بازدید 5034

دیدار مخفیانه رهبر کره شمالی از یک منطقه مرزی

منابع دولتی به خبرگزاری یونهاپ گفتند: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اوایل ماه اوت مخفیانه از یک پایگاه نظامی در نزدیکی مرز دو کره دیدن کرد.
کد خبر: ۷۲۳۹۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰ 22 August 2017
منابع دولتی به خبرگزاری یونهاپ گفتند: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اوایل ماه اوت مخفیانه از یک پایگاه نظامی در نزدیکی مرز دو کره دیدن کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، کیم جونگ اون پایگاهی را در یک کیلومتری مقرهای نظامی کره جنوبی، در بخش مرکزی مرز این کشور مورد بازرسی قرار داده اما سفر وی توسط رسانه‌های دولتی پوشش داده نشده است.

طبق گفته منابع آگاه، ارتش کره جنوبی این بازرسی را حرکتی غیرمعمول دانسته که می‌تواند نشان از تحریکات نظامی جدید پیونگ‌یانگ علیه سئول باشد.

شرایط موجود در شبه جزیره کره هم‌چنان پر تنش‌ است. دیروز کره جنوبی و ایالات متحده مانور مشترک خود با نام "نگهبان آزادی اولچی" را آغاز کردند. شمار سربازان شرکت کننده در این مانور نظامی نامشخص است.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد تعداد نظامیان شرکت کننده در این تمرین در حدود شمار آنان در سال گذشته است (حدود 50 هزار تن) که نزدیک به 17 هزار و 500 نفر از این سربازان آمریکایی هستند (7500 نفر کمتر از شرکت کنندگان آمریکایی در 2016).

کره شمالی این تمرینات نظامی را اقدامات خصمانه‌ای قلمداد می‌کند که تنش‌ها را در شبه جزیره کره تشدید می‌کند. مون جائه این، رییس جمهور کره جنوبی گفت این اقدامات تمرینات "دفاعی" هستند و با هدف دامن‌زدن به تنشهای موجود صورت نمی‌گیرند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار