بازدید 3964

طیب نیا: مردم مرا بخاطر کاستی ها ببخشند

علی طیب نیا با بیان اینکه مردم مرا بخاطر کاستی ها ببخشند گفت:برای بالا رفتن رشد اقتصادی باید تن به اصلاحات ساختاری دهیم. در دولت یازدهم در وزارت اقتصاد برای اصلاحات ساختاری در بخش های امور گمرکی و امور مالیاتی اقدامات انجام شد.
کد خبر: ۷۲۴۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵ 23 August 2017
خبرآنلاین نوشت:  علی طیب نیا با بیان اینکه مردم مرا بخاطر کاستی ها ببخشند گفت:برای بالا رفتن رشد اقتصادی باید تن به اصلاحات ساختاری دهیم. در دولت یازدهم در وزارت اقتصاد برای اصلاحات ساختاری در بخش های امور گمرکی و امور مالیاتی اقدامات انجام شد.

علی طیب نیا وزیر اقتصاد دولت یازدهم در مراسم تودیع و معارفه وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: متوسط رشد اقتصادی در ۳۷ سال گذشته فقط ۲.۳۷ درصد بوده است. برای خدمت گذاری که مسئولیت سنگینی را چهار سال عهده دار بوده این مراسم جشن فراغت از بار طاقت فرسای مسئولیت است، البته دوری از همکاران موجب دلتنگی است.

او ادامه داد:دستیابی به اهداف برنامه ششم یک ضرورت است و یک انتخاب نیست. روند گذشته یعنی رشد پایین و تورم بالا هنوز ما را تهدید می کند.اگر میخواهیم زمینه اعتلا را فراهم کنیم و عزت و کرامت مردم شریف خود را تامین کنیم باید با تمام توان بکوشیم به اهداف برسیم.

طیب نیا بیان کرد:وقتی مسئولیت وزارت اقتصاد را پذیرفتم عده ای از دوستانم آن را شبیه خودکشی دانستند. ولی به دکتر روحانی پاسخ مثبت دادم و به تکلیف عمل کردم.

طیب نیا با اشاره به تداوم پشتیانی مردم از دولت گفت: پیام انتخابات اخیر این بود دولت دوازدهم همانند دولت یازدهم از پشتوانه مهم سرمایه اجتماعی برخوردار است و تصورم این است صداقت، شفافیت و موفقیت در عملکرد است که می تواند این سرمایه اجتماعی را حفظ کند و افزایش دهد.

او عنوان کرد:برای بالا رفتن رشد اقتصادی باید تن به اصلاحات ساختاری دهیم. در دولت یازدهم در وزارت اقتصاد برای اصلاحات ساختاری در بخش های امور گمرکی و امور مالیاتی اقدامات انجام شد و در دولت دوازدهم ادامه خواهد داشت.

وزیر اقتصاد دولت یازدهم گفت:افزایش سرمایه بانک ها که از تاکیدات من بود و از محل بودجه عمرانی می شد انجام شود تا بعد پروژه های عمرانی تامین مالی شوند که انجام نشد. اکنون که تحریم ها حذف شده این نگرانی وجود دارد که باز هم به در 4.5 درصدی برسیم که برای جلوگیری از آن باید به اصلاحات ساختاری و نهادی تن دهیم و تبعات و هزینه های آن را هم بپذیریم.

طیب نیا افزود:از دل تکه تکه کردن جامعه پیشرفت اقتصادی و رفاه به وجود نمی‌آید. مرور تجربیات موفق و ناموفق جهانی نشان می‌دهد که تنها کشورهای همگرا که با دنیا روابط مناسبی دارند رشد و رفاه رخ می دهد.

او ادامه داد: مردم مرا بخاطر کاستی ها ببخشند. در تمام ۴ سال مفتخر به پشتیبانی و حمایت دکتر جهانگیری بوده ام.موفقیت دکتر کرباسیان خواسته قلبی من است و به آن امید دارم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی