بازدید 2324

دبیرکل ناتو هم از استراتژی جدید آمریکا در افغانستان استقبال کرد

دبیرکل ناتو استراتژی جدید آمریکا درباره افغانستان و منطقه را مورد استقبال قرار داد و گفت: این ائتلاف نظامی به طور کامل در قبال تعهداتی که به افغانستان داده، پایبند است.
کد خبر: ۷۲۳۹۹۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷ 22 August 2017

دبیرکل ناتو استراتژی جدید آمریکا درباره افغانستان و منطقه را مورد استقبال قرار داد و گفت: این ائتلاف نظامی به طور کامل در قبال تعهداتی که به افغانستان داده، پایبند است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری ناتو، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ائتلاف نظامی ناتو با استقبال از استراتژی جدید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که بر مبنای شرایط در افغانستان و منطقه است، گفت: من به دنبال بررسی راه‌های موجود با جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا و سایر متحدان و شرکای بین‌المللی ناتو هستم.

متحدان ناتو و شرکای این ائتلاف به افزایش حضور در افغانستان متعهد شده‌اند. در حال حاضر ناتو بیش از 12 هزار نیرو در افغانستان دارد.

در هفته‌های اخیر بیش از 15 کشور متحد شدند تا در ماموریت ناتو موسوم به "حمایت قاطع در افغانستان" نیروی بیشتری اعزام کنند.

استولتنبرگ در ادامه گفت: ما به دنبال تداوم پیشرفت نیروهای ویژه افغان، نیروهای هوایی این کشور و تقویت کنترل و فرماندهی آنها در افغانستان هستیم. حضور ما در افغانستان در  نتیجه حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 علیه آمریکا بوده و ما به دنبال برقراری ثبات بیشتر در این کشور هستیم.

وی ادامه داد: صدها هزار تن از سربازان اروپایی، کانادایی و سایر شرکای ما در کنار نیروهای آمریکایی در افغانستان به خدمت پرداخته و بیش از یک هزار تن از این نیروها هزینه این حضور در این کشور جنگ زده را پرداخت کرده‌اند. افغانستان با حمایت‌های ناتو هم اکنون نیروهای متخصص امنیتی بالغ بر 350 هزار سرباز و پلیس دارد.

دبیرکل ناتو افزود: در سال 2014 ما به صورت موفقیت آمیزی مسئولیت امنیتی افغانستان را برعهده این نیروهای محلی گذاشتیم و امروز به آموزش، مشاوره و کمک به آنها ادامه می‌دهیم و مسئول تامین حمایت مالی آنها را نیز برعهده داریم. هدف اصلی ما اطمینان حاصل کردن از این مساله است که افغانستان هرگز بار دیگر به پناهگاهی برای تروریست‌هایی که دست به اقدامات وحشتناک می‌زنند، بدل نشود.

این مقام ارشد وزیر امور خارجه نظامی ناتو گفت: ما از تمامی افغان‌ها می‌خواهیم تا به دنبال یک سازش سیاسی قابل مذاکره و صلحی با دوام باشد. همچنین از تمامی کشورهای منطقه می‌خواهیم تا پناهگاه‌های خود را بر روی گروه‌های افراط گرا ببندند، از صلح و سازش حمایت کنند و در ثبات و امنیت در افغانستان همکاری داشته باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل