بازدید 3866

اف-۳۵‌های اسرائیل سوخت‌گیری در حین پرواز را تمرین کردند

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به برنامه‌های در دست اجرای خود برای سوختگیری هوایی جنگنده‌های اف-35 اشاره کرده است.
کد خبر: ۷۲۴۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۰ 23 August 2017
نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به برنامه‌های در دست اجرای خود برای سوختگیری هوایی جنگنده‌های اف-35 اشاره کرده است.

به گزارش فارس، نیروی هوایی رژیم اسرائیل در بیانیه ‌روز یکشنبه خود به انجام مجموعه‌ای از آزمایش‌ها در پایگاه هوایی «تل نوف» برای مهیا کردن جنگنده‌های خریداری شده «اف-35» با نام عبری «عدیر» برای سوختگیری هوایی اشاره کرده است.

به نوشته وبگاه «دیفنس ولد» در بیانیه نیروی هوایی اسرائیل در این زمینه آمده است: با اجرای تمرین‌های آمادگی که با شرکت جنگنده‌های اف-35 اسکادران موسوم به «گلدن ایگل» صورت پذیرفت، این جنگنده‌ها قادر می‌شوند با کمک هواپیماهای سوخت رسان «بوئینگ-707» در هوا سوختگیری کنند. این آزمایش‌ها کیفیت پرواز و تقسیم کار بین جنگنده و هواپیمای سوخت‌رسان را در روز و شب بررسی می‌کند.

این وبگاه نوشت: هدف اصلی این آزمایش‌ها امکان سوختگیری جنگنده‌های عدیر توسط سوخت‌رسان‌های اسرائیل در هر سرعت و ارتفاع مجاز است.

کارشناسان نظامی پیشتر گفته بودند که خرید این جنگنده‌ها بیشتر با هدف مقابله با ایران است.

به نوشته «میدل ایست آی»، این جنگنده‌ها برای فریب دادن سامانه دفاع موشکی «اس-300» ساخت روسیه که ایران به آن مجهز شده، خریداری شده است.

«جاستین برانک» تحلیلگر اندیشکده سلطنتی انگلیس محدودیت سرعت جنگنده اف-35، برد عملیات و حمل جنگ افزار و فاصله زیاد ماموریت به ایران که نیاز به سوخت‌گیری هوایی دارند را از جمله مشکلات ماموریت برون مرزی با این هواپیما  به هدف ایران عنوان داشته بود.

برانک گفته بود: «اف-35 به هیچ عنوان جنگنده ایده آلی برای عملیات علیه ایران نیست اما به یقین بهتر از دیگر جنگنده‌های نیروی هوایی اسرائیل در رخنه به سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته هستند.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار