بازدید 5237
۱
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

شاخص بورس در برابر کاهش نرخ سود، قد کشید

پرونده بورس تهران در شهریور ماه سال‌ جاری با جهش 21/ 0 درصدی شاخص کل طی معاملات روز چهارشنبه آغاز شد و توانست با حمایت نمادهای معاملاتی متعلق به شرکت های مخابرات ايران، معدني‌وصنعتي‌چادرملو، ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ و لابراتوارداروسازي‌ دكترعبيدي‌، این هفته را در کانال جدید 82 هزار واحد به پایان رساند.
کد خبر: ۷۲۴۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸ 23 August 2017
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 1 شهریورماه 96 با افزایش 169 واحدی به رقم 82 هزار و 541 واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در آخرین روز کاری هفته جاری شاهد روند رو به رشد شاخص های منتخب در ادامه روزهای گذشته بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 54 واحدی به رقم 26 هزار و 746 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با رشد 29 واحدی، عدد 17 هزار و 733 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) با افزایش 22 واحد به رقم 13 هزار و 432 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 0.19 درصدی، افزایش 175 واحدی را رقم زد و به سطح 90 هزار و 665 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با 149 واحد افزایش به رقم 57 هزار و 895 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با رشد 203 واحد معادل 0.11 درصد همراه بود و عدد 179 هزار و 594 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت 10:45 در سطح 82 هزار و 570 واحد قرار گرفت. 

شاخص بورس در برابر کاهش نرخ سود، قد کشید

در معاملات امروز بازار سهام، نماد اخابر (مخابرات ايران) با 36 واحد، نماد کچاد (معدني‌وصنعتي‌چادرملو) با 27 واحد، نماد فملی (ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌) با 25 واحد، نماد دعبید (لابراتوارداروسازي‌ دكترعبيدي‌) با 15 واحد، نماد کگل (معدني و صنعتي گل گهر) با 11 واحد، نماد پترول (گروه پتروشيمي س. ايرانيان) با 11 واحد و نماد همراه (شركت ارتباطات سيار ايران) با 10 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل نماد تاپیکو (س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمين) با 9 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر بورس داشت.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به 233 میلیارد و 491 میلیون تومان رسید که ناشی از دست به‌دست شدن 919 میلیون و 765 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 44 هزار و 97 نوبت دادوستد بود. 

بر اساس گزارش بازار سرمایه (سنا)، در روز چهارشنبه گروه های فلزات اساسی، کانه فلزی و شیمیایی با بیشتر ین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای موتورسازان تراکتورسازی ایران، معادن منگنز ایران، نیرومحرکه، آلومینیوم ایران، کاشی سعدی، دارسازی دکتر عبیدی و سرمایه گذاری صنعت بیمه بود.

در مقابل نمادهای سیمان کردستان، سالمین، گلوکوزان، تولیدی شهید قندی، لعابیران، کارتن ایران و کاشی الوند با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین در این روز اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، سهام آلومینیوم ایران، اوراق صکوک ساخت توسعه ملی، اوراق مشارکت ملی نفت ، اوراق صکوک سایپا و اوراق مشارکت شهرداری سبزوار با بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید مواجه شدند.

این در حالی بود که در سوی دیگر بازار گروهی از سرمایه گذاران با عرضه های سنگین تلاش کردند تا از واحدهای صندوق پارند، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، اوراق صکوک سایپا، واحدهای صندوق کیان، سهام سیمان مازندران و اوراق صکوک ساخت توسعه ملی خارج شوند. این نمادها سنگین ترین صف های فروش را داشتند.

در پایان معاملات امروز پالایش نفت اصفهان با معامله بلوکی 200 میلیون سهمی به ارزش 606 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشت.

معاون اقتصادی بانک مرکزی روز گذشته از دستورالعمل جدید این بانک در رابطه با سود بانکی خبر داد و گفت که از روز شنبه همزمان با ١١ شهریور ماه بانک‌ها ملکف خواهند بود نرخ سود علی الحساب سپرده‌های یکساله را حداکثر ۱۵ و برای سپرده‌های کوتاه مدت و روزشمار تا ۱۰ درصد تعیین کنند. البته این مهلت دوازده روزه در شرایطی تعیین شده است که یک بار دیگر، کاهش نرخ سود بانکی طی ماههای اخیر در بازار بانکی کشور تجربه شده و البته بعد از گذشت مدتی، عملا به بن‌بست رسید و بانکها رویه خود را در پیش گرفتند؛ به خصوص اینکه به گفته مراجع نظارتی ، بسیاری از بانکها با مشکلات جدی مواجه هستند و اگر قرار بر این باشد که سپرده گذاران متاثر از کاهش نرخ سود بانکی، سپرده های خود را جابجا کرده یا احیانا به رقبای قیمت‌شکن بانکهای سالم بسپارند، باز هم این پروژه به شکست می‌انجامد.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
رباخوارها و رباپرست ها کجا بورس قد کشید بعد از 5 سال هنوز بسیاری از سهام مانند سنگ اهنیها، پالایشی ها و پتروشیمهیها و بانکها در واقع 98 درصد در ضرر هنگفتیند هنوز به قیمتهای
نج سال پیش برنگشتند. بهتر است از افلاج اقتصادی کشور بوسیله بهرهای بالای خزانه دولتی و بانکی بگویید که یک نوع خیانت به کشور و خدمت به کشورهای بیگانه است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار