بازدید 3215
۱

معاون وزیر اقتصاد به داروسازان هشدار داد

معاون اقتصادی وزارت اقتصاد خواستار تمکین داروسازان به رای شورای رقابت درباره اعطای مجوز به داروخانه‌ها شد.
کد خبر: ۷۲۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹ 28 August 2017
معاون اقتصادی وزارت اقتصاد خواستار تمکین داروسازان به رای شورای رقابت درباره اعطای مجوز به داروخانه‌ها شد.

به گزارش مهر به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، حسین میرشجاعیان افزود: از داروسازان می‌خواهم به رای صادره از سوی شورای رقابت تمکین کنند وگرنه کل آیین‌نامه در هیات مقررات زدایی مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه شورای رقابت به تازگی مصوبه‌ای مبنی بر برداشته شدن محدودیت‌های جغرافیایی در اعطای مجوز داروخانه‌ها داشته است، افزود: شورای رقابت به درستی به این نقطه رسید که این محدودیت فاصله جغرافیایی یک موضوع ضدرقابتی است و باید برچیده شود.

میرشجاعیان افزود: هم‌ اکنون دیوان عدالت اداری به موضوع ورود کرده و فعلا دستور توقف آن‌ را داده است. تنها مرجع رسیدگی به رویه‌های ضد رقابتی شورای رقابت است و ورود دیوان عدالت اداری خارج از ضوابط قانونی است.

وی تاکید کرد: داروخانه‌ها بنگاه اقتصادی هستند و براساس سود و زیان اداره می‌شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بنده به عنوان داروساز كاملا با حرفهاي معاون وزير محترم و شوراي رقابت موافقم. متاسفانه قوانين محدوديت جمعيتي و مسافتي فقط به سود داروخونه داران پيشكسوت هست كه تونستن به دليل پيشگام بودنشون بهترين نقاط شهرها رو تصاحب كنن و داروخونه هاي با فروش بسيار بالا داير كنن در حاليكه داروسازان جواني كه بعد از اونها اومدن و هم اندازه اونها درس خوندن و تلاش كردن حتي اجازه تاسيس داروخونه در حاشيه شهرها رو هم ندارن و به مناطق دور افتاده با درآمدهاي خيلي كم تبعيد ميشن كه اين اختلاف در درآمد براي افرادي كه از نظر تحصيلي در يك رده هستند اوج بي عدالتيه و اميداوريم ديوان عدالت به اين مساله توجه كنه. از طرفي علاوه بر ظلمي كه به داروسازان جوان ميشه به دليل محدود بودن داروخونه ها در شهرها و اين داروخونه ها خيلي شلوغ هستن و بيماران رو به زحمت ميندازند. تنها سود اين قوانين انحصارطلبانه فقط به داروخونه دارهاي قديمي ميرسه و ظلمش به داروسازهاي جوان و مردم. اينكه ميگن داروخونه ها ورشكست ميشن اگه محدوديت نباشه بهانه اي بيش نيس همانطور كه ساير صنفها مثل پزشكان و دنداپزشكان و مواد غدايي و پوشاك و... كه اين محدوديت رو ندارن ورشكست نشدن و اتفاقا رقابت ايجاد شده باعث ارتقاي كيفيت خدمات ميشه و رفاه بيماران. و بجاي اينكه يك داروخونه ماهي 100 ميليون سود داشته باشه 10 داروخونه ماهي 10 ميليون سود خواهند كرد كه به عدالت نزديكتره. اميدواريم ديوان عدالت اداري عدالت رو رعايت كنه و همگام با شوراي رقابت و وزير اقتصاد قوانين رو اصلاح كنه و حق رو به حقدار برسونه. وزارت اقتصاد و شوراي رقابت هم از ياوه گويي هاي برخي انحصارطلبان نترسن و بدانند كه حمايت عموم داروسازان جوان رو دارند و مقتدرانه در اين زمينه گام بردارند. به اميد احقاق حق
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی