بازدید 5088
هشدار نسبت به کلاهبرداری در پیش فروش خودرو

پیش فروش خودرو، کلاهبرداری محسوب می‌شود

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل با بیان اینکه نام ۸ شرکت متخلف در فروش و پیش‌فروش خودرو را به مراکز ذی‌صلاح ارائه کرده‌ایم، گفت: ضمانتی در مورد پیش‌فروش‌ها وجود ندارد، مردم گول فروش خودرو زیر قیمت را نخورند.
کد خبر: ۷۲۴۰۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰ 22 August 2017
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل با بیان اینکه نام ۸ شرکت متخلف در فروش و پیش‌فروش خودرو را به مراکز ذی‌صلاح ارائه کرده‌ایم، گفت: ضمانتی در مورد پیش‌فروش‌ها وجود ندارد، مردم گول فروش خودرو زیر قیمت را نخورند.

سعید مؤتمنی در گفت‌ و گو با خبرنگار فارس با اشاره به پلمب شدن شرکت رامش خودرو ایرانیان، اظهار داشت:‌ فهرستی از 8 شرکت متخلف در زمینه فروش و پیش‌ فروش خودرو را به مراکز ذی‌صلاح از جمله پلیس راهور ارائه کرده‌ایم تا با این شرکت‌ها برخورد شود.

وی ادامه داد: اینگونه شرکت‌ها نسبت به پیش‌ فروش یا فروش خودرو زیر قیمت اقدام کرده و پس از گرفتن مبالغ بالایی از مردم، یکباره ناپدید می‌شوند و تعداد زیادی از مشتریان را متضرر می‌کنند.

مؤتمنی تصریح کرد: گاهی مشاهده می‌شود شرکتی یک خودرو با ارزش 140 میلیون تومان را با نرخ 100 میلیون تومان پیش‌فروش می‌کند اما مردم نباید گول این شرکت‌ها را بخورند و نسبت به خرید از آنها اقدام کنند. زیرا این نوع فروشها به کلاهبرداری ختم می‌شوند.

* مردم گول فروش زیر قیمت را نخورند

وی به مردم هشدار داد که از شرکت‌هایی که با اختلاف قیمت قابل توجهی خودروها را عرضه می‌کنند، خرید نکنند.

به گفته وی، شرکت‌های متخلف بیشتر نسبت به اجاره محل استقرار خود اقدام می‌کنند تا در زمان مناسب، آنجا را خالی کنند و به این ترتیب نمی‌توان پاسخگوی خریداران خودرو از این شرکت‌ها بود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل با انتقاد از روند صدور مجوز فعالیت برای شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو، گفت:‌ ممکن است اتحادیه نمایشگاه‌داران صدور مجوز فعالیت برای یک شرکت را به صلاح نداند، اما اگر ما این مجوز را صادر نکنیم، اماکن و اتاق اصناف مجوز را برای آنها صادر می‌کنند.

وی با اشاره به آیین‌نامه اجرایی سازمان حمایت در مورد عرضه خودرو، گفت: طبق این آیین‌نامه، شرکت‌هایی می‌توانند پیش‌فروش خودرو انجام دهند که از سازمان صنعت استان، مجوز دریافت کرده باشند.

* پیش فروش خودرو، کلاهبرداری محسوب می‌شود

وی همچنین با بیان اینکه اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با پیش‌فروش خودرو (چه داخلی و چه خارجی) مخالف است، گفت: این اقدام حقیقتاً کلاهبرداری محسوب می‌شود، زیرا قانون شفافی در مورد پیش‌فروش خودرو نداریم و قانون فعلی باید اصلاح شود.

مؤتمنی با اشاره به توقف ثبت‌ سفارش واردات خودرو گفت: در این شرایط برخی شرکت‌ها نسبت به پیش‌فروش خودرو اقدام می‌کنند که کلاهبرداری است و مردم نباید برای خرید از آنها اقدام کنند.

* لزوم ارائه تضمین در پیش فروش خودرو

وی با تأکید بر لزوم ضمانت پیش‌ فروش خودرو از سوی یک نهاد بالادستی، گفت: بانک مرکزی باید ساز و کاری را برای تضمین پیش‌فروش خودروها انجام دهند تا اگر کلاهبرداری اتفاق افتاد، امکان پاسخگویی و تأمین مبلغ خریداران وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های کلاهبردار فروشنده خودرو مانند مؤسسات غیرمجاز عمل می‌کنند، گفت: این شرکت‌ها تا زمانی که ورودی دارند جوابگوی مردم هستند اما وقتی استقبال مردم کم شود، هزینه شرکتها بالا می رود و از پول مردم سوء استفاده می‌کنند.

به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل، گاهی خودرویی مانند سراتو که قیمت 148 میلیون تومانی در بازار دارد، با قیمت 130 میلیون تومان پیش فروش می‌شود و در این شرایط مشتری با هدف خرید خودرو با قیمت پایین و فروش آن با قیمتی بالاتر اقدام می‌کند که در نهایت ضرر می کند.

وی تأکید کرد: 4 سال است که خودرو از حالت یک کالای سرمایه‌ای خارج شده و در این شرایط مردم نباید با هدف سود کردن نسبت به خرید و فروش اقدام کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر