بازدید 4079

پرداخت ۶۶ درصد از مطالبات گندمگاران

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:تاکنون 75 هزار و 500 میلیارد ریال مطالبات گندمکاران معادل 66 درصد بهای گندم های تحویلی پرداخت شد.
کد خبر: ۷۲۶۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۷ 31 August 2017
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:تاکنون 75 هزار و 500 میلیارد ریال مطالبات گندمکاران معادل 66 درصد بهای گندم های تحویلی پرداخت شد.

یزدان سیف مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار کرد: از آغاز فصل برداشت 8 میلیون و 800 هزارتن گندم با ارزش بالغ بر 114 هزار و 500 میلیارد ریال از گندمکاران 31 استان کشور خریداری شده است.

وی افزود: تاکنون 75 هزار و 500 میلیارد ریال مطالبات گندمکاران معادل 66 درصد بهای گندم های تحویلی پرداخت و مابقی پس از تامین منابع مالی به مرور به حساب کشاورزان واریز می شود.

سیف تصریح کرد: خوزستان با یک میلیون و 353 هزارتن،گلستان با یک میلیون و 103 هزارتن،فارس با 898 هزارتن و کرمانشاه با 645 هزارتن از استان های تولیدکننده برتر گندم به شمار می روند.

مدیرعامل بازرگانی دولتی با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم تا پایان فصل به 9 میلیون تن خواهد رسید، بیان کرد:  علی رغم کاهش خرید 2.5 میلیون تن گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، روند خودکفایی گندم همچنان استمرار دارد.

 آغاز برداشت سویا از هفته آینده 

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به آخرین وضعیت خرید دانه های روغنی گفت: از ابتدای فصل برداشت 193 هزار و 890 تن انواع دانه های روغنی شامل کلزا،گلرنگ و آفتابگردان با ارزش بالغ بر 520  هزار میلیارد ریال خریداری شد و تمامی وجوه آن به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی با اشاره به اینکه خرید کلزا به اتمام رسیده است، افزود: از این میزان 180 هزار و 890 تن کلزا با ارزش بالغ بر 4 هزار و 975 میلیارد ریال خریداری شد که این رقم بیانگر رشد 270 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

سیف با اشاره به اینکه فرآیند خرید آفتابگردان و گلرنگ همچنان ادامه دارد، عنوان کرد: برداشت سویا نیز از هفته آینده آغاز خواهد شد .

به گفته وی تا پایان فصل برداشت پیش بینی می شود که میزان خرید تضمینی دانه های روغنی به 420 هزارتن معادل دوبرابر سال گذشته برسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار