بازدید 11226

سیستم ضدسرقت با پوشش فولادی، اختراع جدید یک مخترع تهرانی

افزایش ضریب ایمنی واحدهای تولیدی و تجاری همواره یکی از مهم ترین دغدغه های فعالان این عرصه است؛ فعالینی که برای محافظت از اموالشان و جلوگیری از خسارت های سنگین رخدادهایی مانند سرقت مسیرهای روش های مختلفی را برای ایمن سازی در پیش می گیرند. مثل یکی از فعالین خوش ذوق و مخترع تهرانی که با ابتکار قابل تأمل خود روشی جدید را برای حفاظت از اموال تجاری به نمایش گذاشته است.
کد خبر: ۷۲۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹ 27 August 2017
سیستم ضدسرقت با پوشش فولادی، اختراع جدید یک مخترع تهرانیافزایش ضریب ایمنی واحدهای تولیدی و تجاری همواره یکی از مهم ترین دغدغه های فعالان این عرصه است؛ فعالینی که برای محافظت از اموالشان و جلوگیری از خسارت های سنگین رخدادهایی مانند سرقت مسیرهای روش های مختلفی را برای ایمن سازی در پیش می گیرند. مثل یکی از فعالین خوش ذوق و مخترع تهرانی که با ابتکار قابل تأمل خود روشی جدید را برای حفاظت از اموال تجاری به نمایش گذاشته است.

به گزارش «تابناک»، امروزه ایجاد امنیت و جلوگیری دستبرد به اموال کاسبان و فعالان حوزه های مختلف اقتصادی یکی از موضوعات اجتناب ناپذیری است که اگر در دستور کار فعالان این بخش ها نباشد، خسارات سنگینی متوجه آنها خواهد بود و از همین رو موضوع ایمن سازی محیط کسب و کار یکی از اولویت های هر فعالیت اقتصادی در جامعه است.

طرز تفکر اشتباه در رابطه با نحوه ایمن سازی محیط کار و یا امول شخصی و نیز ساده انگاری در این زمینه می تواند با رخدادهای تلخی مثل سرقت و یا تخریب اموال مواجه شود که بعضاً جبران این خسارت ها کار آسانی نیست.

حفاظت از اطلاعات  سرورهای امنیتی و اسناد محرمانه، حفاظت از نقدینگی موجود در بانک ها، طلا و جواهر فروشی ها ، صرافی ها و... یکی از نکته های مهمی است که هر چند از سوی صاحبان این بخش ها به شکل جدی مورد توجه است، اما هنوز ضعف در ایمنی و دستبرد به این محیط های کاری و اقتصادی دیده می شود.

اشتباه و ضعف هایی که در زمینه نحوه ایمن سازی محیط های کسب و کار وجود دارد بستر مناسبی برای سارقین خواهد بود و در همین بستر جان - اسناد و اموال افراد معرض خطر قرار می گیرد و همه اقدامات ایمنی که در این محیط ها وجود دارد، کارایی قابل توجهی برای جلوگیری از خطر در اختیار مالکان قرار نمی دهد.

در این بین و با وجود شرایطی که به آن اشاره شد، یکی از فعالین بخش اقتصاد و مخترعین تهرانی سیستم ایمن سازی جدیدی را اختراع و مورد استفاده قرار داده است که نه تنها ضریب ایمنی محیط های کسب و کار را به میزان بسیار بالایی افزایش می دهد، بلکه می تواند آرامش خاطر مناسبی را به فعالان اقتصادی چه در هنگام فعالیت و چه در زمان تعطیلی واحدهای کسب و کار  هدیه دهد.

سهیل ظریف مخترع این سیستم ایمنی که آن را در محیط کار خود مورد استفاده قرار داده است، در این باره به خبرنگار «تابناک»، گفت: تجربه ثابت کرده است که هنگام وقوع سرقت، اقلامی مانند انواع دزدگیر و آلارم های مربوطه - خط ارتباط با پلیس امنیت - نرده و حفاظ - مقابل و یا قفل برقی درب ورودی - گاوصندوق و گاوصندوق آسانسوری - انواع اسپری و شوکر نقش قابل توجهی در حفظ جان و اموال نکرده اند و نمی کنند. چنانچه سارقین از پوشش برای دست ها و صورت استفاده نمایند تقریباً کلیه اقلامی که از آن نام بردم هیچگونه کمکی نه قبل و نه بعد از سرقت به کاسبان نخواهد کرد و بعضاً اشخاص با اتکا و دلگرمی به همین اقلام اقداماتی نموده اند که باعث جرح و فوتشان توسط سارقین شده است.



ظریف با اشاره بخ ضرورت استفاده از سیستم های جدید ایمنی محیط کسب و کار اضافه کرد:  در زمان کار مراقبت های شخصی و سیستم های نظارتی و آلارم ها بسیار مهم می باشد و  با توجه به رفت و آمد ارباب رجوع و مشتریان باید بتوان در عرض یک ثانیه هر آن چیزی را که مهم است را با فولاد محافظت کرد. به شکلی که غیر قابل نفوذ و باز شدن باشد تا نیرو های امنیتی و انتظامی خود را به محل برسانند.

این مخترع تهرانی ادامه داد:  تنها راه فعالان اقتصادی برای محافظت از خود و اموالشان فقط از بین بردن زمان برای سارق است و من با توجه به این مهم سیستمی را اختراع کردم که این امکان را به خوبی و با ضریب اطمینان بالایی فراهم می کند.

وی افزود: سیستم ایمنی که ما تولید کردیم شامل ورق های فولادی است که در کم ترین زمان ممکن و با اشاره صاحب مرکز اقتصادی و تجاری پیرامون اموال ارزشمند محیط کسب و کار را می پوشاند و اجازه وقوع سرقت را به سارقین نمی دهد.

ظریف در مورد جزئیات و نحوه کارکرد این سیستم ایمنی گفت: این سیستم ایمنی قابلیت نصب و راه اندازی بر روی ویترین های مغازه ها، گاوصندوق ها و در های ورودی واحدهای تولیدی و تجاری را دارد و در سریعترین زمان ممکن همه اموال ضروری محیط های کسب و کار را با پوشش های فولادی که در حالت عادی قابل رویت نیست و هیچ تأثیری بر زیبایی بصری محیط ندارد، در بر می گیرد.

گفتنی است این سیستم ایمنی در حال حاضر در برخی واحدهای تولیدی و اقتصادی شهر تهران نصب و راه اندازی شده است و به گفته مخترع آن سوی مسئولان اداره آگاهی تهران بزرگ نیز به تأیید رسیده است.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل