهد چنین حوادثی باشیم در کجای دنیا هر 30 دقیقه یک نفر در تصادفات کشته میشود؟ چرا بکبار برای همیشه پرونده این داستان تلخ بسته نمی شود، چه کسی مسئول است؟ مجلس؟ دولت؟ مردم؟ چرا هیچگاه در مجلس یا در دولت برای این بدبختی بزرگی که گریبان مردم رو گرفته تصمیم قاطعی گرفته نمی شود؟ چرا همه مسئولین اینهمه بی مسئولیت و بی تفاوت هستن؟ نفرین بر کسانیکه نمی دانند و با جان فرزندان این مرز وبوم اینگونه بازی میکنند
به نظر من ما در یک پارادکس گیر افتادیم از یک طرف جاده های ما ناامن هستن و نیازمند سرمایه گذاری فوری جهت ایجاد بزرگراه در تقریبا تمام جاده های کشور هستیم که با توجه به دریافت عوارض سرمایه گذاری فوق کاملا توجیه اقتصادی دارد و از طرفی اعلام می شود که نقدینگی برای پروژه های عمرانی محدود است و اکثر پیشرفت پروژه های راه سازی با تاخیر بسیار زیاد همراه است مثل بزرگراه تهران -شمال از طرفی پول های عظیمی که عمدتا مربوط به مردم است نزد بانکها جهت سود بلوکه شده , چرا پول های عامه مردم را دولت به سمت پروژه های عمرانی هدایت نمی کند که هم مردم در اینده نزدیک از سود اوری منطقی برخوردار باشند و هم نگرانی از بابت تورم در بخش های مختلف کشور مثل بازار سرمایه , مسکن, تورم در بخش کالایی برطرف شود .
تجربه نشان داده هیج گونه مزاحمتی برای مسئولین مربوطه
ایجاد نمی شود با خیال راحت به خدمت ادامه دهند
یکسری افراد هم وقت گیر آوردند برای کوبیدن راهیان نور. این همه آدم که توی جاده ها کشته می شوند عازم راهیان نور هستند؟ نقش جاده های غیراسناندار، عدم انجام وظیفه پلیس و از همه مهمتر رانندگی خودمون را فراموش نکنیم. همه مقصرند و همه مقصریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
افراديكه در جاده كشته ميشوند سفر را خودشان انتخاب كرده اند
با عزض تسلیت به خانواده های جان باختگان ،وطلب سلامتی عاجل برای مسدومین ،، راستی این چند ،دهمین بار است که اینگونه اتفاقات در ایران می افتد؟ چرا کسی پاسخگو نیست ،هر گاه اتفاقی حادث میشود عده ای مغرض ،واز خدا بی خبر ،مسأله بدین بزرگی را سیاسی ،میکنند ،در صورتیکه این حادثه از عدم ،مدیریت صحیح ،وبرای صرفه جویی از تهیهٔ یک ،یا دو شب محل اقامت ،بوجود آمده ،مقصر اصلی مسول اردوها ،مسؤل تدارکات اردویی ،و مسؤل شرکتی که یک رانندهٔ ناتوان را برای این امر مهم مهیا نموده اند میباشند؟ این حادثه اینقدر بزرگ است که جادارد ،در منطقه عزای عمومی اعلام کنند ، وهر چه زود تر جلو هر گونه اعزار ،اردویی را بگیرند ؟ مگر چند وقت پیش در تهران ،و در بزرگراه یادگار امام ،یک اتوبوس ،در روز روشن به داخل کانال سقوط نکرد؟ اگر نتیحهٔ برخورد قانونی آنرا ،پیگیری ،ومسببین آنرا مجازات میکردند شاید اکنون اینگونه حادثه ای رخ نمی داد ؟ متأسفانه عده ای مثل اینکه اجاره ای شده اند که هر حادثه را سیاسی ،وبه یکی از وزرا ربط دهند؟ اینگونه ،حوادث ،ویا مدیریت ،به وزیر چه ارطباتی دارد؟ درصورتیکه ،همهٔ بحث بر تمرکز ،زدایی هست ،بجای پیگیری از مسؤلین استانی ،ومحلی همین عدهٔ اجاره ای مسأله را به دولت ،و ‌،و زیر ،وسایرین حواله میدهند ؟ اصل قضیه که اعزام ،فرزندان برومند مردم است ،به اردو را ،ول نموده ،وبه چیزی که همه میدانند ،عده ای برای منافع خود ،این گونه سفرها را ،راه اندازی نموده اند را ،رها ،وتا وقتی به اصل موضوع رسیدگی نشود .اینگونه حوادث غیر قابل اجتناب است ،،،،،
سلام
بنده دارابی هستم و دايم در مسیر داراب بندرعباس در حال رفت و آمد هستم.
مسیر دوراه گهکم به سمت داراب مشکلات فراوانی دارد از جمله
1- حضور ضعیف پلیس راهور در محدوده دوراه گهکم تا داراب علی الخصوص از دو راه گهکم تا فورگ داراب
2-از سمت هرمزگان تا نقطه مرزی با فارس در حال دو بانده شدن است اما از مرز داراب به سمت داراب کیفیت جاده بسیار افت کرده و شرایط جاده بسیار ناایمن است و ترک های بیش از حد جاده امکان آسیب به لاستیک خودرو را فراهم می آورد این در حالی است از سمت وزارت راه هیچگونه اقدامی حداقل در جهت لکه گیری جاده انجام نشده است. وزارت راه فعلا در هفته دولت 4 کیلومتر از جاده خروجی داراب به سمت جنت شهر با وجود انتقادهای فراوان نسبت به کند بودن طرح، افتتاح کرده است.
3-بسیاری از افراد جهت عزیمت به شیراز،راه داراب و فسا را به دلیل وجود آبادی های بیشتر انتخاب می کنند این در حالی است که عدم رسیدگی به این جاده باعث گرفتن تلفات فراوان می شود.
با تشکر از تابناک
حالا که هر ساله یکی از این مصیبت ها را داریم ...لازم است حتم0ن راهیان نور و فرزانگان داشته باشیم..؟؟؟..
تمام حوادث دردناك تو نظر وزير راه ماديه الان اگر اعلام نظر كنه ميگه دنبال بيمشون هستيم اگر جگر گوشه خودش تو اين ماشين بود الان زمين و زمان و به هم ميدوخت
وزیر آموزش و پرورش باید استعفا دهد
به خانواده های این عزیزان تسلیت میگویم وبرای زخمی های این حادثه دلخراش آرزوی سلامتی دارم لازم به توضیح است که این دانش آموزان برای شرکت در اردوی ملی تشکیلات فرزانگان که هرسال برگزار میشه اعزام شدند و از دانش آموزان مدارس فرزانگان نیستد روحشان شاد و یادشان گرامی به امید روزی که همه اردوهای دانش آموزی کنسل بشه چون اصلا استاندار نیستند
هرمزگان تسلیت- هرمزگان باشین ساغ اولسون - بعنوان یک آذربایجانی مارادرغم خودشریک بدانید- حیف که درروزاستیضاح وزیرراه بعدازحادثه قطاروهمچنین دردولت جدیدنمایندگان مجلس حتی تعدادی ازنمایندگان همین آذربایجان چشمشون روروی حقایق بستند وبخاطرمنافع حزبی رای اعتماد دادند - صدحیف
اردوی فرزانگان یک اردوی ملی برای دانش اموزان عضو تشکیلات فرزانگان است همون پیشاهنگ قدیم و ربطی به نخبه ها و مدارس تیزهوشان نداره ولی هرکدام از اونها عزیزان یه خانواده بودند و آینده سازان این مملکت خدا به داد اونهایی برسه که قطع عضو و قطع نخاع شدن خداوند به حق این عید قربان اونا رو شفا بده
همیشه نوش دارو وفعالیت جمعی بعد از مرگ سهراب.وزیر میرود ،استاندار میرود، رئیس اموزش وپرورش میرودو....... وهیچکدام از از بین رفتگان وحادثه دیدگان بعلل مختلف دوباره زنده نمیشوند.
ایرانم تسلیت..هرمزگانم تسلیت...رودان و میناب تسلیت
چرا همش پیاله عمر جوونای ایران پر میشه از کشورای دیگه نمیشه؟ چون ما حق اعتراض به هیچ وزیر یا مقامی رو نداریم. خداوند به بازماندگان این عزیزان صبر جمیل عنایت و مسببین را به سزای اعمالشان برساند. آمین
کشته شدن پی در پی فرزانگان ایران بسیار شک برانگیز است.
ضمن عرض تسلیت و همدردی با خانواده های عزیز از دست داده این سانحه ی جانسوز،این اولین بار نیست که این جاده جان هموطنان و همشهریان ما رو گرفته و سالیانه در آمار کمتر و دفعات مکرر این سوانح در این مسیر پر تردد و پر خطر اتفاق می افتد. حال که مسئولین محترم در این منطقه حضور دارند جای آن دارد که برای دوبانده کردن این مسیر و رفع منطقه ی پر خطر تدبیری بیاندیشند تا از تکرار این نوع حوادث و مشابه آن جلو گیری شود
نتیجه از هم اکنون معلوم است و نیازی به این همه ژست گرفتن برخی مسئولین نبود :
قاتل همان مقتول (راننده) است و پرونده بسته شد !!
راحت شدن
...
هر روزحادثه هرروز حادثه
سلام من اهل داراب هستم و به همه مردم ایران تسلیت عرض میکنم . خواهشم از مسئولین اینه که این جاده داراب شیراز و داراب بندر را اتوبان کنند میدونید چقدر از مردم ایران و داراب توی این مسیر کشته شدند خواهش دوم یه بیمارستان درست نداره شهر ما هرکی سرما میخوره انتقالش میدن شیراز و توی مسیر جانش از دست میده
متاسفانه معلوم نیست کی مسئولین و نیروی راهنمایی و رانندگی میخواهند نظارتی بر اتوتبوس های داغون تعاونی های حمل و نقل و رانندگان بی احتیاط آنها بکنند! اکثر این تصادفات به خاطر رانندگان بی احتیاط خواب آلود یا ور رونده با گوشی های موبایل خود اتفاق می افتد!!!
ضمن عرض تسلیت به خانواده عزیزان و آرزوی صبر برای بازماندگان.....به نظر من نبستن کمربند ایمنی بیشترین عامل حادثه بوده که اگه توسط پلیس راهور کنترل میشد این حادثه حداقل مجروحرو میتونست داشته باشه
سلام به همگی . اینقدر انتقاد بعضی بدون توجیح یعنی چی . اگر بده اجازه ندید برن . من خودم برای اردوی مدرسه اگر دور باشه اجازه نمیدم و مسیر نزدیک خودم بچه رو میرسونم تازه بعدش هم ممکنه هزار اتفاق بیفته . قضا و قدر الهی رو هم در نظر بگیرید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
این قضا و قدر الهی فقط تو کشور ما فعالیت میکنه ؟
ما که نفهمیدیم این آقا چطوری شد دوباره وزیر راه با کدوم کارنامه درخشان با اون همه حادثه های ناگواری که در دوران خدمتت ایشون بود واقعا چطوری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شهرستان بروجن هنوز داغدار 26 دختر کشته شده در اردوی راهیان نور است . و خانوادهای این عزیزان تسلیت میگوید
نميدانم چرا هر چه بلاست سر دانش آموزان و دانشجويان و افراد نخبه المپيادي و تيزهوشان مياد. خانم دكتر پرفسور زهرا میرزاخانی هم از ميان جمعي از از دانشجويان نخبه بود كه از ميان جمعي كشته شدگان دانشجويان نخبه نجات پيدا كرد ولي افسوس كه با افتخار براي ايران جانش در راه بيماري از دست داد
آخه راننده خواب آلود بوده و با اتوبوس رفته تو پایه پل ، این چه ربطی به وزیر راه داره ؟!
سلام با عرض تسلیت به تمام این خانواده های داغدار واقعا دارم از غم این همه فاجعه میسوزم واقعا از صمیم قلبم میگویم خدا صبر بدهد من خودم داغدیده هستم درک میکنم خدا به خانواده‌شان صبر بده وای خدا خدا باز هم غم و درد فاجعه تصادف عزیزان معصوم نخبه .خدا صبر بدهد روحشان شاد و یادشان گرامی.
با سلام و عرض تسلیت به خانوادهای دغدار از این اتفاق ناگوار .

میتوان با هما هنگی نهاد ها ی مربوطه از این گونه اتفاق ها تا حد زیادی جلوگیری به عمل آید .
1) عدم صدور مجوز رانندگی در شب برای کلیه اتوبوس های ایران (حداقل برای اتوبوس هایی که برای اردو در نظر گرفته میشوند . با توجه به اینکه بیشتر تصادفات در شب هنگام و در زمان اوا یل صبح اتفاق می افتد. 2) ساماندهی رانندگان با تجربه و کسانی دارای تخلف کمتری هستند(مربوط به هرشهر). 3 بازرسی فنی اتو بوس از نظر ایمنی و داشتن سیستم گرمایی و سرمائی توسط کارشناس مورد تائید قبل از روزحرکت به شرط اینکه فرمالیته نباشد. (باتوجه به اینکه وسایل نقلیه در کشور ما فقط یکبار در سال برای معاینه فنی مراجعه میشود) .
با تشکر
من با شما موافق نیستم. من معتقدم این مسائل ارتباطی با وضعیت راه های کشور یا لزوما سیاست آموزش و پرورش ندارد اگرچه بی ارتباط هم نیست.اتفاقا راه های کشور ما عمدتا وضعیت مناسبی دارند درسته که در حد استانداردهای اروپا نیستند ولی وضعیت راه های ما مطلوب است شما به خیلی از کشورهای دنیا که اصلا در حد ایران کشته نمی دهند سفر کنید تا وضعیت فاجعه بار جاده هایشان را ببینید مثلا همین ارمنستان
خدا اگر بخواهد شیشه رادربغل سنگ نگه میدارد تصادف هم بخشی از زندگی است خداوند صبر بده به بازماندگان این حادثه
جاده ها خراب یه جا عرض جاده 2.5 متره یه جا 3 متره یه جا 3.5 متره یه جا میفتی توی خندق بلا یه جا 2 بانده میشه یه جا 1.5 بانده میشه.با این ماشینهای خراب و داغون زور دولت هم که فقط به مردم میرسه
تو این جاده ها ماشین مدل 1970 داره راه میره بگیر تا مدل 2017 آخه کجای دنیا اینقدر آشفته بازاره
همه این عوامل و هزار عامل دیگه باعث میشه واسه هیچ راننده ای اعصاب نمونه
بنظر بنده مسئول آموزش و پرورش بايد به اشد مجازات محكوم گردد
براى اينكه پول يك شب اقامت در هتل در شيراز را نپردازد دستور داده اتوبوس نيمه شب انتخاب شود و نتيجه اين شده كه بچه هاى مردم تيكه پاره تحويل خانواده داده شوند
كسى از اين اقا بپرسد كه ريسك كدام اتو بوس بيشتر است ان كه صبح حركت ميكند يا انكه نصف شب حركت ميكند
خودشان هم كه ميخواهند بروند ماموريت از اتو بو س نصف شب استفاده ميكنند يا با هواپيما تشريف ميبرند
چرا كسى سراغ اين اقا نرفته
با عرض سلام و تسلیت به خانواده های داغدار.
باید پرسید تا کی باید شاهد نخبه کشی در کشور باشیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اونایی که فوت شدن خدا بیامرزه.مصدومین هم انشاالله زودتر خوب شن طفلک چهار دختر گلی که دچار معلولیت شدند
تسلیت تسلیت

واقعا گاهی آدمی می ماند در مقابل این همه درد و رنج هموطنان چی بگه.

خدایا خودت به ما رحم کن
تابي جان 95 نظر ديگر هم منتشر كن تا تعداد خوانندگان خبر بره بالا
ماشالله به اینهمه نظریه پرداز وکارشناسو اندیشمند..

اونوقت میگیم مملکت همه بیکارن...اگه بیکارن پس اینهمه کارشناس اینجا چیکار میکنن؟:)))))))))
اصلا وزیر راه مقصر نیست بلکه دست اندرکاران اردو و آموزش و پرورش مقصرند - یعنی این چه اردویی است که روز عید ساعت 3 شب بایستی دانش آموزان جابجا میشدند به جای مسببان واقعی کسی دیگر را قربانی نکنیم.
چرا روز حرکت نکرده که راننده شب خوابیده باشه و استراحت کافی داشته باشه
هر اتفاقی هم بیفته جناب عباس آخوندی از جاش تکون نمیخوره!!!!
راننده خواب آلوده غلط می کنه رانندگی رو شوع کنه!
با توجه به لغو موقت اردوهاي دانش آموزي از سوي دولت و تصميم به تهيه شيوه نامه هاي جديد برگزاري اردوهاي دانش آموزي پيشنهاد ميشود براي آگاهي مردم و مسولان كليه نظرات ارسال شده براي آن سايت محترم انتشار يابد شايد در ميان نظرات داده شده موارد مهمي از ديد كارشناسان فن مشاهده نمايند كه در تدوين شيوه نامه هاي جديد لحاظ نمايند. مراجعه بيش از 57000 بار به اين خبر توسط خوانندگان نشانه اهميت اين خبر و مراجعه مردم به سايت تابناك ميباشدو چه بسا اين تصميم دولت براساس نظرات داده شده مردم در اين سايت باشد كه به نوعي نظر سنجي مردم ميباشد
باید رسیدگی بشه به وسایل نقلیه هامون و اینکه باید یکم سخت بگیرن.نمیشه که هربار یه اتوبوس واغژگون بشه و کلی خانواده عزادار بشن.
اشکم سرازیر شد
به کی باید گفت این همه درد را؟
به کجا باید پناه برد از این همه ظلم؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر