بازدید 3954
۱

احتمال تعویق همه‌پرسی کردستان در یک صورت

یکی از مقامات سیاسی اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که اگر بغداد پیشنهاد خوبی به اربیل بدهد ممکن است زمان همه پرسی، تغییر کند.
کد خبر: ۷۲۳۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲ 20 August 2017
 یکی از مقامات سیاسی اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که اگر بغداد پیشنهاد خوبی به اربیل بدهد ممکن است زمان همه پرسی، تغییر کند.

به گزارش مهر, به نقل از رویترز، یکی از مقامات رسمی اقلیم کردستان عراق کرد اعلام کرد که ممکن است همه پرسی استقلال این اقلیم در صورت دریافت مشوق های مالی و سیاسی از بغداد، به تعویق بیفتد.

«ملا بختیار» از اعضاء اتحادیه میهنی افزود: هیئتی از اقلیم کردستان در حال بازدید از بغداد است تا پیشنهادات عراقی ها را برای به تاخیر انداختن رای گیری بررسی کند.

آمریکا و دیگر کشورهای غربی می ترسند که رای گیری بتواند مناقشه تازه ای با بغداد و احتمالا کشورهای همسایه ایجاد کند و توجه ها را از جنگ فعلی علیه داعش در عراق و سوریه، به سمت خود معطوف کند.

این مقام کرد ادامه داد که بغداد، چه چیزی را به عنوان پیشنهاد به کردها می خواهد ارائه کند؟ از لحاظ اقتصادی، بغداد باید آماده باشد تا به اقلیم کمک کند تا بر بحران مالی غلبه کنند و بدهی های دولت خود را جبران کنند.

وی برآورد کرد که این بدهی بین ۱۰ تا ۱۲ میلیارد دلاراست که تقریبا با بودجه سالانه حزب کارگران کردستان برابر است، این بودجه به قراردادی های عمومی و کارمندان دولت و مبارزان پیشمرگه کرد که حقوق آنها چندین ماه پرداخت نشده است، اختصاص دارد.

پیشتر بسیاری از کارشناسان اعلام داشته بودند که مقامات اقلیم با علم به اینکه هیچ کشوری از همسایگان عراق این همه پرسی را به رسمیت نخواهند شناخت ، با اصرار بر همه پرسی صرفا قصد امتیاز گیری از بغداد را دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
سلام، کافیه دولت عراق یک مقدار شیر داعش را به طرف کردستان شل کنه!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار