بازدید 5323

قطر استادیوم جام‌ جهانی را به شکل کلاه عربی می‌سازد

رویترز اعلام کرد: قطر استادیوم جام جهانی را به شکل کلاه عربی(عرقچین) می‌سازد که نشانه اتحاد کشورهای مسلمان و عرب است.
کد خبر: ۷۲۳۴۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ 21 August 2017
رویترز اعلام کرد: قطر استادیوم جام جهانی را به شکل کلاه عربی(عرقچین) می‌سازد که نشانه اتحاد کشورهای مسلمان و عرب است.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، قطر استادیومی به شکل کلاه عربی (عرقچین) برای برگزاری جام جهانی 2022 می‌سازد. این درحالی است که این کشور حاشیه خلیج فارس به رغم تنش‌های دیپلماتیک با کشورهای همسایه در حال آماده‌سازی برای اجرای این تورنمنت است. 

عربستان، مصر، بحرین و امارات تحریم‌هایی را علیه قطر در ماه ژوئن اعمال کردند که براساس آن، تمامی حمل و نقل به مبدأ و مقصد این کشور قطع شده است. این کشورهای عربی، قطر را به اتهام حمایت از تروریسم تحریم کرده‌اند. 

در کنار این تحریم‌ها، قطر نیازهای غذایی خود را از ترکیه و ایران و همچنین کشتی‌های چارتری از طریق عمان وارد کرده است. بخشی از این کشتی‌ها نیازهای اولیه ساخت استادیوم را وارد کرده است. 

عضو سازمان برگزاری جام جهانی 22 قطر اعلام کرد؛ استادیوم التومام دوحه توسط یک معمار قطری به شکل کلاه عربی (عرقچین) دستبافت تهیه شده که ظرفیت 40 هزار نفر را دارد. 

حسن التاودی رئیس کمیته برگزاری جام جهانی 2022 اعلام کرد؛ این طرح کلاه عربی سمبل و نشانه‌ای از اتحاد کشورهای عرب و مسلمانان است و همچنین تکریم و احترام به مناسبت نخستین برگزاری جام جهانی فیفا در خاورمیانه است. 

این استادیوم یکی از 8 استادیومی است که در قطر ساخته می‌شود و دسترسی به مترو دارد و برای زیرساخت‌های آن 200 میلیارد دلار هزینه شده است. 

قطر گزارش‌هایی درباره اینکه تحریم‌ کشورهای عربی به صنعت گردشگری قطر ضربه زده و مسافران هتل ها را کاهش داده است را رد کرد. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار