بازدید 21421
مرثیه‌ای برای حال ناخوش استقلال

آقای منصوریان! به عمل کار برآید به «سخنرانی» نیست!

علی منصوریان پیش از بازی با پدیده گفته بود: «اگر تیم را یک خارجی از پانزدهم، دوم می کرد، می گفتند دیدید چه کاری کرد؟ کافی بود چشم آن مربی رنگی بود.» او البته فراموش کرده خودش این تیم را به رده پانزدهم جدول برده بود و حالا هم پس از پنج هفته استقلال تنها یک گل زده و بدترین شروع فصل تاریخ این باشگاه را به نام خود ثبت کرده.
کد خبر: ۷۲۳۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶ 23 August 2017
«امروز یک رویکرد کردم به عملکرد مربیان سابق استقلال. من به یک نقطه رسیدم و از این به بعد هم بیشتر خواهم رسید. از آقای فریبا بپرسین!» تعجب نکنید. این افشین قطبی نیست که می‌خواهد ادای فارسی حرف زدن را دربیاورد. این علیرضا منصوریان است که می خواهد ادای خارجی حرف زدن را دربیاورد. مربی جوانی که به نظر می‌رسد راه موفقیت را حسابی اشتباه می‌رود و اگر به او بگویی اشتباه می‌روی عصبانی هم می‌شود.

به گزارش «تابناک»، هنوز لیگ برتر شروع نشده، استقلال به اندازه یک فصل از صدر جدول و رقیب دیرینه‌اش عقب افتاده، آن هم بعد از یک فصل پر ترافیک و هیاهو در بازار تابستانی نقل و انتقالات و خرید ستاره‌های پیر و جوان فراوان. هرچند هفته چهارم لیگ برتر برای قضاوت یک تیم کمی زود است، برای بررسی عملکرد سرمربی که علاوه بر این چهار هفته یک فصل قبل هم در این تیم فعالیت کرده، شاید چندان زود نباشد. سرمربی که بعد از بیش از پنجاه بازی که سرمربی استقلال بوده هنوز ترکیب تیمش را نمی‌شناسد و شما هر بازی حداقل یک یا دو تغییر در ترکیب نسبت به بازی قبل در آن می بینید.

ویژگی‌های مثبت علی منصوریان برای استقلال چیست؟ بدون نگاه به کارنامه یک ساله و چندماهه او اگر بخواهیم از نکات مثبت علی منصوریان برای نیمکت استقلال بگوییم، می‌توانیم به این نکات اشاره کنیم: او جوان است. از بدنه استقلال آمده. با مربی‌های خوبی کار کرده و یاد گرفته. تلاش می کند به سمت فوتبال علمی حرکت کند. محبوبیت روی سکوها را دارد و پیشکسوتان هم از او حمایت می کنند. اما همه این‌ها برای موفقیت کافی نیست. همه این نکات مثبت ممکن است با اصرار شما بر اشتباهاتت و گوش ندادن به نصایح دیگران کم‌کم رنگ ببازد و شما دیگر پشتوانه حمایتی تان در باشگاه، سکوها و پیشکسوتان را از دست بدهید و متأسفانه منصوریان الان در میانه‌های همین راه است.

آقای منصوریان! به عمل کار برآید به سخنرانی نیست!

مشکل علی منصوریان چیست؟ منصوریان خودش نیست و همین مهم‌ترین مشکل پیش پای اوست. شاگرد مورد اعتماد کی‌روش اگرچه درست فهمیده که دیگر روش‌های سنتی در فوتبال ایران جواب نمی‌دهد و باید به سمت فوتبال علمی و روز دنیا رفت، مسیر را اشتباه می‌رود. صرف استفاده از واژه‌ها و تکیه کلا‌م‌های فرنگی در صحبت روزمره و مصاحبه و شومن‌بازی‌های کنار زمین به معنی دست‌یابی به علم روز فوتبال نیست. مسیر خیلی ساده است. باید وقت گذاشت، درس خواند، مطالعه کرد و به هدف رسید، وگرنه هر چقدر هم عکس‌های جلسات آنالیز را هم که منتشر کنی نتیجه‌ای برایت ندارد، جز اینکه در یک بازی با 9 بازیکن دفاعی شش گل بخوری.

کافی است دقایق پایانی بازی روز گذشته استقلال برابر پدیده را ببینید تا بفهمید این علی منصوریان خودش نیست. این همان کاپیتان شماره ده استقلال نیست که در روزهای سخت این باشگاه هم در زمین برایش جان می‌داد. اینجا و در استیل مربیگری او بیشتر از اینکه برای خودش و تیمش به آب و آتش بزند مواظب است حتی در قامت یک شکست‌خورده قشنگ در قاب دوربین‌ها جا بیفتد. او حتی در حضور ۲۰ هزار تماشاگر و با شکست برابر پدیده در تهران هم دست از شوآف برنمی دارد و آن اداهای پایان بازی را درمی‌آورد.

علی منصوریان نمی‌داند و بدتر از آن نمی‌داند که نمی‌داند. خطر بزرگتر اینجاست که منصوریان به اشتباهات خود آگاه نیست و سعی می‌کند با مصاحبه‌های جنجالی، موضع‌گیری‌های پرحاشیه و حرف هایی از این دست روی ایرادات و اشتباهات خودش خاک بریزد. شاید حرف درست و بی‌پرده را در این مدت صمد مرفاوی به او زده باشد که هفته گذشته در مصاحبه‌ای گفت: «آقای منصوریان! حرفت را در زمین بزن، ما هم ازت حمایت می‌کنیم.» پاسخ به این حرف‌ها چه بود؟ «اگر علی منصوریان در استقلال بسوزد کار شما هم خراب می شود.»

منصوریان اگر از این حباب توهمی که برای خودش ساخته بیرون نیایید و واقعیت ها را نپذیرد پایانی دردناک در استقلال خواهد داشت. پایانی که البته فقط برای او دردناک نخواهد بود و نارضایتی هواداران این تیم را هم در پی خواهد داشت. این حق استقلال و هوادارانش نیست.


* اگرچه سعدی علیه‌الرحمه گفته «به عمل کار برآید به «سخندانی» نیست»، اما راستش بعید می‌دانم منصوریان «سخندان» هم باشد، حداقل در مصاحبه‌هایش که اینجور نشان داده، برای همین تیتر به «سخنرانی» تغییر کرد.




سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۴۳
اگر منصوریان حواسش به تیم و عملکرد بازیکنان بود می فهمید که علت ضعف بزرگ تیمش پیستونهای کناری این تیم هستند که باعث ضعف تیم شده اند وریا غفوری که ماههاست از فرم اصلی خارج شده خسرو حیدری که توان ندارد و میلاد ذکی پوری که بعد از نود دقیقه بازی حتی یک قطره عرق هم از بدنش جاری نمی شود و بیشتر فکر آنکارد ریش و خط وست سرش هست تا بازی جا ماندنهای او و یغقوب کریمی رو اگر جای بود من گلچین کرده ام می فرستادم تا منصوریان معنی آنالیز را بفهمد و اینکه هیچ تیمی در دنیا با سه هافبک شبیه هم بازی نمی کند
پاسخ ها
فرامرز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
بازم برو میتیگ انتخاباتی شرکت کن تا بری ته جدول مثل اقتصاد و اشتغال و...!؟
آنکس که نداند و نخواهد که بداند که نداند در جهل مرکب ابدالدهر بماند.و آنکس که بخواهد که بماند و آنهم رستوراندار بماند همه هواداران بمیرند و بگریندو او بخنددو بخندد عادل و همه عادلان مسبب و ندانند که آه هوادار که یک روز یقه همه را بگیرد و انبار پشیمانی و ندامت بماند .
پاسخ ها
حسین
| Germany |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
شعر گفتی ها ناقلا
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
خودت فهمیدی چی گفتی؟
این اقا فوتبال بلد نبود ول کرد رفت مربی شد.

یه عده هم دیدین شبیه رونالدو برزیله گفتند حتما بلده دیگه.
مربی شد.
مریبیگری با بازی کردن فرق میکنه. ایشان کارنامه جالبی ندارد. انصافا مربیان خارجی مثل کیروش به تیم دسپلین میدهد و در مقابل بینظمی هیچ انعطافی نشان نمی دهد حتی اگر از بهترین دروازه بان کشور باشد.
تیتر شما اشتباهی خنده دار و کودکانه دارد: سخنرانی* چیه؟! باید بگوئید به عمل کار بر آید به سخندانی* نیست
پاسخ ها
رضا امینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
شما کامنت خیلی خنده داری گذاشتین!! اول مطالعه کنید بعد اظهار فضل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
توضیح در انتهای مقاله آورده شده است
رادين
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
عزيزم مطلب رو كامل بخون. مولف در انتهاي متن در اين مورد توضيح داده است.
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
معنای مولف را میدونی؟
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
خنده دارتر اونایی هستن که به این کامنت مثبت دادن. متاسفانه همه اینجور رای گیری ها غیر واقعی و مسخره است
منصوریان ثابت کرده که اگه بهش فرصت بدن می تونه تیم رو به پیش ببره ابتدای فصل قبل هم اینجوری بود ولی دیدین که اواخر فصل هیشکی حریف استقلال نمی شد. باید به این مربی جوان فرصت داد و پشتش ایستاد. هنوز اول فصله و فرصت جبران زیاده
پاسخ ها
حسین
| Germany |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
نیم فصل رو خراب کنه تا اخر خوب بشه؟
مثل اینکه بگی یه فرمانده ارتش نصف ارتش بکشه بگه شاید با اون نصفه یه کاری بکنه
الان 5 بازی یه دونه گل یعنی فاجعه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
دوست عزیز اگر حرف شما درست بود این تیم از هفته اول باید بلافاصله نتایج خوب میگرفت چون ادامه فصل قبل بود! اما این تیم اصلا برنامه ندارد چون مربی آن سواد کافی ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
یعنی هر فصل ریست میشه آقای منصوریان، دوباره از اول باید شروع کنه؟
باسلام
خدای در حد اسقلال نیست .ابرو چندین ساله استقلال را برده
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
خدایی است نه خدای ، آبرو است نه ابرو
منصوریان داره چوب مسخره کردنی که زمان انتخابات انجام داد می خوره. موقعی که داد میزد: به عقب بر نمی گردیم

حالا خدا گذاشته تو کاسه ش
بعد از ۶-۱ جلوی تیم اماراتی که برگشت به سال ۵۱ حالا با این شروع فصل افتضاح برگشته به شروع فصل پارسال
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
فقط يكي مثل تو ميتونه... چيز به ميز ربط بده!!! به عقب برنميگرديم؟؟؟!!! عقب افتاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
جناب آقای محسن باادب
همین که شما نه تنها عقب افتاده نیستی بلکه جلوافتاده ای کافیه
اگر داوری های نبود همان پانزدهم هم می ماند والان درلیگ یک بازی میکردیم
منصوریان فقط به فکر این است که خودش را چگونه در قاب لنز دوربینها به تماشاگران نشان دهد و تمرکز کافی ندارد و از اشتباهات گذشته هم درس نخواهد گرفت . پارسال در همین لحظات سخت بود و زمزه برکناری که بازی با سپاهان بهنام برزای فرشته نجاتش شد ولی منصوریان چگونه دستمزدش را با مازاد اعلام کردن برزای داد.
آقای منصوریان برزای از وریا غفوری ،میلاد ذکی پور،یعقوب کریمی ،مجتبی جباری ،خسرو کریمی بدتر بود که این کار را باهاش کردید. آیا پایان بازی مربی پدیده را بغل کرده بودی داشتی عشقولانه بازی میکردی و حتی فکر نکردی ایم مردم درباره ات چی میگن و............. لطفا تا خرابتر از این نشدی خودت استفاء بده و برو چون اهل عمل نیستی
فقط حرف های پوچ تحویل مردم میدهی و البته مردم هم فهمیده اند که حنای منصوریان دیگر رنگی ندارد.
به امید سربلندی استقلال
منصوریان فقط برو
به عمل کار بر آید به سخندانی نیست ، سخندانی باید بنویسید نه بقول خودتان سخنرانی!
سخندانی
بعنوان یه استقلالی، نوشتار خووب و بجایی بود
منصوریان راه مربی گری رو یاد نگرفته.
فصل قبل هم همین بود. خیلی کم پیش اومد با اقتدار تیمی رو ببریم. غالبا یا اشتباهات داوری بود یا نبوغ تک ستاره ها. از تاکتیتک(شما بخوانید مربی ) توی تیم نه فصل گذشته نه این فصل خبری نیست.
بدترین و رو مخ ترین کاری هم که منصوریان میکنه همین شو بازی کردنش کنار زمینه. چی رو میخوای ثابت کنی؟ اینکه پر انرژی هستی؟! اینکه جوونی؟! اینکه کامل حواست به بازیه؟! اینکه دوربین ها کاملا روت زوم باشن؟!! نه !!!!! واقعا هدفت چیه؟ آخه این شیوه نیست که. این سبک نیست که بیای بغل زمین خودکشی کنی برادر من. به یه شو من تو فوتبال ایران شناخته شدی. بس نیست؟ بازم میخوای همینطور رفتارکنی؟ کاری که تو بغل زمین انجام میدی نه تنها مفید نیست بلکه استرس بازیکنان رو میبری بالا. تمرکز رو ازشون میگیری. وسط بازی که جای تزریق تاکتتیک اونم به روش منصوریانی نیست که. تاکتیتک رو باید قبل از بازی تو تمرینات به بچه هات تزریق کنی. البته اگر چیزی واسه ارائه داشته باشی
مربی یا مانکن!

حواص جمع مربیگری یا مانکنی؟
پاسخ ها
عمو قزوینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
حواس جمع صحیح است ببم
جناب منصوریان، آرزوی هر پیشکسوت استقلال این است که سرمربی این تیم بزرگ شود. به اندازه کافی فرصت داشته اید. شما نیز بیش از این، این باشگاه بزرگ آسیا را دستمایه کسب تجربه ننموده و عرصه را جهت حضور افراد لایق تر مهیا کنید. امید است هواداران عزیز نیز از سر تقصیرات شما که حاصل ناکارآمدی و کارنابلدی شماست بگذرند. به خود و هواداران این تیم رحم کنید. اینجا استقلال است. اسقلال بزرگ آسیا.
جناب آقای منصوریان به عنوان یک استقلالی می گویم که شما سواد و تجربه کافی برای هدایت تیم بزرگ استقلال را ندارید! بهتر است هرچه زودتر خود استعفا دهید. تشکر از زحمات شما...
متاسفانه هیچ تیمی در ایران حاضر نیست به مربی اش فرصت بدهد .هیچ وقت حاضر نشدیم از مربیان داخلی حمایت کنیم به نظرم باید این فصل به منصوریان فرصت داد کاری که با علی دائی وقلعه نویی در تیم ملی کردیم با منصوریان در تیم استقلال نکنیم
مثلا اين عمل كار برايد كه چي هر گز سياه توپ داخل دروازه بره يا نره اين شكم مردم را سير ميكنه نه يك روز بازي سياه جامگان يك روز تيم واكس فروشان يك روز بازي بند كفش فروشان يك روز انزلي وووووو فكر نان كن كه خربوزهد آب است
در شرایطی که من به عنوان یک هوادار می سوختم ایشان حتی نمیدانست که بازی تمام نشده و در حال خوش و بش با مربی پدیده بوذ . درتمام بازی ها ایشان قادر به شناخت ترکیب تیم نیست .تیم جوان استفلال را به هم زد . برزای فوق العاده بود ولی او دیگران را ترجیح داد..از همه بدتر تمسخرهایش هست و لایک هایش که معلوم نیست چه چیزی را لایک می کند.
طرفدار استقلال و حتی منصوریان نیستم ولی ای کاش یکم یشتر به مربی های جوون میدون می دادیم!
منصوریان ثابت کرده که یک استقلالی اصیل هست ایشون با خوردن دوباره شش گل در یک بازی فرهنگ استقلالی ها رو زنده کرد. استقلالی های عزیز نباید از یک استقلالی اصل ناراحت بشن.
اتفاقا باید به منصور فرصت داد حتی اگر ده بازی دیگه رو ببازه.ما بیدی نیستیم با این بادا بلرزیم.ما تجربه دسته 3 رفتن رو داشتیم.اصلا میریم دسته 3 تیم درست و حسابی میشیم برمی گردیم.فقط منصوریان.گزینه دیگه بیاد هووووو میکنیمش.
تنها منصوريان مقصر نيست هواداران هم مقصرند از تراكتوريها ياد بگيرين تيمشون ميبازه نيم ساعت تشويقشون ميكنن حمايتشون ميكنن تا تقى به توقى ميخوره مربى عوض شه بلكه الان استقلال نياز به حمايت و آرامش داره.
من نظری ندارم.
فقط اخراج
فصل قبل هم از نتایج ابتدای فصل استقلال دشمنان استقلال سو استفاده کردند ولی همه دیدند همان تیم در نیم فصل دوم همه تیمها رو با 3 گل شکست میداد و 3 گل در یک نیمه به پرسپولیس زد بنابراین هوادارن واقعی استقلال باید از منصوریان و تیمش حمایت کنه ضمنا حداقل 5 -6 نفر جدید به تیم اضافه شدند و برای هماهنگی زمان بیشتری میخواهند و در این چند بازی بدشانس هم بودند
تيم اگر قراره بين المللي باشد و در حد و اندازه اسيا مربي اي مي خواهد بين امللي و ميدان دادن به جوانان و اين حرفها همه درست است اما در بسترش نه در باشگاه بزرگسال استقلال كه اينجا محل سعي و خطا نيست . تيم هاي بين المللي دنيا مربيان پراوازه دارند و تاكيد بر مربي وطني هم ندارند باشگاه هاي غربي مربيان برزيلي و ارژانتيني بخدمت مي گيرند و تيم هاي امريكاي لاتين برعكس و بحث وطني و خارجي نيست ، ايران در حال حاضر مربيي در سطح بين المللي ندارد كه استقلال بگيرد و اصرار بر منصوريان فقط از بين بردن منابع و فرصتها و اعصاب ها خواهد شد
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی