بازدید 3081

تشکیل اولین حزب مسلمان در اسپانیا

متاسفانه احزاب اسپانیا اجازه عضویت مسلمانان در تشکل های خود را نمی دهند و به همین دلیل با تشکیل این حزب به جذب مسلمانان اقدام کرده ایم.
کد خبر: ۷۲۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۸۸ - ۰۸:۱۱ 12 November 2009
مسلمانان این کشور موفق شدند اولین تشکل سیاسی خود به نام " حزب بیداری و وحدت اسپانیا " را به ثبت برسانند.

به گزارش خبرنگار "تابناک" و به نقل از روزنامه ABC اسپانیا ،اولین هدف از تشکیل این حزب ، شرکت فعال مسلمانان در انتخابات سال 2011 شهرداری ها در اسپانیا اعلام شده است.

" مصطفی العمرانی " که طرح اولیه تشکیل این حزب را ارائه داده می گوید : اسپانیا شاهد هجرت مسلمانان از کشورهای عربی و اسلامی است و علاوه بر آن مسلمانان در هجرتی دوباره از آمریکای لاتین و اروپای شرقی به اسپانیا وارد می شوند و به منظور سامان دهی مسلمانان مهاجر این حزب تشکیل شده تا در جامعه اسپانیا نقش موثری را ایفا کنند.

وی افزود : متاسفانه احزاب اسپانیا اجازه عضویت مسلمانان در تشکل های خود را نمی دهند و به همین دلیل با تشکیل این حزب به جذب مسلمانان اقدام کرده ایم.

اسپانیا به دلیل سابقه بسیار درخشان مسلمانان در این کشور همواره احترام خاصی برای این قشر قائل بوده و یکی از عوامل جذابیت اسپانیا برای مهاجرین مسلمان احترام متقابل بین دولت و پیروان دین اسلام است.

برپایه این گزارش، شواهد نشان می دهد که، علاقه مسلمانان برای ورود به عرصه سیاسی در اروپای غربی در حال رشد است.چندی پیش نیز حزب "اتحاد صلح و عدالت " كه از سوي مسلمانان ساكن آلمان تاسيس شده اعلام موجودیت نمود و در بیانیه آنها آمد که بزودي در انتخابات اين كشور شركت خواهند كرد.

البته به این فهرست می توان به راه اندازی حزب ويژه مسلمانان تحت عنوان “اتحاديه مسلمانان دموكراتيك” در آلبانی هم اشاره کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار