بازدید 4847
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

حافظ سوار بر فلزی‌ها و معدنی‌ها به کانال ۸۳ هزار واحد رسید

فعالان تالار شیشه‌ای در سومین روز هفته پس یک روز وقفه در روند رشد شاخص کل بورس، امروز ورود این نماگر به کانال بالاتر را تجربه کردند. در جریان معاملات ششم شهریور شاخص کل بورس تهران با افزایش 127 واحدی (معادل 15/ 0‌درصد) مواجه شد و در ارتفاع 83 هزار و 12 واحدی قرار گرفت.
کد خبر: ۷۲۵۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳ 28 August 2017
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 6 شهریورماه 96 با افزایش 127 واحدی به رقم 83 هزار و 12 واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در سومین روز کاری هفته جاری شاهد روند صعودی اکثر شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 41 واحدی به رقم 26 هزار و 898 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با رشد 67 واحدی، عدد 17 هزار و 838 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) با افزایش 51 واحد به رقم 13 هزار و 512 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 0.22 درصدی افزایش 196 واحدی را رقم زد و به سطح 91 هزار و 359 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با 171 واحد افزایش به رقم 58 هزار و 386 واحد رسید و شاخص بازار دوم با افت 170 واحد معادل 0.09 درصد همراه بود و عدد 179 هزار و 740 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت 12:05 در سطح 83 هزار و 15 واحد قرار گرفت. 

حافظ سوار بر فلزی‌ها و معدنی‌ها به کانال ۸۳ هزار واحد رسید

در معاملات امروز بازار سهام، نماد کگل (معدني و صنعتي گل گهر) با 53 واحد، نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 43 واحد، نماد فملی (ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌) با 31 واحد، نماد شخارک (پتروشيمي‌ خارك‌) با 24 واحد و نماد ومعادن (توسعه‌معادن‌وفلزات‌) با 20 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص و ورود این نماگر به کانال 83 هزار واحد داشتند.

در مقابل نماد همراه (شركت ارتباطات سيار ايران) با 44 واحد و نماد وبملت (بانك ملت) با 11 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر بورس تهران داشتند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به 262 میلیارد و 635 میلیون تومان رسید که ناشی از دست به‌دست شدن یک میلیارد و 205 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 44 هزار و 880 نوبت دادوستد بود.

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق، سرمایه‌گذاری مسکن شمال غرب، مهندسی فیروزا بودند و همچنین شرکت‌ سرمایه‌گذاری دانایان پارس از سوی ناظر بازار سهام متوقف شد.

بر اساس گزارش بازار سرمایه (سنا)، در جریان معاملات امروز گروه های فلزات اساسی، کانه فلزی و خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای معادن منگنز، قند نقش جهان، نفت پارس، رینگ سازی مشهد، موتورسازان تراکتورسازی ایران، آلومینیوم ایران و ماشین سازی نیرو محرکه بود.

این در حالی بود که در سوی دیگر بازار سهام پشم شیشه ایران، نیرو کلر، گروه صنعتی سپاهان، سرمایه گذاری صنعت بیمه، آبادگران ایران، سیمان هگمتان و قند مرودشت با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین در این روز سهامداران بورسی برای خرید سهام آلومینیوم ایران، واحدهای صندوق کیان، پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، سهام گروه پتروشیمی ایرانیان و اوراق مشارکت شهرداری مترو بیشترین تقاضا و صف های خرید را تشکیل دادند.

این در حالی بود که گروهی از سرمایه گذاران برای خروج از واحدهای پارند پایدار سپهر، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری تهران، سهام سیمان مازندران، حق تقدم ایران ترانسفو و اوراق مشارکت رایان سایپا بیشترین عرضه و طولانی ترین صف های فروش را ثبت کردند.

در پایان معاملات امروز سرمایه گذاری معادن و فلزات با معامله بلوکی 385 میلیون سهمی به ارزش 559 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی