بازدید 10634
۱

پیام «بی‌بی» در سفر به روسیه؛ خطاب به پوتین و مربوط به ایران

دغدغه‌های نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در رابطه با حضور ایران در سوریه هر روز جدی‌تر می‌شود و نگرانی‌های وی از آینده سوریه و گسترده شدن حوزه مانور و نفوذ ایران در منطقه، منجر به آن شده است که در سفر جدید خود به روسیه و دیدار با ولادیمیر پوتین، حامل پیامی مهم در رابطه با ایران باشد؛ پیامی که ظاهراً بیش از هر چیز حالت یک اتمامِ‌حجت در رابطه با ایران و خطاب به ولادیمیر پوتین دارد.
کد خبر: ۷۲۳۸۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳ 22 August 2017
دغدغه‌های نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در رابطه با حضور ایران در سوریه هر روز جدی‌تر می‌شود و نگرانی‌های وی از آینده سوریه و گسترده شدن حوزه مانور و نفوذ ایران در منطقه، منجر به آن شده است که در سفر جدید خود به روسیه و دیدار با ولادیمیر پوتین، حامل پیامی مهم در رابطه با ایران  باشد؛ پیامی که ظاهراً بیش از هر چیز حالت یک اتمامِ‌حجت در رابطه با ایران و خطاب به ولادیمیر پوتین دارد.
 
به گزارش «تابناک»؛ هدف اول بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در سفر پیش روی خود به روسیه و دیدار با ولادیمیر پوتین، تلاش برای متقاعد کردن رئیس‌جمهور روسیه و جلوگیری از حضور دائمی و قدرتمند ایران در سوریه نیست، بلکه تلاشی است در راستای اتمام‌حجت با پوتین و روشن کردن اقدامات آتی اسرائیل در صورت بروز این اتفاق؛ یعنی تثبیت جایگاه دائمی ایران در سوریه.

این موضوعی است که نشریه «اسرائیل پست» به نقل از مشاور امنیت ملی سابق رژیم اسرائیل، یعنی «یاکوو آمیدرور» بیان کرده است.
پیام «بی‌بی» در سفر به روسیه؛ خطاب به پوتین و مربوط به ایران 
قرار است نتانیاهو روز چهارشنبه به سوچی در روسیه سفر کند و دیدار مهم یک‌روزه‌ای با ولادیمیر پوتین داشته باشد و بلافاصله به سرزمین‌های اشغالی بازگردد. این برای چهارمین بار است که نتانیاهو طی شانزده ماه گذشته روانه روسیه می‌شود.

آمیدرور بیان می‌کند که هدف اصلی این سفر و دیدار این است که نتانیاهو خطوط قرمز را برای روس‌ها مشخص سازد و تلاش کند تا روسیه دغدغه‌های اسرائیل را درک کرده و همچنین عواقب گذشتن از خطوط قرمز اسرائیل در سوریه را برای پوتین تشریح کند.

وی به نشریه «اسرائیل پست» بیان کرده است: اسرائیل درواقع همکاری و هماهنگی با روسیه ندارد اما بسیار مهم است که روس‌ها دغدغه‌ها و مواضع اسرائیل را درک و فهم کنند. به گفته وی، اسرائیل نباید تلاش کند تا روسیه را متقاعد سازد، بلکه آنچه مهم است اینکه اگر اسرائیل در آینده مجبور به واکنش شد، روس‌ها از این واکنش متعجب و غافلگیر نشوند و چرایی واکنش و انگیزه‌های اسرائیل را درک کنند.

به گفته او نتانیاهو قرار است در این دیدار «واقعیات، ارزیابی‌ها و دغدغه‌های اسرائیل را بیان کند تا رئیس‌جمهور روسیه آن‌ها را در محاسبات خود مدنظر قرار دهد. در این شرایط اگر اسرائیل مجبور به اقدام و واکنش شد، روس‌ها ـ هرچند با این اقدام مخالف باشند ـ اما دلایل و چرایی آن را درک خواهند کرد.

رژیم اسرائیل پیش ‌از این با توافق آتش‌بس صورت گرفته میان آمریکا و روسیه مخالفت جدی و آن را منجر به حضور قدرتمند و مستقیم و مداوم ایران در سوریه قلمداد کرده بود؛ اما نه مسکو و نه واشنگتن تلاشی برای تغییر این شرایط در آتش‌بس و به خاطر نگرانی‌ها و دغدغه‌های اسرائیل نشان ندادند.

آمیدرور بیان کرده است که در این دیدار پیش روی میان پوتین و نتانیاهو نیز امیدی به تغییر این وضعیت نیست. وی گفته: ما می‌توانیم مواضع خود را برای آن‌ها روشن کنیم و روشن کردن این امر بسیار مهم است، ولی من فکر نمی‌کنم که روس‌ها در جزئیات با ما موافقتی داشته باشند.

به گفته وی، دو موضوع بسیار مهم و اساسی برای اسرائیل در آینده نظم در سوریه وجود دارد. اولین آن‌ها مربوط به ایران است و این‌که ایران نتواند در سوریه پایگاه‌هایی داشته باشد که در آینده بتواند از آن‌ها برای ترتیب دادن حملاتی علیه اسرائیل استفاده کند و دوم آنکه سوریه بستری برای ورود تسلیحات و تجهیزاتی که منجر به تغییر اساسی قوا در منطقه باشد ـ همچون سیستم‌های تسلیحاتی جدید روسیه ـ نشود.

آمیدرور این دو موضوع را موضوعات اساسی برای اسرائیل قلمداد کرده است و هدف از سفر بی‌بی به روسیه را اظهار روشن این مواضع و نگرانی‌ها به ولادیمیر پوتین می‌داند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱
بگویید حتما یک نقاشی بکشه با خودش ببره نشون پوتین بده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل