بازدید 2926

برزگر: روس‌ها علیه کشتی ایران تبانی می‌کنند

کد خبر: ۷۲۳۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵ 20 August 2017
پیشکسوت کشتی معتقد است تیم های ملی ایران در مسابقات جهانی پاریس می توانند بهترین نتایج را بگیرند.

به گزارش تابناک ورزشی، صبح فردا در پاریس زنگ آغاز رقابت های جهانی کشتی به صدا درمی آید و کشتی گیران ایرانی در مهمترین رقابت خود در سال ۲۰۱۷ روی تشک خواهند رفت. دوشنبه و سه شنبه فرنگی کاران کار خود را پیگیری می کنند و به دنبال یکی از سکوهای قهرمانی جهان خواهند بود و سپس از جمعه آزادکاران آماده نبرد می شوند. 

منصور برزگر، یکی از مردان پرافتخار تاریخ کشتی ایران که بارها در طول دوران بازیگری و مربیگری اش سابقه حضور در چنین رویدادی را دارد، درباره ارزیابی اش از تیم های ملی کشتی ایران به خبرنگار "ورزش سه" می گوید: «اگر ما می گوییم ترکیب تیم های ملی کشتی ایران جوان شده، باید بگوییم که سایر کشورها نیز با تیمی جوان شده به این مسابقات می آیند. این طبیعی است که سال بعد از المپیک اکثر تیم ها خانه تکانی کنند و به کشتی گیران جوان تر میدان بدهند. البته تا زمانی که وزن کشی انجام نشود، نمی توان پیش بینی خاصی انجام داد اما چیزی که ما در تهران مشاهده کردیم، آمادگی بالای تیم های کشتی فرنگی و آزاد بود.»

وی همچنین می افزاید: «قرعه کشی در صعود کشتی گیران به مراحل نهایی کاملا تاثیرگذار است. حتی گاهی اوقات کشورهای نزدیک به روسیه با یکدیگر تبانی می کنند تا کشتی گیران ایرانی بالا نیایند و دستشان به مدال نرسد. با این حال اگر کشتی گیران ما خوب بدرخشند و در حد خودشان باشند، می توانند موفق شوند.»

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به انتظارات بالایی که از حسن یزدانی وجود دارد، خاطرنشان می کند: «نباید بار را برای روی دوش این کشتی گیر جوان سنگین کنیم. یزدانی قبلا نشان داده کشتی گیر شجاعی است که غیرممکن ها را ممکن کرده است. حالا او به یک وزن بالاتر رفته و کار سخت تری در پیش دارد. مطمئنم که با تمام توان روی تشک می رود اما نباید بگوییم حتما طلا می گیرد.»

برزگر در پایان درباره روند انتخاب ترکیب نهایی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی می گوید: «در شورای فنی و همچنین کادرفنی هر ۲ تیم سعی کردند قانون به بهترین شکل رعایت شود. اگر قرار بود رعایت نشود، مطمئنا برخی از نفرات با تیم فعلی تفاوت داشتند. به هر حال همین نفرات بهترین هامحسوب می شوند و باید انتظارات که همان قهرمانی در جهان است را برآورده کنند.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل