بازدید 3526

فروش شرکت نفت «اسار» هند به روسیه نهایی شد

قرارداد ۱۲.۹ میلیارد دلاری شرکت نفتی اسار هند به شرکت نفت روسنفت روسیه پس از ۱۰ ماه نهایی شد.
کد خبر: ۷۲۳۵۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵ 21 August 2017
قرارداد ۱۲.۹ میلیارد دلاری شرکت نفتی اسار هند به شرکت نفت روسنفت روسیه پس از ۱۰ ماه نهایی شد.

به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، شرکت روسنفت روسیه و گروه ترافیگورای هند با امضای قراردادی 12.9 میلیارد دلاری شرکت نفت اسار هند را خریداری کردند.

ماه اکتبر سال گذشته میلادی بود که این دو شرکت از توافق اولیه برای خرید اسار به روسیه خبر دادند و دو سال پیش نیز شرکت روسنفت از آغاز مذاکرات اولیه برای خرید اسار خبر داده بود.

شرکت اسار هند دومین شرکت پالایش فرآورده‌های نفتی در هند محسوب می‌شود. این قرارداد به روسیه این امکان را می‌دهد تا به یکی از بزرگ‌ترین بازارهای نفتی جهان در آسیا دسترسی پیدا کند. 

بر اساس این قرارداد 49 درصد از سهام شرکت اسار به روسنفت و ترافیگورا واگذار شد.

بر اساس قرارداد انجام‌شده شرکت اسار یک پالایشگاه، یک شرکت خرده‌فروشی فرآورده‌های سوختی، یک ترمینال بندری و همچنین یک نیروگاه را که برق موردنیاز پالایشگاه آن را تأمین می‌کند را واگذار می‌کند. از سوی دیگر ظرفیت پالایش 400 هزار بشکه‌ای روزانه پالایشگاه اسار چشم‌انداز مثبتی را در برابر شرکت روس که به شدت به دنبال افزایش سهم خود از بازار است، قرار می‌دهد.

در ماه جولای 2015 شرکت روسنفت روسیه از آغاز خرید بخشی از سهام شرکت پالایشگاهی اسار خبر داد. در آن زمان خبرهایی نیز در مورد فروش سهام این شرکت به شرکت ملی نفت ایران و یا شرکت ملی نفت عربستان وجود داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار