بازدید 3911

واکنش سرمربی سوئد به بازی قدوس در تیم ملی ایران

کد خبر: ۷۲۴۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷ 23 August 2017
سامان قدوس، مهاجم ایرانی الاصل اوسترشوند سوئد، اعلام کرده که قصد دارد برای تیم ملی ایران بازی کند و یان اندرسون، سرمربی تیم ملی سوئد مدعی شد که تصمیم گیری در این زمینه، تماما به بازیکن بستگی دارد.

به گزارش تابناک ورزشی، قدوس هفته گذشته در مصاحبه ای اعلام کرده بود که به حضور در تیم ملی ایران و بازی کردن برای این تیم فکر می‌کند. او که پدر و مادرش در ایران به دنیا آمده اند، متوجه شده که می‌تواند ملیت ایرانی اختیار کند و بدین ترتیب در صورت حضور در تیم ملی ایران، شانس بالایی برای بازی کردن در تیم ملی دارد.
 
او در این رابطه گفته بود:" آنها (تیم ملی ایران) هر چه سریعتر نظر نهایی من را در این رابطه می‌خواهند. مشخص است که با وجود صعودشان به جام جهانی، برای من گزینه جذابی خواهند بود." وقتی اندرسون فهرست تیم ملی سوئد را برای بازی های مقدماتی جام جهانی انتخاب می‌کرد، خبری از قدوس برای تقابل با بلغارستان و بلاروس نبود که همین موضوع، سوالات بسیاری را برای فوتبال دوستان سوئدی به وجود آورد.
 


اندرسون در این رابطه گفت:" او در ژانویه به همراه چند بازیکن دیگر کنار ما بود. البته او فاصله زیادی با حضور در تیم ملی ندارد ولی نمی‌توان به بازیکنی که اینطور در دو راهی قرار گرفته، قولی داد. نمی‌توانم قولی به او بدهم. اینکه چون تو ایران را انتخاب نکردی، دیر یا زود تو را به تیم ملی می‌برم. این موضوعات خیلی به بازیکنان بستگی دارد، بسته به دیدگاهشان که ببینند بهترین تصمیم برایشان چیست."
 
در آن مصاحبه، قدوس، شانس حضورش در تیم ملی ایران را 50 درصد دانسته بود. او گفته بود:" من همیشه عاشق سوئد خواهم بود. من اینجا بزرگ شدم. افتخار بزرگی است که برای سوئد بازی کنید، همانطور که در تور ژانویه تیم ملی حضور داشتم ولی خانواده من اهل ایران هستند. خون ایرانی در بدن من است و من عاشق ایرانم."
 
قدوس در دو بازی دوستانه برای تیم ملی سوئد مقابل ساحل عاج و اسلواکی به میدان رفت و موفق شد در پیروزی 6-0 مقابل اسلواکی، زننده یکی از گل‌ها باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی