بازدید 5015
گزارش هفتگی بازار آزاد ارز؛

رشد ۱۶۵ ریالی دلار آمریکا در هفته پایانی مرداد ۹۶

به گفته شماری از فعالان، نوسان‌گیران در انتظار آن بودند که با شروع شهریورماه دامنه تغییرات قیمت دلار افزایش پیدا کند. آنها اعتقاد داشتند، با شروع ماه سوم تابستان تقاضا در بازار بالا خواهد رفت و قیمت را در مسیر صعودی قرار خواهد داد. افزایش تقاضای مسافرتی و زیارتی از جمله عواملی بودند که این عده را به رشد قیمت امیدوار کرد.
کد خبر: ۷۲۴۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲ 25 August 2017
ارزدر آخرین روز هفته جاری، شاهد رشد قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد ارز بودیم. روندی که در اولین روز کاری شهریور ماه، اتفاق نیفتاد و دلار به کاهش 33 ریال رضایت داد. ولی در آخرین روز هفته، یعنی دوم شهریور، دلار آمریکا توانست با افزایش 165 نسبت به آخرین روز کاری هفته قبل یعنی پنج شنبه 26 مرداد ماه 96،، با روند صعودی این هفته را به پایان برساند.

ارز

به گزارش تابناک اقتصادی، این هفته بازار آزاد ارز تهران در حالی آغاز شد که در آخرین روز کاری هفته قبل از آن، یعنی روز پنج شنبه 26 مرداد ماه 96، معامله گران بازار شاهد رشد نرخ دلار آمریکا در بازار آزاد و همچنین بانک مرکزی بودند. در پایان این روز، عده‌ای از معامله‌گران اعتقاد داشتند، رشد دلار در آخرین هفته دومین ماه تابستان ادامه خواهد یافت، این در حالی است که گروه دیگری به افت بهای دلار در واکنش به افزایش اونس طلا دل بسته‌ بودند. این عده اعتقاد داشتند افزایش بهای دلار در روزهای انتهایی ماه که تقاضا به‌طور سنتی افت می‌کند، می‌تواند نشانه‌ای از تمایلات افزایشی بازار باشد. درمقابل عده دیگری نیز اعتقاد داشتند، میزان افزایش هفته گذشته بسیار ناچیز بوده است و نمی‌تواند به‌عنوان یک معیار انتظاری در بازار در نظر گرفته شود. به گفته آنها، در 2 هفته گذشته عامل افزایشی یا کاهشی خاصی در بازار حضور نداشته و معاملات در فضای طبیعی و کم‌نوسان صورت گرفته است. در هر صورت در پایان این هفته، روند نرخ گذاری دلار آمریکا در بازار آزاد بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه نظارت ارز، نشان از رشد بهای دلار آمریکا داشتند و پیش بینی گروه اول را تایید کرد.

ارز

هفته پایانی مرداد با افت قیمت دلار آمریکا آغاز شد

در پایان معاملات بازار آزاد روز شنبه، هر دلار آمریکا با افت 34 ریال نسبت به آخرین روز کاری هفته قبل، به طور میانگین به قیمت 38 هزار و 145 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با کاهش قیمت 71 ریال همراه بود و در پایان روز به رقم فروش 44 هزار و 951 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار ابتدای هفته تغییری نسبت به روز پنج شنبه گذشته نداشت و در جایگاه 10 هزار و 459 ریال باقی ماند.

در دومین روز هفته، دلار روند افزایشی را ثبت کرد

در پایان معاملات بازار آزاد روز یکشنبه، هر دلار آمریکا با رشد 66 ریال نسبت به روز شنبه، به طور میانگین به قیمت 38 هزار و 211 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با افزایش 6 ریال همراه بود و در پایان روز به رقم فروش 44 هزار و 957 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد، 10 هزار و 465 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز قبل، 6 ریال گران تر فروخته شد. در این روز عده زیادی از فعالان، نقش نوسان‌گیران در بالا رفتن قیمت را چندان موثر ندانستند. به باور آنها، تقاضای کاذب سفته‌بازان از بازار خارج شده و رشد روزهای ابتدایی هفته بیشتر ناشی از انتظارات افزایشی موجود در بازار صورت گرفته است. به گفته آنها، احتمال بالا رفتن تقاضای زیارتی، نزدیک شدن به عید قربان و تعطیلی بازارهای دبی و ترکیه در آن زمان و رشد تقاضای مسافرتی از عوامل اصلی زمینه‌ساز رشد قیمت بودند. همچنین روز یکشنبه در حالی که دلار در مسیر صعودی قرار داشت، سکه تمام حرکت در جاده کاهشی را ادامه داد. سکه در اولین روز هفته 2 هزار تومان افت را تجربه کرد و به بهای یک میلیون و 212 هزار تومان رسید. با اینکه فلز گران بهای داخلی روز شنبه در برابر نزول به کانال پایین‌تر مقاومت کرده بود، در دومین روز هفته 3 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت یک میلیون و 209 هزار تومان رسید.

سومین روز هفته نیز دلار در مدار صعود قرار داشت

در پایان معاملات بازار آزاد روز دوشنبه، هر دلار آمریکا با رشد 41 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 38 هزار و 252 ریال رسید. هر یورو نیز با رشد 2 ریال همراه بود و در پایان روز به رقم فروش 44 هزار و 959 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد، 10 هزار و 464 ریال قیمت گذاری شد کهئ نسبت به روز یکشنبه، 1 ریال ارزان تر فروخته شد. در این روز فعالان بازار معتقد بودند، همچنان نزدیک شدن به پایان تابستان و رشد تقاضای ارز مسافرتی در کنار افزایش تقاضای حجاج عوامل حمایت از دلار هستند. اما انتظار افزایش عرضه از سوی صرافی بانک‌ها نیز می‌تواند نوسانات دلار را محدود کند.

ارز

دلار آمریکا، مرداد را با گرانی به پایان برد

در پایان معاملات بازار آزاد روز سه شنبه، هر دلار آمریکا با رشد 79 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 38 هزار و 331 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با کاهش قیمت 14 ریال همراه بود و در پایان روز به رقم فروش 44 هزار و 945 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد، 10 هزار و 461 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز دوشنبه 3 ریال ارزان تر فروخته شد. در آخرین روز مردادماه، دلار و سکه تمام بهار آزادی افزایش قیمت را تجربه کردند و در مقابل بازدهی ماهانه هر دو علامت مثبت شد.شاخص بازار ارز که از ابتدای هفته در مسیر افزایشی قرار گرفته بود، در چهارمین روز هفته رشد دیگر را تجربه کرد.

فراز و فرود دلار، یورو و درهم در اولین روز از آخرین ماه تابستان

در پایان معاملات بازار آزاد روز چهارشنبه، هر دلار آمریکا با افت 33 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 38 هزار و 298 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با افزایش قیمت 135 ریال همراه بود و در پایان روز به رقم فروش 45 هزار و 80 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد، 10 هزار و 463 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز سه شنبه، 2 ریال گران تر فروخته شد.

گرانی دلار و ارزانی یورو در پایان هفته

در پایان معاملات بازار آزاد روز پنج شنبه، هر دلار آمریکا با رشد 46 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 38 هزار و 344 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با کاهش قیمت 68 ریال همراه بود و در پایان روز به رقم فروش 45 هزار و 12 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار پایان هفته، 10 هزار و 475 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز چهارشنبه، 12 ریال گران تر فروخته شد.

ارز

به گفته شماری از فعالان، نوسان‌گیران در انتظار آن بودند که با شروع شهریورماه دامنه تغییرات قیمت دلار افزایش پیدا کند. آنها اعتقاد داشتند، با شروع ماه سوم تابستان تقاضا در بازار بالا خواهد رفت و قیمت را در مسیر صعودی قرار خواهد داد. افزایش تقاضای مسافرتی و زیارتی از جمله عواملی بودند که این عده را به رشد قیمت امیدوار کرد. به گزارش دنیای اقتصاد، از سوی دیگر، رئیس کل بانک مرکزی در مورد رعایت نرخ سود بانکی گفت: «هیچ بانکی نباید مجاز باشد سود علی‌الحساب را بیشتر از آنکه در شورای پول و اعتبار تصویب شده بدهد.» هم‌اکنون نرخ مصوب شورای پول و اعتبار 15 درصد است. همچنین معاون اقتصادی بانک مرکزی با تاکید بر لزوم اجرای سود ۱۵ درصد ازسوی بانک‌ها گفت: «در بحث تنبیه‌های بانکی تمهیداتی برای برخورد با هیات‌های‌مدیره بانک‌های متخلف اندیشیده شده است.» این خبرها موجب شد برخی نوسان‌گیران تصور کنند روز چهارشنبه دامنه نوسان رشد بیشتری پیدا کند. آنها اعتقاد داشتند، کاهش نرخ سود می‌تواند منجر به خروج سرمایه از بانک‌ها و ورود بخشی از آن به بازار ارز شود.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار