بازدید 4853

رونمایی از نسخه جدید سیستم عامل اندروید

گوگل سرانجام سیستم عامل اندروید خود را به روز کرده و نسخه تازه آن موسوم به Oreo را عرضه کرد.، در ماه های اخیر برای اشاره به نام این سیستم عامل از عنوان Android O استفاده می‌شد.
کد خبر: ۷۲۳۷۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳ 22 August 2017
گوگل سرانجام سیستم عامل اندروید خود را به روز کرده و نسخه تازه آن موسوم به Oreo را عرضه کرد.، در ماه های اخیر برای اشاره به نام این سیستم عامل از عنوان Android O استفاده می‌شد.

به گزارش فارس به نقل از فیز، Oreo دارای برخی قابلیت ها و ویژگی های جدید و منحصربه فرد است که از جمله آنها می توان به امکان ارسال پاسخ مستقیم برای هر notifications در صفحه Home نمایشگر و قابلیت دسترسی به app ها بدون نصب آنها بر روی گوشی اشاره کرد.

یکی دیگر از امکانات جذاب این نسخه از اندروید قابلیت تصویر در تصویر است. با بهره‌مندی از قابلیت تصویر در تصویر، کاربران می‌توانند هم‌زمان با برقراری تماس تصویری با دوستان یا تماشای ویدیو در یوتیوب، کارهای دیگری مانند نوشتن یادداشت یا تنظیم برنامه در نرم‌افزار تقویم گوشی هوشمند خود را انجام دهند. به‌طوری‌که در صورت فعال بودن قابلیت تصویر در تصویر، ویدیوهای یوتیوب و دیگر نرم‌افزارهای سازگار با آن به‌صورت یک پنجره‌ی کوچک شناور درمی‌آیند و روی بخش‌های دیگر قرار می‌گیرند. کاربران می‌توانند قابلیت یادشده را از طریق دکمه‌ی هوم در نرم‌افزارهای سازگار فعال کنند.

همچنین وجود قابلیت تکمیل خودکار قدرتمند در این سیستم عامل، امکان ورود سریع کاربران به حساب کاربری مختلف را بدون نیاز به تایپ کردن مکرر رمز عبور بسیار طولانی و فوق‌العاده ایمن، فراهم می‌کند.

قرار است این نسخه از اندروید که مشابه دیگر نسخه های این سیستم عامل رایگان است، در پاییز امسال عرضه شده  و در دسترس عموم قرار بگیرد. احتمالا اولین رونمایی عمومی از Oreo بعد از عرضه مدل جدید گوشی پیکسل صورت می گیرد.

منابع خبری می گویند فروش گوشی پیکسل جدید از ماه اکتبر یعنی اوایل مهر ماه آغاز می شود. نسخه های قبلی سیستم عامل اندروید به ترتیب Marshmallow و  Lollipop نام داشتند. سیستم عامل اندروید هم اکنون محبوب ترین سیستم عامل مورد استفاده بر روی گوشی ها و تبلت هاست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار