بازدید 1762

لیست سیاه سازمان ملل از شرکت‌های بین‌المللی مرتبط با شهرک‌سازی‌ها

کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل لیست سیاهی از شرکت‌های بین‌المللی را که فعالیت‌هایی مرتبط با شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی و جولان اشغالی دارند منتشر کرد.
کد خبر: ۷۲۳۹۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲ 22 August 2017
کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل لیست سیاهی از شرکت‌های بین‌المللی را که فعالیت‌هایی مرتبط با شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی و جولان اشغالی دارند منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری صدی البلد، رعد بن زید الحسین، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل پیش از پایان سال جاری میلادی لیست سیاهی از شرکت‌های بین‌المللی که فعالیت‌هایشان با شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی از جمله قدس و جولان اشغالی سوریه در ارتباط است را منتشر کرد.

با انتشار این لیست سیاه، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل به انتقاد شدید از ایده انتشار این لیست پرداخته و مدعی شد، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل به فعالی بزرگ در زمینه جنبش تحریم اسرائیل تبدیل شده است.

بن زید الحسین لیست مذکور را به کشورهایی که این شرکت‌ها در آنجا قرار دارند، ارسال کرد تا بتواند پیش از اول سپتامبر پاسخ این کشورها را دریافت کند.

در لیست ارائه شده چند شرکت آمریکایی که در زمینه شهرک‌سازی‌ها فعالیت دارند از جمله کاترپیلار، تریبادوایز،‌ پرایس لاین و Airbnb نیز به چشم می‌خورند.

بر اساس این گزارش دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سازمان ملل را برای عدم انتشار این لیست تحت فشار قرار داده است.

طبق این گزارش، رژیم صهیونیستی و آمریکا به شدت با انتشار این لیست مخالف بوده و به ادعای آنکه لیست مذکور مقدمه‌ای برای تحرم اسرائیل است، جنگی مستمر را با هدف ممانعت از انتشار آن به راه انداخته‌اند.

دانی دانون، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل مدعی شد، این اقدام "شرم‌آور" در واقع نمونه‌ای از ضد یهودیت نوین است و دوره‌های تاریکی از تاریخ را به یاد می‌آورد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان