بازدید 8375
۳

شگرد عجیب متهمان برای کلاهبرداری

کد خبر: ۷۲۴۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸ 26 August 2017
کاراگاهان پلیس موفق به دستگیری متهمان سابقه‌داری شدند که با شگردی خاص از اگهی دهندگان سایت دیوار کلاهبرداری می کردند. مالباختگان در صورت شناسایی متهمان به پایگاه پنجم مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سوم مرداد ماه  مأموران گشت آشکار پلیس آگاهی در محدوده پاسگاه نعمت آباد به یک دستگاه خودرو ۲۰۶ مشکوک شده ، در بررسی ارکان هویتی خودرو اطمینان پیدا کردند که خودرو ۲۰۶ دارای سابقه سرقت از پایگاه پنجم پلیس آگاهی است. بلافاصله مأمورین به راننده ۲۰۶ دستور ایست داده اما راننده ۲۰۶ اقدام به فرار از محل کرده، طی یک تعقیب و گریز توسط مأمورین دستگیر ، خودرو مسروقه توقیف و متهم جهت ادامه تحقیقات در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با دستگیری و انتقال راننده خودرو ۲۰۶ به پایگاه پنجم پلیس آگاهی ، بلافاصله وی بنام "مهدی . ق" (۲۵ ساله) به عنوان یکی از مجرمین حرفه ای و سابقه دار که از سال ۱۳۸۵ تاکنون بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف مرتبط با سرقت  و ضرب و جرح عمدی دستگیر و روانه زندان  شده ، مورد شناسایی قرار گرفت.

صاحب خودرو ۲۰۶ پس از حضور در پایگاه پنجم آگاهی، ضمن شناسایی دقیق "مهدی . ق" به عنوان سارق خودرواش، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: حدود یک هفته پیش خودرو ۲۰۶ خود را جهت فروش در سایت دیوار آگهی کرده بودم که شخص ناشناسی با شماره تلفن همراه من تماس گرفت و خودش را به عنوان خریدار معرفی کرد ؛ پس از توافق اولیه در خصوص قیمت خودرو با یکدیگر قرار ملاقات گذاشتیم و همین شخص ( متهم پرونده ) با ظاهری بسیار آراسته به محل کارم مراجعه نمود و در آنجا یکدیگر را ملاقات کردیم ؛ پس از بازدید اولیه ی خودرو ، به پیشنهاد این آقا و به بهانه اطمینان از سلامت بدنه ی خودرو به یک مغازه صافکاری در همان نزدیکی محل کار خود مراجعه کردیم ؛ ابتدا ایشان از ماشین پیاده شد و به داخل مغازه صافکاری رفت اما پس از گذشت چند دقیقه، زمانیکه از وی خبری نشد من نیز به داخل مغازه رفتم ؛ به محض ورود به داخل مغازه ، ناگهان این شخص سوار ماشین من شد و [ در حالیکه سوئیچ خودرو بر روی ماشین قرار داشت  اقدام به سرقت خودرو بنده کرد و به سرعت از محل متواری شد.

مالباخته در ادامه اظهاراتش در خصوص همراه بودن نفر دوم با متهم نیز به کارآگاهان گفت: زمانیکه بهمراه متهم قصد سوار شدن به خودرو ۲۰۶ را داشتیم ، راننده یک خودرو پراید نیز پشت سر ما به راه افتاد و تا مقابل مغازه صافکاری آمد ؛ پس از سرقت خودرو ۲۰۶ ، راننده پراید نیز به سرعت از محل متواری شد و بهمراه ۲۰۶ محل را ترک کرد.

با آغاز تحقیقات ، کارآگاهان در بررسی سابقه سرقت خودرو ۲۰۶ اطلاع پیدا کردند که چندین مالباخته ی دیگر نیز در طول مدت زمانیکه خودرو ۲۰۶ در اختیار متهم قرار داشته اقدام به طرح شکایت از صاحب خودرو کردند ؛ بلافاصله این اشخاص شناسایی ، به پایگاه پنجم پلیس آگاهی دعوت و تمامی آنها "مهدی . ق" را مورد شناسایی قرار دادند.

این افراد در اظهاراتی مشابه عنوان داشتند: از طریق سایت دیوار قصد خرید یک خودرو ۲۰۶ را داشتیم ؛ پس از تماس با شماره درج شده در آگهی فروش خودرو ۲۰۶ [مسروقه] و نهایتا بازدید خودرو و توافق بر سر قیمت آن ، مبلغی را ( بین ۳ تا ۴ میلیون تومان ) به عنوان بیعانه به صاحب خودرو پرداخت و قولنامه خرید خودرو را تنظیم کردیم اما در همین زمان ، صاحب خودرو ( متهم ) به بهانه ای سوار ماشین شده و از محل متواری شد.

متهم پرونده که پس از شناسایی توسط شکات چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت ، صراحتا به سرقت خودرو ۲۰۶ و همچنین کلاهبرداری از خریداران خودرو ۲۰۶ اعتراف کرد.

در ادامه تحقیقات و با شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی که دقیقا به همین شیوه و شگرد مورد سرقت خودرو قرار گرفته بودند ، کارآگاهان موفق به شناسایی تعدادی از شکات در شهرستان های بهارستان ، گلستان و رباط کریم در شهرستان کرج شدند که توسط متهم مورد سرقت خودرو قرار گرفته و با وجود کشف خودروهای آنها به صورت رها شده در مناطق غرب و جنوب غرب تهران تعدادی از شهروندان تحت عنوان مالباخته از صاحبان خودروهای کشف شده اقدام به طرح شکایت کرده بودند ؛ با دعوت از این افراد ( مالباختگان ) به پایگاه پنجم آگاهی ، تمامی آنها متهم "مهدی . ق" را به عنوان فردی که اقدام به فروش خودرو به آنها کرده و از هر کدام مبلغی را به بهانه ی بیعانه پول دریافت نموده ، مورد شناسایی قرار دادند.

سرهنگ کارآگاه احمـد نجفی ، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبربه خبرنگار مهر گفت : در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی متهم دوم پرونده بنام "مهران . ع" ( ۲۴ ساله ) ، کارآگاهان این پایگاه با شناسایی مخفیگاه متهم در شهرستان اسلامشهر اقدام به دستگیری وی در داخل مخفیگاهش کردند ؛ این متهم نیز پس از انتقال به پایگاه پنجم آگاهی صراحتا به همدستی و مشارکت در تمامی سرقت ها اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی گفت:  با توجه به ادامه تحقیقات در این پرونده و به منظور کشف و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمین و بویژه شناسایی دیگر شکات و مالباختگان احتمالی ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمین از سوی بازپرس محترم شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند دعوت می شود تا برای  پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه پنجم پلیس آگاهی در خیابان آزادی  - خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
خیلی جالبه طرف از 15 سالگی تو خلاف بوده بارها هم زندانی بوده انوقت خیلی آزادانه داره زندگی میکنه
جالبه
طی ده سال اینهمه سابقه جرم و زندانی...
با این اوضاع بیکاری اون از زندان بیاد بیرون فک میکنید چیکار مینکه؟
بازم دزدی با شیوه جدیدتر.
اگر حدود اسلامي اجرا شود ديگر كسي از اين غلطها نميكنه البته مشكلات اقتصادي هم زمينه ساز هستند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر