بازدید 6362

آمار رسمی تلفات حمله به مسجد امام زمان کابل

کد خبر: ۷۲۴۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۷ 26 August 2017
وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که در حمله تروریستی مهاجمان به مسجد امام زمان (عج) منطقه «خیرخانه» در شمال کابل، 14 تن کشته و 38 تن زخمی شده اند. منابع بیمارستانی نیز اعلام کردند جسد بیش از 20 تن به بیمارستان های کابل انتقال یافته است.

به گزارش ایرنا، «نجیب دانش»، سخنگوی وزارت کشور افغانستان در صفحه اجتماعی خود نوشت که در حمله روز جمعه به مسجد امام زمان کابل، 14 تن شهید و 38 تن زخمی شده اند که شماری از جان باختگان زنان و کودکان هستند.
 
وی گفت که 2 پلیس نیز از شهدای این حادثه هستند.
 
این در حالی است که مسئولان بیمارستانی به رسانه ها گفتند که جسد بیش از 20 تن از کشته شدگان و 35 تن از زخمی ها به بیمارستان های کابل منتقل شده است.
 
4 مهاجم مسلح، حوالی ساعت یک و 30 دقیقه روز جمعه به مسجد امام زمان (عج) واقع در شمال شهر کابل در منطقه «خیرخانه» حمله کردند و نماز جمعه نمازگزاران را در این مسجد به خاک و خون کشیدند.
 
مهاجمان ابتدا 2 نگهبان مسجد را به رگبار بستند و داخل مسجد شدند و پس از تیراندازی و انفجار در داخل مسجد، ده ها تن از نمازگزاران را به گروگان گرفتند.
 
نیروهای ویژه پلیس کابل، بلافاصله پس از حمله مهاجمان، مسجد را محاصره کردند و پس از 4 ساعت نبرد، توانستند با از پای درآوردن مهاجمان، گروگان ها را از چنگ تروریست ها آزاد کنند.
گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفت را به عهده گرفته است.
 
«ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی گروه طالبان نیز امروز اعلام کرد که حمله به مسجد در کابل، ربطی به نیروهای این گروه ندارد و این اقدامات، کار فتنه انگیزان و تفرقه افکنان است.
 
«عبدالله عبدالله» رئیس اجرائی دولت افغانستان با انتشار پیامی در واکنش به این حمله گفت که به زودی زمان تسویه حساب با تروریست ها و جنایتکاران جنگی در کشور فرا می رسد.
 
وی در این پیام تاکید کرده است که این حملات ددمنشانه، صفوف مردم افغانستان را بیشتر از پیش مستحکم تر می کند و عزم ما را برای پیروزی و غلبه بر دشمنان بشریت و پیشرفت، جزم تر خواهد کرد.
 
دفتر مطبوعاتی رئیس جمهوری افغانستان نیز با انتشار پیامی گفت که تروریست ها، روز جمعه یک ‌بار دیگر مردم و عبادت کنندگان را در مسجد و خانه خدا حین عبادت هدف قرار دادند و بار دیگر زبونی خود را به اثبات رساندند.
 
در پیام رئیس جمهوری افغانستان آمده است که تلاش تروریستان برای خدشه دار کردن وحدت و همدیگر‌پذیری مذهبی ملت افغانستان ناکام خواهد ماند و تروریست ها به سزای اعمال شوم خود خواهند رسید.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار