بازدید 226049
میراث فرهنگی این بار درست عمل کند،

کشف بقایای اجساد 2500 ساله سربازان ایرانی در صحرای مصر + تصوير

اين سربازان پس از هفت روز راهپيمايي در بيابان به منطقه‌اي مي‌رسند که هم‌اکنون با نام «الخرقه» شناخته مي‌شود، پس از آن بود که سربازان ايراني ناپديد شدند و هيچ کس اثري از آنها نيافت... «کامبيز»، فرزند کوروش پنجاه هزار سرباز را از منطقه «تبس» به «سيوا» فرستاد تا با طرفداران ـ بت پرست ـ معبد آمون در مصر که يکي از ساتراپ‌ها يا استان‌هاي ايران به شمار می‌رفت و سر به شورش برداشته بودند، مقابله کند.
کد خبر: ۷۲۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۴ 11 November 2009

در حالی که شاهد پیشنهاد‌های تأسفباری مبنی بر حذف تاریخ نیاکانمان و سلسله‌های پادشاهی ایران زمین از کتاب‌های تاریخی هستیم، گروهی از پژوهشگران بین‌المللی، با یکی از بزرگترین کشفیات تاریخی خود، سند دیگری بر حقانیت تاریخی و واقعیت هژمونی قدرت تمدن باستانی ایران بزرگ بر سرزمین‌های وسیعی از جهان قدیم صحه گذاردند.

به گزارش خبرنگار «تابناک» و به نقل از سایت «ام.اس.ان.بی.سی»، در این اکتشاف، در کنار بقایای اجساد سربازان تنومند، حجم بزرگی از تجهیزات نظامی از جمله سلاح‌های برنزی، دستبند‌های نقره‌ای، گوشواره‌ها به همراه صدها استخوان در یک منطقه عظیم بیابانی در منطقه صحرایی دور افتاده غرب مصر کشف شده که بر پایه  استنادات تاریخی، بقایای سربازان ایرانی کامبیز دوم، پادشاه هخامنشی ایران باستان ـ که اعراب نام او را به کمبوجیه تغییر داده‌اند ـ است. این سربازان در 525 سال پیش از میلاد مسیح بر اثر گرفتار شدن در یک توفان شن، زنده در زیر لایه‌های شن صحرا مدفون شده بودند.


در این باره، «داریو دل بوفالو»، عضو تحقیقات دانشگاه «لچه» ایتالیا به کانل دیسکاوری آمریکا گفته است: نخستین نشانه برای این موضوع را می‌توان در یادداشت‌های تاریخدان یونانی آقای هرودت دید.

این کشف، یکی از معماهای تاریخی را که توسط هرودوت مورخ یونانی گزارش شده حل کرده است. هرودوت ـ 484-425 پیش از میلاد ـ در کتاب تاریخ خود آورده است، کامبیز، فرزند کوروش، پنجاه هزار سرباز را از منطقه «تبس» به «سیوا» فرستاد تا با طرفداران ـ بت‌پرست ـ معبد آمون در مصر که یکی از ساتراپ‌ها یا استان‌های ایران به شمار می‌رفت ـ که سر به شورش برداشته بودند ـ مقابله کند.


این سربازان پس از هفت روز راهپیمایی در بیابان به منطقه‌ای می‌رسند که هم‌اکنون با نام «الخرقه» شناخته می‌شود و پس از آن بود که سربازان ایرانی ناپدید شدند و هیچ کس اثری از آنها نیافت.

هرودوت در تاریخ خود به باد‌های شدیدی اشاره می‌کند که همزمان با حضور ایرانیان از سمت جنوب وزیدن گرفت و گردباد‌ها و توفان‌های شن عظیم حاصل از آن سربازان ایرانی را در بر گرفت.

این گزارش می‌افزاید: داستان گم شدن ارتش کامبیز ـ کمبوجیه ـ در یادها ناپدید شد و هیچ ردپایی از سربازن ایرانی به دست نیامد تا اغلب دانشگاهیان آن را داستانی خیالی بپندارند.


اما اکنون دو دانشمند باستان‌شناس ایتالیایی ادعا می‌کنند که شواهد برجسته‌ای یافته‌اند که ارتش ایران در توفان شن‌ها دفن شده است. دو برادر ایتالیایی به نام‌‌ها «آنجلو» و «الفردو» کستیگلیونی که به خاطر کشف مشهور خود در بیست سال پیش در شهر تاریخی مصر، «شهر طلا»، معروفیت جهانی پیدا کرده بودند، ادعای جدیدی را مطرح کرده‌اند.

فیلم باستان‌شناسی که در فستیوال «روورتو» نشان داده شده، بیانگر تحقیق سه ساله و همچنین پنج سال اعزام هیأت باستان‌شناسی به این منطقه است. آنها در سال 1996 شروع به این فعالیت کردند که البته آنها آهن‌آلاتی را در نزدیکی «سیوا» پیدا کردند و در حالی که آنها روی منطقه کار می‌کردند، اجساد و استخوان‌های انسان‌های را در یک گودال یافتند که آنها این گودال را یک پناهگاه طبیعی در نظر گرفتند؛ آن یک صخره به طول 114.8 فوت و 5.9 فوت عرض و 9.8 فوت عمق یافتند. از این پناهگاه‌های طبیعی زیاد در صحرا یافت می‌شود، اما این یکی در آن منطقه تنها پناهگاه بوده است و اندازه آن برای پناه بردن و در امان ماندن از توفان شن مناسب است؛ اما فلزیاب‌های یک باستان شناس مصری، تعدادی خنجر برنزی و چندین کمان پیدا کرد.


هرچند آنها ابزارآلات کمی پیدا کردند، این ابزارآلات بسیار مهم بودند، چراکه آنها ابزار آلات ابتدای هخامنشیان بوده و عصر آنها به زمان کامبیز ـ کمبوجیه ـ برمی‌گردد که در یک منطقه نزدیک سیوا در زیر ماسه‌ها به دست آمده‌اند.

همچنین حدود یک‌چهارم مایل دورتر از پناهگاه تیم باستان‌شناسی نیز یک بازوبند نقره‌ای پیدا شده و همچنین گوش‌آویز و چندین حلقه که شبیه تکه‌های گردنبند بودند. تجزیه و تحلیل گوشوارها ـ البته بنا بر عکس‌های به دست آمده ـ نشان می‌دهد که آنها مطمئنا به دوران هخامنشیان تعلق داشته‌اند. حلقه‌های کروی که از نقره ساخته شده‌اند و یک آویز کوچک از نقره که در پنج قرن پیش از میلاد مسیح در ترکیه به دست آمده است، مشابه همین آویز است. آنها همچنین گورهای دست جمعی با هزاران استخوان سفید پیدا کرده‌اند و می‌گویند که بقایای لشکر کامبیز ـ کمبوجیه ـ نیز باید در این منطقه باشد.



با این اوصاف جا دارد که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به همراه باستان شناسان ایرانی با تحقیقات و همکاری تنگاتنگ با دانشگاه «لچه» بتوانند به نحو احسن از این کشفیات جدید برای بها گذاشتن به فرهنگ و تاریخ کشور، کارهای لازم را برای همکاری دانشگاهی و فرستادن باستان شناسان ایرانی به کشور مصر انجام دهند. 

نقشه قلمرو ايران در دوره هخامنشيان ـ 500 سال پيش از ميلاد

اما در پايان، لازم به یادآوری است که چند پيامد بي‌اطلاعي عمدي و سهوي عامه مردم ايران و بسياري از دست‌اندر کاران فرهنگي کشور نسبت به فرهنگ، تاريخ و تمدن کهن ايران زمين را که سبب شده حتي مسئولان متولي حفظ ميراث فرهنگي از پاسداشت ميراث گرانبار نياکانمان غافل بمانند، برشماريم:

1- از وجود خانه و زادگاه نظامي گنجوي در روستاي «تا» در تفرش، حتي بسياري از مسئولان ميراث فرهنگي و مردم منطقه آگاهی ندارند. اين گونه است که مسئولاني که در هفته گذشته، قول بازسازی آثار تاريخي دولت باکو در گنجه و دیگر نقاط آن سامان را (که مدعي هستند نظامي گنجوي شاعر ملي آنها و نه ايرانيان است!) به آنان داده‌اند، خانه نظامي در ايران را به عنوان يک اثر ارزشمند تاريخي که به ويرانه‌اي تبديل شده، به حال خود رها کرده‌اند...

2- فراموش نکرده‌ايم که کوتاه زماني پس از کشف لوح سنگي حکاکي شده در جزيره خارک که به عنوان سندي تاريخي از نام خليج فارس و حاکميت تاريخي ايرانيان بر اين منطقه به شمار می‌رفت، دست‌هاي ناپاک ضد ايراني شبانه با پتک و تيشه به جان اين ميراث ارزشمند و سند تاريخي افتادند و آن را نابود کردند...
 
3- ايرانيان ميهن دوست فراموش نکرده‌اند که مسئولان ميراث فرهنگي با تأکيد بر اين که چون اشيای تاريخي ارزشمندي در غارهاي تاريخي تنگه بلاغي نزديک پاسارگاد پيدا نکرده‌اند(!) پس اين غارهاي هخامنشي (به زعم آنان) ارزشي نداشته و اين گونه بود که مجوز ايجاد سد سيوند صادر شد که علاوه بر زير آب بردن و نابود کردن غارهاي تاريخي تنگه بلاغي با آبگیری کامل سد ، در دراز مدت سبب آسیب تدريجي به پاسارگاد، مقبره کوروش، هم خواهد شد.

4- بنا بر گزارش‌ها و عکس‌هاي ارسالي در هنگام بازسازی (!) مقبره کوروش در سال گذشته که با صدمه به اين بناي ارزشمند همراه بود، استخوان‌هاي کشف شده در سقف بنا ـ که به احتمال قوي بخش‌هايي از جسد کوروش بوده است ـ گفته می‌شود به وسيله مسئولان و کارگران مرمت کار در سطل زباله دور ريخته شده است!


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵۹
انتشار یافته: ۰
چقدر هیجان انگیز...انشالله که در ایران باقی بماند
بزارین همون جا بمونن. جاشون خیلی بهتره.
اين دوران مربوط مي شه به زماني كه اعراب دختران خود رو زنده به گور مي كردند . جالبه حالا براي ما صحبت از سه جزيره مي كنند
ایران باید از دولت مصر درخواست کند که استخوانهای سربازان ایرانی را به کشور ایران تحویل دهد تا با احترام در مکانی در میهن خود دفن شوند .
ای آقا وقتی حتی تاریخ پادشاهان ایران از کتب درسی حذف میشه دیگه چه انتظاری میتونیم داشته باشیم که این اثار تاریخی هم حفظ بشه
Ah az nahadam barkhast
من وقتي چهارده سالم بود براي تحويل كمكهاي مردمي قدم به منطقه جنگي جنوب گذاشتم قبل از آن اصلاً برايم قابل درك نبود كه چگونه مردم از نقاط مختلف مي روند جبهه وشهيد مي شوند ولي به محض اينكه به ويرانيهاي خرمشهر رسيدم تازه فهميدم خاك وطن از جان هم عزيزتر است و كشورم چه قدر مظلوم شده. ممنون از اين اطلاع رساني غرور انگيز
متن بسیار عالی نوشته شده تنها نظرم این است که لطفا سریعا جوری آن را اصلاح بفرمایید و از فونتی استفاده کنید که حرف ی که الان به صورت ی با دو نقطه در زیر آن یعنی شکل عربی استفاده شده از ی فارسی استفاده شود.
آقا بي خيال
بگيم اينا مال كي بودن؟سلسله هاي پادشاهي رو كه از كتابا حذف كردن .بگيم مال انسانهاي ما قبل تاريخ بودن؟بذاريد بره همونجايي كه براي اين چيزا ارزش قائل ميشن.ما براي تخت جمشيد و شهر سوخته و شوش و جيرفت و ... كه تو مملكت خودمونن چي كار كرديم كه حالا بريم اون سر دنيا طلبكار بشيم؟
khoda rahmateshan konad
زنده باد ایران بزرگ
فونت خبرتان مشكل دارد هرچند ازرش اين خبر آنقدر زياد است كه نمي‌توان با اين مشكلات بسيار كوچك لطمه بييند ولي ظاهري زييبا مي تواند مخاطبان بيشتري جذب كند.
خدا را شکر
اجساد و بقاياي تجهيزات يافت شده بخشي از ميراث عظيم پارسيان و اجداد ماست.لازم است تا با احترام و تشريفات به وطن بازگرداند.
درود بر شما که پیگیر بزرگی‌ وشکوه ایرانزمین هستید. و ایران دوستان را به یاده گذشته پرشکوه میهن در بند مسلمانان می‌‌اندزید. پایند ایران
باید از دولت مصر درخواست شود تا اجساد را طی تشریفات دیپلماتیک تحویل ایران دهد تا مثل قهرمانان در مکانی مناسب دفن شوند .
ملتي كه گذشته خود را فراموش كند آينده اي نيز نخواهد داشت.
بعد از خواندن این موضوعات بر غربت و تنهایی ایران گریستم
نتیجه گیری مقاله شما این است که داشتن هژمونی نظامی برای ما بسیار مهم و افتخار محسوب میشود بنابراین کشورهایی مثل آمریکا وروسیه ازنظر شما باید هم اکنون درعین افتخاربه سر برند!زیرا نه درگذشته بلکه درحال حاضر دارای بزرگترین قدرت و هژمونی میباشند.
کامبیز را بهتره تقدیم اعراب کنیم و فقط بااین چند دهه آخرمون خوش باشیم.بزودی اعراب اعلام می کنند که کامبیز،کوروش،داریوش و .. هم مثل بو علی سینا عرب بودن وگرنه عجمها را چه به این ...
باسلام.
همانطورکه قبلا برای اینکه تاریخ شمسی مارا کوچک جلوه دهد تاریخ سلاسه را جایگزین کرده بودند.
در زمان فعلی هم برخی همان حرکات را به نوعی دیگر تکرار می کنند و تاریخ فرازو نشیب ملت فداکار و مظلوم تاریخساز ایران حذف میشود به هر بهانه ای میخواهند ملت ما تضعیف کنند. و عده ای با توجیهاتی از ظن خود تاریخی که خدای یگانه بی همتا فرموده بروید و ببینید و بخوانید گذشتگان چه کرده اند و تجربه ای برای آینده تان باشد باید ببینبم و زورمان به هیچکسی نمیرسد چون ..........
ولی ملت ایران همیشه پابرجا و قوی و پویا خواهد ماند و به کوری جاهلان ...
آمین یا رب العالمین .
شانس آوردیم توی ایران پیدا نشد حداقل مطمئنیم آنجا از میراث ما محافظت میشه
امیدوارم بقایای این سربازان وطن به کشور ایران بازگرداننده وباافتخار و عظمت دفن شوند تا روح آنها آرام بگیرد حالا دولت مصر سایر مکشوفات ازجمله شمشیر و غیره را بعنوان غنائم از آن خود کند برای ما بقایای فرزندان امپراطوری ایران مهم است.
خبر خوبی بود اما حیف که متون اصلی بد ترجمه شده است خیلی بد .
آفرين بر شما
ای کاش برگردن به وطن ای کاش برگردن ای کاش
درود به روان پاک آن جان باختگان در راه میهن و درود بر نویسنده این متن....
دستتون درد نکنه.عجب خبر جالبی بود.راستی اون آقاهه (مرگ بر منافق) کجاست؟؟
اوردنش چه فایده ای داره مگه غیر از اینه که باز میدزدنش و میبرنشون توی خارج حراجش میکنن
واقعا کی بیشتر از خودمون غرور ملیمون رو جریحه دار کرد؟!
همون 4 تا موردی که نوشتید و هزار تای دیگه که ننوشتید نشون می دن که مسئولین چقدر به حفظ آثار تاریخی و البته ملی اهمیت میدن!!
بذرید اون سرباز بینوا اینهمه سال اونجا مونده و جاش امن بوده همونجا بمونه که شاید از تخریب و دزدی و سطل آشغال مسولین زحمتکش شهرداری و هزار مورد ناجور دیگه در امان باشه
تابناك دوستت دارم تو ايراني هستي
هرچه زود تر باید نسبت به استرداد بقایای اجساد این سربازان اقدام شود تا پس از حدود 3000سال در خاک وطن دفن شوند
متاسفانه كم لطفيهاي زيادي نسبت به ميراث گذشتگانمان شده است مخصوصا" در حال حاضر ، كه عده اي معلوم نيست با چه هويتي مي خواهند تاريخ پرشكوه ايران باستان را از بين ببرند .
زهي خيال باطل
هر احترامی به گذشتگان بگذارید آیندگان همان را بر شما روا خواهند داشت .هویت ایرانی اسلامی هم یعنی بزرگداشت همزمان دین و تاریخ. و تنها زمانی می توان درک کرد که هر بزرگی در تاریخ این مرز و بوم چه کار های ارزشمند و یا حتی خیانتی کرده است که بتوانیم آنها را از دریچه زمان خودشان ببینیم و این نمی شود مگر اینکه از تاریخ و گذشته دینی ملی خود اطلاع داشته باشیم. پس باید مطالعه کرد مطالعه کرد و مطالعه کرد.
زمانی که این سربازها کشته شدن اون منطقه جزو خاک ایران بوده پس اونا توی ایران دفن شدن
در سفری که به آتن داشتم دیدم گروهی بچه مدرسه ای از اتوبوس پیاده شدند و معلمشان داردد نقطه ای را آنطرف دریا روی تپه نشان میدهد . همراهمان گفت اینها درس تاریخ دارند آوردنشان اینجا محل به گل نشستن کشتی های امپراتوری ایران به فرماندهی خشایارشاه را نشان میدهند . آهی کشیدم و خجالت کشیدم بگویم تاریخ از درس مدارس ما میشود گفت که حذف شده و بچه های ما جومونگ را بشیتر از کورش کبیر و داریوش بزرگ میشناسند . شما هم در سایتتون لطفا کنتر یکی به میخ و یکی به نعل بزنید
نمی دونم چرا بعد از خوندن این خبر این شعر تو ذهنم اومد:
دل می‌رود ز دستم صاحب دلان خدا را دردا که راز پنهان خواهد شد آشکارا
کشتی شکستگانیم ای باد شرطه برخیز باشد که بازبینیم دیدار آشنا را
ده روزه مهر گردون افسانه است و افسون نیکی به جای یاران فرصت شمار یارا
غرور ملي ايران بااين جانفشانيها بدست امده است كه سابقه پنج هزار ساله دارد زنده باد ايران وايراني
afarin bar to ariayi kash ghadri az in gheirate ariayi dar nazde.....bud
durud bar tabnak
سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به همراه باستان شناسان ایرانی کیلویی چنده برادر.شما به چه چیز هایی دل خوش کردین.
اي ايرانيها ما را جون به جونمون كنند بازم ايرانييم.
از نياكانمان بد بگند يا تاريخ ما را تغيير دهند حذفش كنند آخرش ما بجاي اجنبي ميگوييم بيگانه.
آفرین بر غیرت و خون پاک ایرانیتان ای تابناکیان عزیز

شما چون سربازان جانبرکف ایرانی که هزاران کیلومتر دور از قلب ایران مرزبانی کرده و جان پاک خود را از دست داده اند در حفظ و انتشار تاریخ،فرهنگ و تمدن ایرانی می کوشید.خداوند ایران نگاهدارتان و خدای بزرگ این سربازان میهن را رحمت کند.
امیدوارم مسوولان کشور و به ویژه میراث فرهنگی از نابودی عمدی تاریخ کهن ما دست بردارند و در باز گرداندن اجساد پاک این سربازان ایرانی به میهن گام بردارند و با برگزاری مراسمی باشکوه یاد و نام این مرز داران را زنده نگاه دارند.

پاینده ایران و ایرانی
ای آقا حتی تلویزیون خودمون عارش میاد از دریوش و کوروش بگه حالا اینا که جای خود دارند
زنده باد ایران و درود برتابناک همچنین همه ایرانیان وطن پرست
تابناك دوستت دارم عجب خبر جالبی بود
ملتي كه گذشته خود را فراموش كند آينده اي نيز نخواهد داشت.
روان این پاکرفتگان شاد باد
طوفان شن عذاب الهی بود که بر سر ستمگران کشورگشا نازل می شود چه مربوط به پادشاه ایرانی 2500 سال پیش باشد و چه مربوط به آمریکا در صحرای طبس. ناسیونالیزم مسلک شیطان است. از تابناک انتظار می رود ارزشهای دینی را ترویج دهند
آفرین بر شما تابناکی ها وطن دوست مرگ بر بی غیرت وطن فروش در هر زمانی و درهر مکانی .
من به ایرانی بودنم میبالم
زنده باد ایران فقط ایران
دوباره به ایرانی بودنمان افتخار کردیم! ممنون از خبر رسانی و نقد خوبتون! زنده باد ایران ...

عهد ما با تو نه عهدی که تغیر بپذیرد / بوستانی است که هرگز نزند باد خزانش
روان این پاکرفتگان شاد باد
دوباره به ایرانی بودنمان افتخار کردیم! ممنون از خبر رسانی و نقد خوبتون! زنده باد ایران ...

عهد ما با تو نه عهدی که تغیر بپذیرد / بوستانی است که هرگز نزند باد خزانش
شايسته است مسئولان ميراث فرهنگي كمي به خودآيندوتمدن ايران زمين رابه مابرگردانند.تاكي دستهاي نامهربان اثاروبقاياي كهن مارابرتاراج خواهدداد.كم لطفي ماايرانيان به اسلاف خودتاكي؟اسامي كاميز،خشايار،داريوش،كوروش،فرهاد.......كو؟ ازماست كه برماست.
زنده بادایران باتمامی تاریخ پرشکوهش وما بایستی این تاریخ ارزشمند رابرای همیشه خفظ کنیم
براستی اینان سربازان گمنامی هستند که باید با احترام به ایران ونه موزه های اروپا آورده شوند حتی اگر پولی هم بابتش بخواند دولت شماره حساب بده تا مردم هزینه برگشت این شهیدان ایرانی را پرداخت کنند . چراکه آنان برای مبارزه با کفر و بت پرستی مرده اند .
اون ... رو که پیشنهاد حذف نام پادشاهان ایرانی رو از کتاب درسی داده باید به چهار میخ بکشن (پادشاهان ایرانی و عظمتشون هرگز از یاد نخواهند رفت)
اشك در چشمانم حلقه زد و چه شور و شعفي در بدنم ايجا شد ولي براي تنهايي آن سربازان عزيز كشور دلم سوخت خدا كند بتوانند آن عزيزان را به كشور باز گردانند.
من این متن را چاپ و چندین بار خواهم خواند و به آن افتخار خواهم کرد روح سربازان وطن در طی کلیه اعصار شاد باشد و به امید روزی که اجساد آنان به میهنشان برگشته ودرکنار شهدای جنگ تحمیلی دفن شود.
مو به تنم سیخ شد ممنون
خيلي خوشحالم كه هنوز رگه هايي از عرق ملي در وجود شما هست. خدا خيرتان بدهد.
فکر کنم این نظرات بینندگان کار خود تابناکی ها باشه! چون هرچی نظر میدم اینجا منعکس نمیشه!!!
آدم احساس غرور میکنه.
فقط یه همتی بشه که این منشور کوروش که قراره بیاد ایران جلوش گرفته بشه
چون معلوم نیست چه بلایی سرش میارن
(جون تو جلو خودمو گرفتمو خیلی مودبانه نوشتم درجش کن)
خواهش مي كنم لينك انگليسي اين مطلب كه در سايتهاي متعددي هست را بگذاريد كه بعضي ها فكر نكنند چون ما ايراني هستيم در طرح اين مطلب مبالغه كرده ايم.
لعنت بر انهائی که میخواهند ما را با تاریخ کشورمان بیگانه نمایند
آفرين بر نويسنده با غيرت اين خبر
اين روزا كمتر خبرنگار با جراتي پيدا ميشه كه اين جوري بنويسه
فیلم این خبر در آدرس زیر است :

http://news.discovery.com/videos/archaeology-ancient-lost-army-found.html
خدا کنه قاچاقچیا بقیه آثار تاریخیمونو قاچاق کنند چون خودمون واقعا بی عرضه ایم. بلکه بقیه نگه دارند.
بالاخره تابناك هم كمي رگ و رنگ ايراني به خود گرفت آفرين.
دمت گرم تابناک عالی بود
با تشکر از اطلاع رسانی سایت تابناک در این مورد بخصوص، ضمن ادای احترام به ارواح همه سربازان ایران زمین از این سربازان شجاع هخامنشی گرفته تا دلاورمردانی که تا دیروز در جبهه های جنگ شهید شدند، می خواستم عرض کنم متاسفانه سازمان میراث فرهنگی ما بیشتر به یک سازمان هماهنگ کننده برای برگزاری موزه ها شبیه می ماند و مطمعن باشید که این سازمان کوچکترین قدمی در بازگرداندن بقایای سربازان ایرانی نخواهد کرد، زنده و جاوید باد تا ابد یاد همه سبازان کشته شده ایران
چو ایران نباشد تن من مباد
بدین بوم و بر زنده یک تن مباد
درود بر فرزندان ایران زمین
دیگران به گذشته ما افتخار می کنند ولی ما از تاریخ خود چیزی نمی دانیم یا نمی خواهیم بدانیم واقعا" مایه تاسف است سازمان میراث فرهنگی در این مملکت چکاره است چرا در جهت شناخت و حفظ آثار ملی با جدیت کار نمی کند شاید به این علت باشد که دید حکومت نسبت به گذشته ایران زمین مثبت نیست
حيف از امپراطوري ايران
هر که دور ماند از اصل خویش باز جوید روزگار وصل خویش ...
تشکر از اطلاع رسانی تابناک امیدوارم که این اجساد و اشیا اگر به ایران تحویل گردند در ایران توسط ... نابود نگردند درود بر کوروش هخامنشی
تشکر از اطلاع رسانی تابناک امیدوارم که این اجساد و اشیا اگر به ایران تحویل گردند در ایران توسط ... نابود نگردند درود بر کوروش هخامنشی
ای وای از جهل ، ای وای از نادانی ، ای داد از کج اندیشی ، ای داد از بی فکری ، خدایا عاقبت همه مارو ختم به خیر کن
قلبم درد گرفت آقایون ففط یک لحظه فکر کنند بعد ها تاریخ در موردشون چه قضاوتی خواهد کرد؟!!
اگر به جای سازمان گردشگری و صنایع دستی سازمانی به نام سازمان مردمی و ملی فرهنگ و هنر تشکیل بشه، آنوقت می توان برای بازگرداندن این آثار اقدامی کرد. والا اصلا فایده ای نداره و شاید این آثار طعمه سطل زباله بشه.
درود بر ایرانیان واقعی و لازم است اشیا مکشوفه به سرزمین اصلی خود بازگردانده شوند
سرافرازي هرملتي افتخارات گذشته و حال آن ملت بستگي دارد. مسئولان نبايد اجازه دهند اين افتخارت پيشينه ايران و اين سربازان جان بركف كه الحق شهيدان اين مرزوبوم محسبوب مي شوند, كماكان درخارج از ايران بيارمند.
تاریخ این ایام را هر کس که خواهد خواند،
جز این سخن از ما نخواهد راند،
این نسل سردرگم،
بر توسن اندیشه هاشان لنگ،
فرسنگ در فرسنگ،
جز سوی ترکستان نمی رانند،
تاریخ پیش از خویش را باری نمی خوانند.
مگه اینکه میراث ایرانیان در خارج از کشور محفوظ بمونه .
اینها شناسنامه ایران است وهویت ایرانی را بیش از پیش در جهان تثبیت می کند.
دورود به همه جان باختگان ميهن. از سربازان كامبيز گرفته تا همتها
زنده باد ايران و هر انكه قلبش براي اين مرزبوم مي تپد.
درود بر شرف ایرانیان و درود بر کوروش کبیر و آفرین بر تو ای تابناک همیشه از این خبرها بنویس
درود بر ایرانیان و درود بر کوروش کبیر و آفرین بر تو ای تابناک. همیشه از این خبرها بنویس که ملت ایران بدانند ما که بودیم.
در کرمانشاه و حدود 700 متر مانده به آثار تاریخی طاقبستان تپه ای خاکی زنجیر وار و ممتد وجود دارد که در بخشی از آن حوزه علمیه احداث شده است و امام جمعه قبلی از اینکه میراث فرهنگی استان مانع از خراب کردن آن شده بود انتقادهای بسیاری مطرح کرد و اکنون حدود چهار ماه گذشته و با پیدا کردن ابزاری از گذشته گان توسط بچه هایی که در آنجا بازی میکردند و درگیری میان آنها بر سر تصاحب آن و با کنجکاوی میراث فرهنگی مشخص شد که آثار مهمی در زیر این تپه نهفته است لذا با کاوش و خاکبرداری در این محل آثار مهمی نمایان شده و اکنون قابل مشاهده است.
گيرم كه در باورتان به خاك نشستم و ساقه هاي جوانم از ضربه هاي تبرهاتان زخم دار است با ريشه چه مي كنيد؟؟؟ پاينده ايران
چرا تاریخ هخامنشیان از کتب درسی حذف شد...
چرا بعضی ها احساسی نظراتشون را می نویسن، اگر هم ثابت بشه که استخوان ها متعلق به سربازان هخامنشی هست ، ابزاز های آنها باید در موزه های مصر نگهداری بشه. حالا فرض کنیم که اجساد سربازان اسکندر در ایران یافت شد آیا حاضرید بگید که باید به یونان تحویل داده بشه
نمیدونم چرا وقتی این خبررو خوندم گریه ام گرفت!پسر خیلی ایران عظمت داشته هااااااااااااا!مثل این فیلمهای امریکایی بوده.خیلی حال کردم.زنده باد ایران و ایرانی.زنده بااااااااااااااااااد!!
ایران جاوید می ماند
متاسفیم واقعا
زمانه باهمه سختی صبور است
دوای درد ما شاید مرور است
مروری بر که بودیم و که هستیم
مروری بر کجا بودیم و هستیم
روح همه شهدای مفقودالاثرایران عزیزشادباد.وچه آنان که در2500سال پیش شهید شدهاند.
ما هرگز تاریخ باستانمان را فراموش نخواهیم کرد هرچند به مذاق بعضی ها خوش نیاد و سینه به سینه به ایندگانمان هم میرسانیم (خاک پدران است که دست دگران است) تابناک حتما حتما پخش کن
درود به روان پاک آن جان باختگان در راه میهن و درود بر دیگر عزیزانی که برای این آب و خاک جان خود را در کف اخلاص نهاده اند . امید وارم که رهروان لایقی باشیم .
آخه ... همین الان امریکا با اون همه ثروت و قدرت نمیتونه این همه سرباز به جایی بفرسته. اون وقت اینا 50000 سرباز 2500 سال پیش.؟؟؟
... خودتانید. یک کم تاریخ واقعی از ن...پ.. یاد بگیرید.
آفرین بر ایران و ایران زمینی ها، امیدوارم که دولت ایران از دولت مصر برای باز پس گرفتن این سربازان دلیر میهن مان تلاش کنه، و در مکانی مناسب به خاک سپرده بشوند.
حتي زرتم المقابر
سخن ديروزآقاي بقائي رئيس سازمان ميراث در جمع نمايندگان مجلس
تا چند سال ديگر نفت تمام ميشود و ما بايستي از طريق گردشگري درآمد ايجاد كنيم .
سئوال : آقاي بقائي با كدام برنامه ؟
سازه هاي آبي شوشتر كه مايه فخر و مباهات علمي ايرانيان در دنياست و هر بيننده اي را شگفت زده ميكند در سازمان يونسكو ثبت شد. يكسال است بر اثر تردد بي رويه قسمتي از تونل آن تخريب گرديده ، چند ماه پيش بر اثر گمانه زني بي ملاحظه پيمانكار شما قسمتي از پل آن ريزش كرد . تنها كار شما انداختن تقصير به گردن سازمانهاي ديگر است . برنامه شما براي جذب گردشگر در اين منطقه چيست ؟ چه امكاناتي بايستي ايجادشود . حتي به بهانه همين كمبودها ميخواستيد جشن آن را نيز در تهران برگزاركنيد.
پيشنهاد : افرادي را بفرستيد با دقت از اثر قبل از نابودي كامل فيلمبرداري كنند و جهت گردشگران داخلي و خارجي در تهران به نمايش بگذارند و ديگر نگران مرمت اثر و ساخت هتل و غيره نباشيد.
جاوید باد ایران زمین
ببخشید ما در تاریخ همچین شاهی نداریم ؟ اشتباه شده است ؟!! پیگیری کنید لطفا؟!!
بنده های خدا ...
خدا بیامرزدشون . طفلک ها افتادن وسط بیابونی این همه مدت هیشکی به فکرشون هم نبوده ...
دمتون گرم اگر از لحاظ باستان شناسی ایرادی نداره این بنده های خدا رو به حال خودشون رها کنید و یه حصار دورش بکشید این طوری سالم تر می مونن
ممنون سایت وطن پرست و با فرهنگ تابناک. کارت خیلی درسته
زند باد ایران
داغ دل تازه شد کا ش کاش و کاش ها
هر کسی کو دور ماند از اصل خویش باز جوید روزگار وصل خویش
مابجای پاسداشت حرمت وشجاعت گذشتگانمان سعی داریم تاریخ انانرا به فراموشی بسپاریم.
قبر کورش که در ایران است توجهی بهش نمی شه.
سی و سه پل در خطر است اونوقت شما ناراحت این مورد هستید .
امکان ندارد به ایران بازگردانده شوید. باور ندارید نظر رو منتظر کنید تا سند باشه برای آینده
این سربازان را باید با احترام در خاک میهن دفن کرد
شادی ارواح رزمندگان اسلام و ایران قبل اسلام صلوات
ببخشيد اين كجاش افتخاره كه پنجاه هزار سرباز ايراني زير شنهاي روان مدفون شده اند!؟ اين نشاندهنده اوج بي تدبيري يك فرمانده ميتواند باشد، حتما در آن زمان گفته اند كه به عذاب خدايان گرفتار شده اند...
به نظر من نباید به ایران تحویل داده بشه چون سازمان میراث فرهنگی نمیتونه مراقبت لازم از اونها رو بکنه.
آقا اینکه نام آن پادشاه "کامبیز" بوده و اعراب آن را به "کمبوجیه" تغییر داده اند را از کجا آوردید؟ نام آن پادشاه در کتیبه های موجود به زبان پارسی باستان، همان "کمبوجیه" است که در منابع بونانی به "کامبیز" تغییر داده شده و اکنون نیز در زبان های لاتین با همین نام خوانده می شود. خواهشمند است در مورد اینگونه اخبار با یک متخصص مشورت نمایید.
دانشجوی دکترا تاریخ ایران باستان
با سلام و عرض ادب و قدردانی از زحمات کسانی که برای تعالی فرهنگ قشنگ ما تلاش می نمایند.بنده باستانشناس هستم و مورخ هنر و در عین حال یک مرکز فرهنگی تجاری را بای اری حق تعالی در بوسنی ایجاد نموده ام.هر رزو بسیاری از مقامات و گردشگران کشور های مختلف به این مرکز می آیند و به هنر و تمدن مردم الهی ایران آفرین می گویند. هر روز چندین نفر با یددن دستبافته های ایران و صنایع دستی مردم الهی و عاشق ایران،شوریده می گردند.

در باره این کشف که شما زحمت کشیده و آن را به جا منتشر ساخته اید،باید عرض نمایم که چندی پیش با مطالعه متونی در رابطه باگم شدن سربازان ایرانی،مطیبی را می خواندم و درخیالم به صحرا رفتم و نشانه های از سربازان ایرانی را یافتم. و امروز این خبر را از شما خواند.
خداوند حکیم یار آنانی باد که برای گسترش فرهنگ سرزمین الهی و دوستی آفرین ما تلاش می نمایند.
سارایو .کشور بوسنی و هرزگوین
زنده باشید که این خبر را به این نحو زیبا گزارش کردید
چه فایده.اینا رو بیران تو موزه های خودمون بگن کی هستن! اخه یه بچه محصل بپرسه کامبیز کی بوده و چیکاره بوده کی میخواد جوابشو بده! بزراین همونجا بمونن
اسم شاهاشو حذف كنيد!!!!!!!!!!!!!!!
هزار افسوس که این کاوش را ما که خود را ایرانی میدانیم انجام ندادیم این ها باید با مراسم نظامی به ایران باز گردد
درود بر قهرمانان و اجداد شجاع ملت شریف ایران .
این آنخماهو پس به ما ایرانی ها هم آزار می رسونده نامرد !
كشف بسيار جالبي بوده..تابناك جان از اين خبرهاي آگاه كننده ي ميهني بيشتر بزار..
آزمایش dna بگیرند تاخانواده هایشان پیدا شود......................
اگه استخوان هاي كوروش بزرگ به سطل آشغال منتقل شده ، لطفا استخوان هاي بزرگمردان دوران هخامنشي رو بذاريم در مصر باستاني براي ابد جاودان بمونه ، مردن در كنار تمدن باستاني مصر پر افتخار تره.
درودبر روان پدران ومادران ما از بنیانگذاران ایران زمین کوروش کبیر.کامبیز وداریوش.خشایار شاه وآرتیمس نخستین بانوی دریاسالار تا آخرین سلحشوران آریوبرزن وخواهرش یوتاب از فروسی.نظامی.مولانا.ابوریحان بیرونی.خیام تااخوان ثالث.نیما.سهراب سپهری.دکترحسابی ودکترشریعتی درود برسرزمین اهورایی که ازشمال دریای کاسپین وازجنوب خلیج همیشه پارس درودبرجانباختگان وطن از آریوبرزن ها تا جهان آرا.باکری.فلاحی.فکوری و... چوایران نباشد تن من مباد
من احساسه غرور میکنم از این همه پشتوانه تاریخی
تابناك ؟ تا حالا فكر مي كرديم كه شما تو استدلال و رعايت انصاف، با وجدان هستين حتي با حذف پاراگراف آخر هم فكر مي كرديم كه صلاح رو بر اين دونستيد كه اون پاراگراف حذف بشه ولي وقتي ديدم كه نظر كاربراني از جمله نظر من رو نياوردين متوجه شدم كه شما هم .... وگرنه لااقل پيام مرا حذف نمي كردين !!!!!!
بنده كه متن ناجوري ننوشته بودم !!! فقط گفته بودم چرا پاراگراف آخر رو حذف كردين همين !!! ديگه از حرف اون كاربر محترم عرب زبان ايران دوست كه نوشته بود " اي تابناك گاهی اوقات به سلامت شما به لحاظ رعایت انصاف و اصول اخلاقی وحرفه ای شک میکنم" كه ديگه بدتر نبود !!!!! ميدونم كه اين پيام منو هم حذف مي كنين ولي لا اقل انصاف داشته باشين و انتقاد بنده رو بپذيريد ! با تشكر.
hamash ye taraf, naghshey iran ye taraf.
اولا از اون آقا که گفت کامبیز اسم یونانی و کمبوجیه پارسیه میپرسم :دوست عزیز واقعا شما دانشجوی دکترای تاریخید یا شما هم مثل ..........
وقتی قضیه استخونها و کتیبه ی شاخاب پارس و سد سیوند و عرب زدگی هامونو که میگید جیگرم میسوزه به اون دوستی که کتاب شهید مطهری رو توصیه کردند پیشنهاد میکنم یه سر هم دو قرن سکوت دکتر زرین کوب رو بخونن.البته منظور من از عرب زدگی مخالفت با اسلام و هم مذهب های عرب نیست مخالفت با از خود بیگانگی فرهنگی ما ایرانیانه...به هر حال من که فکر میکنم این آثار اونجا باشه بهتره تا ماها با خرد ناقص خودمون تخریبش کنیم
یا علی
تابناک آدم کش سراغ نداری بیاد منو بکشه راحت بشم.
دیگه تحمل اینقدر ظلم به تاریخمون رو ندارم.
درود بر تابناکیان با غیرت به خاطر درج این خبر داغ و غرور انگیز

اولا حجم بالای مراجعه ونیز نظرات کاربران که هر لحظه به آن اضافه می شود نشان دهنده علائق شدید میهن دوستانه و ملی گرایانه ایرانیان است.
دوما این سربازان جان برکف و مرز داران ایرانی باید چونان سربازان غیرتمند و ایثارگری که در جنگ تحمیلی برای حفظ خاک پاک ایران جان داده اند مورد توجه و احترام رسمی قرار گیرند.
چه فرقی بین سرباز ایرانی 25 سال پیش با 25 قرن پیش وجود دارد؟مگر نه این که هدف هر دو جانفشانی در راه میهن عزیزمان ایران بوده است؟
چه زیبا خواهد بود مسوولان ایرانی همت به خرج دهند و با بازگرداندن بقایای اجساد این فرزندان ایران بعد از قرن ها از غربت به میهن عملکرد غیر قابل دفاع خود را که در آخراین مقاله فقط به 4 بند آن اکتفا شده جبران نمایند.
آقای بقایی آقای مشایی، آقایان مسوولان محترم برای یک بار هم که شده بانی این اقدام ملی شوید تا نسل های آینده با نیکی از شما یاد کنند.
درود.مو به تنم سیخ شد با این خبر.
من از شما خواهش ميكنم اي نوع اخبار را ننويسم...اين اجساد ..جسد كورش كبير ..از خن و نژاد و هويت و نسل و ابرو و شرافت ايراني بودن ماست وقتي ادم ميبينه چطور به اجداد ما بي احترامي مي شود تمام وجود ادم به لرزه مي افتد و احساس پوچي ميكند..
من از سرزمین مادها با شما صحبت میکنم.از جایی که مردمان آن هنوز بعد از 2500 سال به زبان پارسی آذری(آذری پهلوی) که هم اکنون تاتی میخوانندش با شما سخن میگویم.دریغ از توجه و اطلاع رسانی میراث حفظ شده توسط قوم ماچه رسد به این استخوانهای بی جان در غربت...
خبر غرور آفرینی برای هر ایرانی بود .
ای کاش از دوران کورش کبیر - از عدالت این پادشاه که پیامبر اکرم نیز از او به نیکی و این نام ( پادشاه عادل) یاد کرده اطلاعاتی در این سایت درج نمایید . ای کاش فیلمی شایسته از آن دوران ساخته شود ( که البته بعید است) .کوروش قطعا دارای ویژگیهای خاص یک انسان و یک حاکم و پادشاه بوده که به آن رتبه و قدرت رسیده است . با تشکر سایت پر طرفدار تابناک
درود بر ایران به آن بزرگی و شکوه و عظمتش ... خیلی خوشحال شدم از این خبر بزودی فیلم شو خودم درست می کنم
درود بر ایرانی و تاریخ گهربار ایران ، ای کاش بتوانیم تاریخ این کشور و ملت کهن را به فرزندانمون بیاموزیم ، راستی چه کسانی با تاریخ گذشته ما مشکل دارند و چرا؟؟
با آرزوی ایجاد دوباره ایران بزرگ از چین تا مصر
توجه دوستان رابه اين نكته جلب ميكنم كه محل گم شدن اين لشكريان دران تاريخ جزئي از قلمروايران بزرگ بوده است بنابراين انهادركشورخوددفن شده اند فقط بايدتلاش كردتابراي انهادرهمانجا بناي يادبودي شايسته تاريخ ايران ساخته شود
بخش انتهايي گزارش واقعا دردناك بود، اميدوارم مسؤلين اين اخبارو مستندا تكذيب كنند.
آيا هيهات من الذله امام حسين (ع) غير از اين است.
گفتار نيك ، پندار نيك ، كردار نيك
اينان سربازان شرف و آزادي بودند كه اولادشان والفجرها ، كربلاها و خيبر را آفريدند.
بيايد بدور از حب و بغض براي مام وطن تلاش كرده و اجساد پاسداران ايران را از جولانگاه صيهونيست پس بگيريم تا نامبارك ها با آنان آنچه را كه نبايد بكند ، نكند.
درود بر ایرانی و تاریخ گهربار ایران ، ای کاش بتوانیم تاریخ این کشور و ملت کهن را به فرزندانمون بیاموزیم ، راستی چه کسانی با تاریخ گذشته ما مشکل دارند و چرا؟؟
با آرزوی ایجاد دوباره ایران بزرگ از چین تا مصر
بياد ايران چكار؟ از بين بره
همونجا حداقل حفظ ميشود
ایران باید از دولت مصر درخواست کند که استخوانهای سربازان ایرانی را به کشور ایران تحویل دهد تا با احترام در مکانی در میهن خود دفن شوند
هر چند غربی ها چیزی از آثار تاریخی را که می برند پس نمی دهند ، لیکن از تابناک خواهشمندیم با توجه به خوانندگان بسیار چه در ایران و چه خارج از کشور در باب پس گرفتن این اجساد و آثار همراه آنها پی گیری نماید .شاید مثمر ثمر افتاد
ممنون و سپاسگذار از اطلاع رسانی خوبی که داشتید . رسانه به اصطلاح ملی که این چیزها براش مهم نیست و ملی تشخیص نمیده
ein naghsheh sarzamin medya yani maad ha irani ast nah hakhamaneshyan.
نمادهایی مدفون وغریب نمایه های عالی فرهنگ ایرانیان کهن است وبس.
درود بر روان بزرگ همه سرداران وسربازان تاریخ ایران در همه عصرها و قرون. با خواندن این سطور اشک به چشمانم امده وحسرت گذشته پر از افتخار ایران را میخورم. باقیمانده اجساد این سربازان باید به ایران باز گردانده شود و با احترام تمتم در جایی که سزاوار روح بزرگشان است دفن شود. درود بر روانشان
درود بر تاریخ و تمدن با شکوه ایران زمین
با درود به روان آن سربازان ايراني و همه شهيدان كنوني. دوستان زبان فارسي را دريابيد كه يادگار درحال مرگ اين كشتگان است. دو زبان عربي و لاتين دارد زبان فارسي را از بين مي برد. پارسي را دريابيد.
بابا چرا نظرات ما رو نمیذارین؟ پارتی بازیه؟؟؟؟!!!!!!!!!
مگر اینکه ایتالیایی ها به فکر تمدن ایران باشند!
مگه استخون بعد ۲۵۰۰ سال اینطور سالم میمونه؟
4- بنا بر گزارش‌ها و عکس‌هاي ارسالي در هنگام بازسازی (!) مقبره کوروش در سال گذشته که با صدمه به اين بناي ارزشمند همراه بود، استخوان‌هاي کشف شده در سقف بنا ـ که به احتمال قوي بخش‌هايي از جسد کوروش بوده است ـ گفته می‌شود به وسيله مسئولان و کارگران مرمت کار در سطل زباله دور ريخته شده است!
============
درود بر تابناک
ehsase ajibi behem dast dad,ghoror,va tasof hamrah ba ashk.
در برابر آن سربازان با قامتهای مردانه شان که در دل عشق میهن داشتند سرتعظیم فرود می آورم شایسه احترام وتقدیرند
فقط مينويسم:
ضمن سلام به اسطوره پرستان جوگير!
آنجا كه عشق غزل نيست
كه حماسه ايت
هرچيز را صورت حال باژگونه خواهدبود
زندان باغ آزاده مردم است
تابناك با من پدركشتگي داري پيامم رو چاپ نميكنيوتابناك خسته ام كردي ازبس چاپ نكردي
انتشار چنين اخباري . نه براي اعتراف به قدرت نظام حكومت ايران . بلكه هشداري به ايرانيان است كه هيچ قدرتي توان مقابله با مصر را ندارد و حتي سربازان پادشاهي ايران نيز در اين دام گرفتار مرگ شده اند .
زياد ذوق زده نشويد . زيرا در اين شرايط همه مستعمره هاي سابق ايران قد برافراشته اند تا نام ايران را محو كنند .
میدانم که چاپ نمی کنید ولی باید به عرض برسانم که به راه انداختن جنگ و خونریزی آنهم به عنوان مهاجم در یک کشور دیگر هیچگونه افتخاری ندارد بلکه مایه تاسف است نباید گرفتار نژادپرستی کور شد اینگونه تخیلات در دنیای امروز محکوم است .
برادران میهن دوست تابناک شما تنها رسانه ای
هستید که این گزارش و عکسها را منتشر کردید به سهم خودم از شما سپاسگذارم امیدوارم سایر رسانه های کشور هم از شما
الگو بگیرند. پاینده باشید
افتخار ميكنم به هر سرباز وطن پرست.
هر كجاي اين سرزمنين پهناور كه باشد
خيلي باحال بود.
یک روز از ان توست و یک روز بر علیه تو. پس ان روز که از ان توست مغرور مشو و ان روز که بر علیه توست نا امید مشو. به امید داشتن ایرانی سر بلند برای فرزندانمان.
تابناک احساس عجیبی دارم نمی دانم چیه ولی شاید حس ناسیونالیستی باشه ولی یه جور تشویشه متشکرم و خوهش می کنم منبع اصلی رو هم بذارید و متاسفم برای صدا و سیما که خبر رسانی نکردند .
آقا جان آثار تو مملکت خودمونو نابود نکنن پس گرفتن این اجساد پیشکش
زنده باد ایران زمین
عجیب است که در این کاوش پیچ و مهره هخامنشی هم کشف شده.گویا هخامنشیان پیشرفته ترین و مدرن ترین حکومت جهان آن زمان را داشتند!!
همیشه آرزو داشتم یک سرباز هخامنشی بودم .
تابناک سپاسگزارم .
ممنون از شما
******* واقعاممنونيم از اين خبرهاي داغ وتكان دهندتون . نميدونيم با چه زباني ازتون تشكر كنيبم اي كاش خداوند بزرگ در اين راه ياور وپشتيبانتون باشه . اي كاش اين مسئولين ميراث نيز يك هزارم شما دلشون براي اين مملكت مي تپيد . زمان مشايي نمي دوني چه ضربه هايي به به ميراث فرهنگيمون خورد.
اين موضوع اگر درست بررسي شود شايد خاتمه دولت هخامنشيان در همان سالها اعلام شود زيرا از بقاياي اجساد آن سربازان اثري در خاورميانه نيست. روز نابودي مردم اين سرزمين در 2500 سال پيش را پوريم مي نامند.
هيچ وقت مطلب مرا چاپ نكرديد.خيلي ممنون.
آنها که از هویت ملی چیزی ندارند و بی هویتی خود را نمیتوانند کتمان کنند بحث حذف شاهان را پیش میکشند اینان با فرار از غرب گرایی به دامان عرب گرایی افتاده اند آنقدر از لبه با م عقب رفتند که از آنسوی دیگر افتادند.
بدون تعصب باید گذشته مان را گرامی داریم با همه خوبی ها و بدیهایش
ممنونیم از اطلاع رسانی و پخش این خبر
تابناك عزيز ازت خواهش ميكنم پيگير قضيه باشين.ممنون
با درود فراوان به نویسنده محترم این متن من پیشنهاد دارم از طریق سایت خوب تابناک به نمایندگی از مردم ایران دوست پیگیری انجام شود تا این سربازان طی یک تشریفات نظامی خاص به وطن برگشته و در کنار آرامگاه امپراطور خود کوروش بزرگ در منطقه پاسارگاد شیراز دفن گردنند ( خواهش اکثر ایرانیان وطن دوست همین است )
l
شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد
چرا این پیام راچاپ نمیکنید .درود بر روان پاک پدران ومادران ایران زمین ازبنیانگذاران ایران زمین کوروش کبیر.داریوش.خشایارشا وآرتیمس نخستین بانوی دریاسالار تاآخرین سلحشوران آریوبرزن وخواهرش یوتاب ازفردوسی.نظامی.مولانا.ابوریحان بیرونی.خیام.حافظ.سعدی تا نیما.اخوان ثالث.سهراب سپهری.دکترحسابی.دکترشریعتی.استادشجریان درودبرروان جانباختگان راه وطن از آریوبرزن هاتاجهان آرا.فلاحی.فکوری.باکری.همت.دوران و... درود برسرزمین اهورایی که از شمال دریای کاسپین وازجنوب خلیج همیشه پارس است چوایران نباشد تن من مباد
اگر مصر هم از قلمرو ايران بوده پس اين سربازاندر خاك ايران آن موقع دفن شدن ديگه ولزومي به بازگرداندن ايشون به قلمرو ايران كنوني وجود نداره.
مگر اينكه قبول بكنيم يه حكومت متجاوزي اونور دنيا داشته براي مردم اون محل تعيين تكليف ميكرده .
مثل همين كارهايي كه قدرتهاي بزرگ الان انجام ميدن وميگيم بده.
دلایلتون بسیار بچه گانه، نا آگاهانه و بیشتر شبیه حرف های خاله زنکی بود...
درود بر تمام ايرانيان وطن دوست باستاني و عهد حاضر منهاي وطن فروشان
آيا هيچ فكر كرده ايد كه چرا 50 هزار نفر دريك چشم به هم زدن از بين رفته اند آيا به ياد آيات قران نيفتاديد كه مي گويد خيلي از اقوام وقدرتها بودند كه بخاطر تمرد وظلم به خلق الله رااز بين برديم آيا اينها جزء اين موارد نمي شود؟چرا آيات خداوند در قران را توجه نداريد كه مي فرمايد در زمين بگرديد وعاقبت گذشته گان راببينيدتا عبرتي باشد براي شما در دنياي كه ديگران سعي درخروج از نژادپرستي و...مي باشند يك عده دركشورتكه هاي استخواني رابراي سركوب حق وحقوق ديگران ، علم كرده اندآيا اين است نشانه تمدن!امروز نمي خواهد شمااستخوانهاي پوسيده رابرسر مظلومان بكوبيدبلكه چشمهايتان راباز كنيدوبه كشورهاي اطراف نگاه كنيد كه چطوري براي ايجاد عدالت انرژي مي گذارندوشما هم اگر متمدن هستيددرا ين راستا اقدام نماييد
آخر چرا يك سريال از تاريخ ايران باستان ساخته نمي شه تا ما ايرانيها خودمون بشناسيم.
چو ایران نباشد تن من مباد
همون دست خارجی ها باشه بهتره
حداقل میدونیم که مواظبشونن
درود بر شما و ممنون از اطلاع رسانيتون اين هم دليل محكمي كه ثابت مي كند كه ايرانيان هيچ وقت بت پرست نبودن و همشه خداوند را مي پرستيدن و مشرك نبودن باز هم از زحمتتان خيلي ممنون وسپاس گذارم
دوستان تابناكي با تشكر از خبرعالي شما. من تمام دوران تحصيلم را در سالهاي قبل از انقلاب به هزينه دولت و ملت ايران طي نموده ام و مايل بودم در دوران بازنشستگي دين خودم را به كشور و مردمم ادا نمايم. به همين منظور چندين سال پيش به سازمان به اصطلاح ميراث فرهنگي!!!؟؟؟ مراجعه كردم و به آنها گفتم كه با توجه به اشاره پيشيشنيان در متون و منابع تاريخي حاضرم هزينه هاي تيم رديابي و اكتشاف سپاه گمشده ايران را شامل دانشمندان باستان شناس دو كشور را پرداخت نمايم. و در مقابل انتظار پشتيباني ديپلماتيك از اين به اصطلاح نهاد فرهنگي داشتم ولي صد افسوس بي... و بي ...ترين مردم را در سمتهاي مهم اين سازمان بي ... ديدم. پاسداري فرهنگي عشق مي خواهد ولي بعضي ها به آن به عنوان شغل نگاه مي كنند. به هر حال من همين جا سپاس خودم را از باستانشناسان ايتاليايي بخاطر اينكه اين آرزوي ديرينه مرا جامه عمل پوشانيدند ابراز مي دارم و از مديران سايت تابناك مي خواهم مسئولين امر را براي استرداد پيكر مطهر شهداي وطن در هر برهه زماني تحت فشار قرار دهند. تامين مالي موضوع بامن.
واقعا" جالب توجه بود. آیا بهتر نیست از اینگونه موارد که در تاریخ کهن ایران کم نیست ومیتواند به هویت ایرانی واسلامی ما رونق بخشد بیشتر مطرح شود. چرا که در حال حاظر بدلیل عملکرد ضعیف مسئولین که خواسته ویا ناخواسته موجب گردیدند که بیگانگان با مصادره مفاخر علمی وادبی ایران بنام خود سعی در جلب این هویت به سمت خود دارند . این هویت را در دل جوانانمان بیش از پیش زنده کنیم.
سفیدی استخوانهای پیدا شده نشان از جوان بودن این سریازان میهن دارد، درود بر جوانهای شجاع ایران در تمامی اعصار
بی زحمت یه اینو به عنوان یه نامه به میراث فرهنگی بفرستید چون اون عزیزان احتمالا هنوز این خبرو نخوندند!!
*********************

فخر و بزرگی به کارهای بزرگ است نه به استخوان های پوسیده نیاکان

*********************
دلم سوخت به خاطر اين همه بي مهري مگه الان ما ايراني نيستيم پس جرا كاري واسه تمدن ايرانمون نميكنيم بيايد جشن مهرگان رو زنده كنيم
اطلاعات تاريخي نويسنده كم است. پاسارگاد در محل فعلي در دهه پنجاه شمسي بر اساس مطالعات باستانشناسان با جمع آوري و حمل سنگهاي قديمي بنا شده و طبعا استخواني در سقف آن نيست. اگر استخواني باستاني و مثلا متعلق به دوران كوروش بود حتما در موزه و تحت شرايط ايزوله و... نگهداري مي شد!
حداقل تعدادی از اجساد باید در سرزمین ایران دفن شوند.
خدا کنه آقایانی که بودجه احداث تخت جمشید را به خزانه برگشت می دهند کمی به خودشان بیایند و خدمت به ایران را فراموش نکند!!!!
واسه این سر از خاک در آوردن که بگن ما رو از تاریخ پاک نکنید.
10سال بعد فرزند من: مامان ؟؟ تاریخ یعنی‌ چی‌ ؟؟ کمبجیه کی‌ بوده که استخون سرباز هاش رو تو موزه مصر و انگلیس و فرانسه گذاشتن؟
( حذف پادشاه از تاریخ ؟؟)
ای بابا.....! هی ......!
درود بر شاهان هخامنشي به ويژه كوروش و كمبوجيه و داريوش و خشايارشاه و سربازان دلاورشان كه قسمتهايي از اروپا و آفريقا را با حفظ ارزشهاي انساني را فتح مي كردند و حتي مردمان آن سرزمين هاي فتح شده را از دست فرمانروايان ظالمي كه بر آنها حكومت مي كردند نجات مي دادند و براي ايران افتخار آفريدند
بهتره بقایای تاریخ ما در کشور های دیگر پیدا شود زیرا در کشور ما آنها نابود می شود.
ادم وقتی می ره کرمانشاه دلش می سوزه.
neveshte va tasavir aatebare bozorgi baraye site shomast , motshakeram az nevisande mohtaram
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر