بازدید 14863

سرقت مسلحانه دو كيلويي از طلافروشي عباسي

کد خبر: ۷۲۴۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵ 24 August 2017
صحنه سرقت مسلحانه طلافروشي خيابان عباسي با حضور پليس و رسانه‌ها ديروز بازسازي شد.
 
به گزارش اعتماد، در تصاويري كه از اين بازسازي منتشر شده است مردمي را نشان مي‌دهد كه همگي مشتاق ديدن اين بازسازي صحنه پشت ميله‌هاي سبز رنگ سدمعبري كه پليس به صورت موقت آنجا چيده است، حضور دارند.
 
در ميان جمعيت تعدادي پسربچه دو تا ١٢ ساله در حالي كه خودشان را به ميله‌ها چسبانده‌اند با اشتياق در حال صحبت كردن هستند. پسربچه ٢ يا دوسال و نيمه در حالي كه پستانك به دهان دارد و قدش از ارتفاع ميله‌هاي سدمعبر كوتاه‌تر است دست‌هايش را به ميله‌ها گره كرده و خيره به تماشا ايستاده است.
 
خبرنگارها پشت ماشين حامل متهم‌ها ايستاده‌اند تا در باز شود و دو متهم دو سرقت مسلحانه از آن خارج شوند. فيلمي كه از سرقت مسلحانه اين دو سارق منتشر شده، نشان مي‌دهد آنها كه يكي ماسك سفيدرنگ به صورت دارد و ديگري با پارچه‌اي سياه‌رنگ دهانش را بسته وارد مغازه مي‌شوند. يكي از سارقان اسلحه به دست شروع به تهديد صاحب طلافروشي مي‌كند و ديگري با كيف سياهرنگ به سمت ويترين مي‌رود تا طلاها را از داخل سيني‌ها جمع كند.
 
سارق اسلحه به دست اسلحه‌اش را رو به صاحب طلافروش مي‌گيرد و مي‌گويد: «بشين سرجات، تكون نخور وگرنه ميزنم‌تا. تكون نخور گفتم، آخرين نفس‌هاي زندگيته، يه نفس ديگه بكشي همه رو كشيدم بهشت زهرا.» پيرمرد طلافروش پشت دخل پناه گرفته و مي‌گويد: «به خدا من هيچي ندارم» سارق مي‌گويد: «بشين پيرمرد به ناموسم مي‌زنمت.»
 
پيرمرد دوباره با ناله مي‌گويد: «به خدا هيچي ندارم.» در انتهاي فيلم سارق كيف به دست وقتي طلاها را از داخل سيني جمع مي‌كند هر دو با هم از مغازه بيرون مي‌روند و پيرمرد هم به دنبال آنها به سمت در مي‌رود و داخل خيابان مي‌شود.
 
به گزارش ايرنا، اين سرقت در ساعت ١١:٢٠ روز دهم خردادماه امسال اتفاق افتاده بود كه فردي در تماس با پليس از سرقت مسلحانه مغازه طلافروشي در خيابان عباسي خبر داد. ماموران كلانتري هفت چنار به محل حادثه در حوالي ميدان قزوين اعزام شدند تا از نزديك اوضاع را بررسي كنند.
 
براساس بررسي‌هاي اوليه ٤ مرد مسلح به اسلحه كلت و كلاشينكف پس از توقف مقابل طلافروشي امين در خيابان عباسي به سمت ويترين يورش برده و با شكستن ويترين مقداري از طلاهاي داخل ويترين را سرقت كردند. دو نفر از سارقان براي جلوگيري از دخالت مردم در سرقت اقدام به تيراندازي هوايي كرده تا با ايجاد رعب و وحشت اجازه ندهند مردم به آنها نزديك شوند. سارقان پس از سرقت طلاها با دو دستگاه خودرو و يك دستگاه موتوسيكلت پوششي از محل متواري شدند.
 
در اين سرقت به كسي آسيبي نرسيده بود. ديروز براي بازسازي صحنه سرقت به محل حادثه آورده شدند. يكي از سارقان در گفت‌وگو با دوربين‌هاي تلويزيوني درباره سرقت‌هاي مسلحانه‌شان گفت: «ماشه اسلحه‌ام خراب بود و تنها براي اينكه مردم از من بترسند آن روز تير شليك كردم.» او درباره انگيزه‌اش براي انجام اين سرقت نيزگفت: «من به خاطر پول اين جرم را مرتكب شدم و تا به حال هيچ سابقه كيفري هم نداشته‌ام.»
 
اين سارق درباره نقشه قبلي و طراحي كه براي اجراي اين نقشه انجام داده بودند، ادامه داد: «ما مغازه طلافروشي را از قبل شناسايي نكرده بوديم. موتورمان را آن طرف خيابان نگه داشتيم و مغازه را تماشا كرديم. چند بار دور زديم و بعد هم پياده شديم و براي سرقت به سمت مغازه رفتيم»
 
صاحب طلافروشي جواديه كه در محل بازسازي صحنه حضور داشت نيز به يكي از خبرنگاران حاضر گفت: « آنها در ساعت ٧ شب براي سرقت به طلافروشي من آمدند. يك نفر از آن دو به مغازه‌ام آمد و با من درگير شد. گردنم را گرفت و كتكم زد كه سارق ديگر با كيسه‌اي سفيدرنگ داخل مغازه شد و طلاها را جمع كرد و با خودش برد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار