بازدید 3159

انحلال یکی از کمیته‌های مشاوره کاخ سفید

منابع خبری اعلام کردند: در پی نشت محتوای گزارش چهار ساله کمیته مشاوران کاخ سفید در امور تغییرات آب و هوایی که در آن نسبت به گرم شدن تدریجی کره زمین ابراز نگرانی شده بود، ترامپ تصمیم به انحلال این کمیته نیز گرفته است.
کد خبر: ۷۲۳۶۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۴ 22 August 2017
منابع خبری اعلام کردند: در پی نشت محتوای گزارش چهار ساله کمیته مشاوران کاخ سفید در امور تغییرات آب و هوایی که در آن نسبت به گرم شدن تدریجی کره زمین ابراز نگرانی شده بود، ترامپ تصمیم به انحلال این کمیته نیز گرفته است. 
 
واشنگتن پست با انتشار خبری اعلام کرد که نشت گزارش کمیته رایزنان تغییرات جوی کاخ سفید که سبب ناخرسندی و خشم ترامپ شده بود، سرانجام موجب شده که رئیس جمهوری آمریکا این کمیته تحقیقاتی-علمی را نیز منحل کند.

این کمیته که 'کمیته مشورتی برای ارزیابی های دائمی شرایط جوی ملی' نام گرفته با عضویت 15 نفر از شخصیت های دانشگاهی و کارشناسان محیط زیست از سال 1990 تاکنون وظیفه ارزیابی ها و تحولات مربوط به تغییرات جوی این کشور را به منظور اطلاع رسانی در مورد این تغییرات در درون و بیرون دولت آمریکا به عهده دارد.

این کمیته که موظف است هر چهار سال، نتایج تحقیقات خود در این زمینه را منتشر کند، قرار بود در آغاز سال 2018 انتشار عمومی پیدا کند که نشت نسخه ای از آن و دستیابی نشریه نیویورک تایمز به این گزارش موجب خشم و عصبانیت ترامپ شد.

به گفته نیویورک تایمز، تصمیم ترامپ به خروج از توافقنامه پاریس موجب نگرانی اعضای این کمیته از احتمال دخالت وی در محتویات این گزارش شده و به همین دلیل نسخه ای از آن را به بیرون کاخ سفید ارائه داده بودند.

در این گزارش نتیجه گیری شده که آمریکا از هم اکنون شاهد افزایش دمای زمین در اثر این تغییرات است. بخش عمده تغییرات جوی 60 سال گذشته حاصل رفتارهای سهل انگارانه انسانی بوده است.

با انحلال این کمیته علمی تحقیقاتی کاخ سفید، این چهارمین مجمع و یا شورای رایزنی کاخ سفید خواهد بود که رئیس جمهوری آمریکا به انحلال آن ها اقدام کرده است.
ترامپ پیش از این در واکنش به استعفاهای پی در پی اعضا مجمع رایزنی تولیدی کاخ سفید، این شورا را منحل کرد و به فاصله دو روز بعد نیز تصمیم به انحلال دو شورای رایزنی دیگر بنام های مجمع رایزنی های استراتژیک و مجمع سیاستگذاری های کاخ سفید گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر