بازدید 19190

آتشی که به جان جنگل های گلستان افتاده، چوپان و گله اش را سوزاند

از ساعاتی پیش جنگل های محدوده جنگلی روستاهای گوگل، ترجنلی و بش اویلی گالیکش استان گلستان طعمه حریق شد و لحظه به لحظه بر دامنه این آتش سوزی افزوده می شود؛ آتشی که جز خسارت های طبیعی تا کنون یک چوپان و گوسفندان او را نیز سوزانده است.
کد خبر: ۷۲۴۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴ 24 August 2017
با هفت خوان جدید آموزش و پرورش، پذیرش در رشته خلبانی آسانتر از معلمی شداز ساعاتی پیش جنگل های محدوده  جنگلی روستاهای گوگل، ترجنلی و بش اویلی گالیکش استان گلستان طعمه حریق شد و لحظه به لحظه بر دامنه این آتش سوزی افزوده می شود؛ آتشی که جز خسارت های طبیعی تا کنون یک چوپان و گوسفندان او را نیز سوزانده است.
 
به گزارش «تابناک»، آتش سوزی در جنگل های پر تراکم شمال کشور همواره یکی از نگرانی و تهدیدهای جدی محیط زیست این منطقه بوده است که در جریان این آتش سوزی ها خسارت سنگینی به طبیعت وارد می شود، مثل آتش سوزی هم اکنون شهرستان مراوه تپه که از زمان شروع آن چند ساعتی می گذرد و حضور نیروهای امدادی در این منظقه الزامی است.
 
 در رابطع با جزئیات این آتش سوزی دهیار روستای ترجنلی شهرستان مراوه تپه به «باشگاه خبرنگاران جوان» گفت:  از عصر امروز آتش محدوده جنگلی بش اویلی را در بر گرفته است و در جریان این آتش سوزی تا کنون یک چوپان و چند رأس گوسفند در آتش سوخته اند.
 
اطلاعات بیشتر از محل حادثه گویای این است که هم اینک نیروهای امدادی در کنار مردم محلی در محل آتش سوزی حاضر هستند اما به دلیل تاریکی شب و کوهستانی بودن منطقه عملیات اطفاء حریق با کندی پیش می رود.
 
ابوطالب قزلسفلو  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان ضمن تأیید این آتش سوزی در محدوده جنگلی روستاهای «گوگل»، «ترجینلی» و «بش اویلی» گالیکش اظهار کرد: نیروهای منابع طبیعی و نیروهای مردمی همچنان در حال خاموش کردن آتش هستند.

وی یا اشاره به از بین رفتن نزدیک به دو هکتار از جنگل های منطقه تا اوایل شب افزود: در این آتش سوزی یک چوپان و چندین رأس گوسفند دچار حریق و فوت شدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان تصریح کرد: وضعیت چوپان به گونه‌ای بوده که در بین انبوهی از گیاهان علفی قرار داشته و نتوانسته خود را نجات دهد.

قزلسفلو افزود: اینکه این چوپان خود عامل آتش سوزی در منطقه بوده یا خیر در دست بررسی است و علت دقیق مرگ چوپان هم از طریق پزشکی قانونی اعلام خواهد شد. 
 
حسن خسروی فرماندار گالیکش درباره وقوع آتش سوزی در جنگل های این شهرستان اظهار داشت: هنوز علت آتش سوزی مشخص نیست, اما عصر امروز جنگل های اطراف روستاهای گوگل بزرگ, ترجینلی و بش اویلی طعمه حریق شده و هنوز خاموش نشده است.

فرماندار گالیکش افزود: چوپان و دام های وی که برای چرا در همان نزدیکی بودند در حریق گرفتار شدند و متاسفانه  یک چوپان 13 ساله و 17 رأس دام هلاک شدند.

خسروی تصریح کرد: نیروهای امدادی و مردمی در منطقه هستند و تلاش برای خاموش کردن آتش همچنان ادامه دارد.

وی گفت: وجود صخره و ارتفاعات مانع از خاموش شدن آتش سوزی تاکنون شده است.

فرماندار شهرستان گالیکش اظهار کرد:هنوز علت دقیق و وسعت آن مشخص نشده است.

 منصور ممشلی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گالیکش با بیان اینکه طبق برآوردهای اولیه حدود 7 تا 8 هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی منطقه در این آتش سوزی خسارت دیده است، گفت: نیروهای مستقر در محل وقوع حریق تا اطفای کامل آن به تلاش های خود ادامه می دهند.

مسئول اورژانس 115 شهرستان گالیکش نیز به خبرنگار ایرنا گفت: نیروهای امدادی اورژانس با اطلاع از وقوع آتش سوزی و در محاصره قرار گرفتن یک چوپان در آتش، در محل حاضر شده و جسد چوپان 15 ساله را از محل آتش سوزی خارج و به نیروی انتظامی تنگراه تحویل دادند.
 
کیومرث یحیایی افزود: چوپان ها دو نفر بودند که یکی از آنها با نجات خود از محاصره آتش، اقدام به درخواست کمک می کند.

 گفتنی است، شهرستان 63 هزار نفری گالیکش واقع درشرق استان گلستان، 52 هزار هکتار عرصه های جنگلی و مرتعی دارد که از این مقدار 800 هکتار آن مرتع و بقیه جنگل است.
 
 اخبار تکمیلی متعاقباً اعلام می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل