بازدید 4142

انتقاد «کوهن» از رویکرد ترامپ درقبال توافق هسته‌ای

کد خبر: ۷۲۳۴۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۴ 21 August 2017
«دیوید کوهن» معاون سابق سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) روز یکشنبه گفت: اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بدون هیچ شواهدی ایران را به عدم پایبندی به توافق هسته ای متهم کند، نگران کننده است.
 
به گزارش ایرنا، کوهن در مصاحبه ای با سی.ان.ان گفت: چیزی که رئیس جمهوری گفته قضاوت خود اوست. وی گفته ایران به توافق هسته ای پایبند نیست. سپس از گروهی در کاخ سفید خواسته است تا اطلاعاتی برای توجیه برداشتش مبنی بر پایبندنبودن ایران به توافق هسته ای بیابد.
 
به گزارش تارنمای هیل، کوهن در این مصاحبه افزود: این نگران کننده است و نشان می دهد که فرایند جمع آوری اطلاعات جاسوسی تغییر کرده است.
 
طبق توافق هسته ای، کاخ سفید باید هر سه ماه یک بار درباره پایبندی ایران به این توافق به کنگره گزارش بدهد. دولت تاکنون دوباره پایبندی ایران به این توافق را تایید کرده اما اخیرا نشانه هایی وجود دارد که می خواهد عدم پایبندی ایران به این توافق را اعلام کند.
 
کوهن می گوید: ترامپ بدون آنکه هیچ شواهدی در دست داشته باشد به این نتیجه رسیده است.
 
کوهن ادامه داد: اگر نظام اطلاعاتی ما از درجه اعتبار ساقط شود به این دلیل است که سیاست زده شده و رئیس جمهوری اهمیت اطلاعاتی را نادیده گرفته است، خواه در مورد کره شمالی و یا اقدامات ضدتروریستی یا ونزوئلا باشد.
 
ترامپ گفته که مایل است که در مقابل کره شمالی و ونزوئلا دست به اقدام نظامی بزند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار