بازدید 3269
۲

هر گردشگر ۱۲۰۰ دلار درآمدزایی دارد

کد خبر: ۷۲۶۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۱ 31 August 2017
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: هر گردشگر یک هزار و 200 دلار برای کشور درآمدزایی دارد و از همین رو گردشگری حوزه ای پر سود محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، علی اصغر مونسان شامگاه چهارشنبه در مراسم آغاز به کار دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان افزود: گردشگری حوزه ای فرا بخشی است و آثار آن در بخش های مختلف تاثیر گذار است.

وی یادآورشد: در حالی که ایجاد هر شغل در بخش صنعت به یک تا 1.5 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، در بخش گردشگری می توان با 500 میلیون ریال شغل ایجاد کرد.

مونسان اظهار کرد: توسعه گردشگری و برگزاری جشنواره ها علاوه بر آنکه موجب رونق اقتصادی است، نشاط اجتماعی را هم تقویت می کند.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: بسیاری از معضلات اجتماعی را می توان با برگزاری همین جشنواره ها کاهش داد و روحیه شادابی را در جامعه رونق بخشید.

وی به عزم دولت دوازدهم برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اشاره و خاطر نشان کرد: دولت برای حمایت از تولید و اشتغالزایی برنامه های جدی در دستور کار دارد و حوزه گردشگری هم می تواند نقش اقتصادی بسیار برجسته ای در این زمینه ایفا کند.

مونسان تاکید کرد: آثار تاریخی و گردشگری به رایگان در اختیار مردم و مسئولان قرار دارد و آنان باید از این فرصت برای رونق اقتصادی و جذب گردشگری بهترین بهره برداری را داشته باشند.

جشنواره آش ایرانی از هشتم تا دوازدهم شهریور جاری در محل مجموعه گردشگری و تفریحی گاوازنگ زنجان برپاست و علاقه مندان می توانند علاوه بر تجربه طعم آش 26 استان، از نمایشگاه صنایع دستی 31 استان هم بازدید کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
بدون برنامه ریزی و عدم توجه به ارائه خدمات مطلوب و مناسب به توریست ، کمبود هتلهای با کیفیت ،مقوله گردشگران به جائی نمیرسد
این رقم مربوط به ترکیه و دوبی هست در ایران امکانات گردشگری صفر و در نتیجه جذب گردشگر غیر ممکن است .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل