بازدید 13470

آزادی زن زندانی به جرم معاونت در قتل عمد

کد خبر: ۷۲۵۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸ 29 August 2017
زندانی «ن. ب» که به جرم معاونت در قتل عمدی به مدت حداقل ۳ سال و ۶ ماه در ندامتگاه شهر ری بسر می‌برد با تلاش و پیگیری اعضای شعبه شورای حل اختلاف مستقر در زندان زنان آزاد شد.

به گزارش جام جم، متهم «ن. ب» که از تاریخ ۲۶ آذر ۱۳۹۲ که به جرم معاونت در قتل عمدی در ندامتگاه شهر ری به سر می‌برد با پیگیری و اخذ رضایت شکات از طرف اعضای شورای حل اختلاف زندان آزاد شد.

اعضای شورای حل اختلاف مستقر در ندامتگاه زنان شهر ری با سرپرستی خانم خاکی قاضی شعبه در خصوص این پرونده حسب دستور ریاست محترم شوراهای حل اختلاف استان تهران بر انجام جلسه صلح و سازش و اخذ رضایت از شکات، پس از آنکه هیچ یک از شکات (پدر و مادر مقتول) در وهله اول حاضر به مذاکره نشدند پس از پیگیری و برقراری تماس های مکرر اعضاء با آنان حاضر به مصالحه شده و بابت ارائه رضایت خود مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان مطالبه کردند.

لذا چون متهم قادر به پرداخت این مبلغ از مطالبه نبود، اعضاء شورای حل اختلاف مجددا به پیگیری خود ادامه داده و نهایتاً در تاریخ ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ اولیای دم با حضور در شعبه ۲۹۰۷ شورای حل اختلاف ندامتگاه شهر ری در ازای دریافت ۵۵ میلیون تومان (۳۵ میلیون تومان نقد و ۲۰ میلیون تومان سفته) رضایت خود را اعلام کرده و شورا مبادرت به صدور گزارش اصلاحی نمود و درخواست عفو و تخفیف مجازات از زندانی اخذ و توسط خانواده وی به اجرای احکام دادسرای ناحیه ۲۷ ارائه گردیده و در نهایت به آزادی او انجامید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل