بازدید 3744

پیش بینی بازار نفت در هفته پیش‌رو

در این هفته، از یک طرف، افزایش تولید آمریکا و احتمال کاهش تقاضای چین و از طرف دیگر کاهش شدید موجودی نفت آمریکا، کاهش تولید لیبی و کاهش ارزش دلار از مهمترین مسائلی بود که این هفته بر روی بازار نفت تاثیر داشت. در این هفته ابتدا قیمت نفت شدیدا کاهش یافت، اما در انتهای هفته، با کاهش موجودی آمریکا و کم شدن فعالیت های حفاری این کشور، دوباره قیمت ها بهبود یافتند. پیش بینی می شود که در این هفته نیز موجودی نفت آمریکا کاهش یابد، اما همچنان این کشور تولید خود را در سطح بالایی نگه دارد.
کد خبر: ۷۲۳۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶ 20 August 2017
در این هفته، از یک طرف، افزایش تولید آمریکا و احتمال کاهش تقاضای چین و از طرف دیگر کاهش شدید موجودی نفت آمریکا، کاهش تولید لیبی و کاهش ارزش دلاراز مهمترین مسائلی بود که این هفته بر روی بازار نفت تاثیر داشت. در این هفته ابتدا قیمت نفت شدیدا کاهش یافت، اما در انتهای هفته، با کاهش موجودی آمریکا و کم شدن فعالیت های حفاری این کشور، دوباره قیمت ها بهبود یافتند. پیش بینی می شود که در این هفته نیز موجودی نفت آمریکا کاهش یابد، اما همچنان این کشور تولید خود را در سطح بالایی نگه دارد.

به گزارش تابناک اقتصادی، روز جمعه در حالی بازار نفت به فعالیت های خود در هفته پایان بخشید قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته، ۱.۶۹ دلار افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۵۲.۷۲ دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱.۴۲ دلار افزایش، بشکه‌ای ۴۸.۵۱ دلار صورت گرفت.

پیش بینی بازار نفت در هفته پیش‌رو

این در حالی ست که در هفته گذشته که بازار بسته شد، قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته، ۲۰ سنت افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۵۲.۱۰ دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۳ سنت افزایش، بشکه‌ای ۴۸.۸۲ دلار صورت گرفت.

پیشبینی تابناک اقتصادی این است که در این هفته، به سان هفته گذشته، موجودی نفت آمریکا باز هم کاهش پیدا کند. کاهش موجودی نفت آمریکا به دلیل فعالیت بالای پالایشگاه ها این کشور و بیشتر به خاطر تولید بنزین بیشتر است. در هفته های گذشته گرچه موجودی نفت آمریکا کاهش پیدا کرده است، اما موجودی بنزین این کشور در حال افزایش بوده است.

همچنین به نظر می رسد که آمریکا به این زودی ها قصد نداشته باشد تولید نفت خود را کاهش دهد، و اکنون که به سطح تقریبا بی سابقه ای از تولید رسیده است، می توان گفت که این راه را ادامه خواهد. گرچه این کشور به دلیل به صرفه نبودن فعالیت حفاری، افزایش دکل های نفتی را با سرعت آرامی پیش می برد، اما طبق پیش بینی ها، روند افزایش دکل های نفتی در این کشور تا سال ۲۰۱۹ ادامه خواهد داشت.

قیمت نفت آمریکا در روز جمعه ۳ درصد و قیمت برنت ۳.۳ درصد افزایش داشته است.

تاماس وارگا، تحلیلگر ارشد نفت در لندن گفته است: «کاهش موجودی نفت آمریکا بسیار دلگرم کننده بود و من بر این باورم که تقاضای بالا برای محصولات نفتی، به خصوص افزایش تقاضا برای بنزین نیز دلگرم کننده خواهد بود.»

وی همچنین گفت که کاهش ارزش دلار نیز به افزایش قیمت در روز جمعه کمک کرده است.

داده های اداره اطلاعات انرژی آمریکا که در اواخر روز چهارشنبه منتشر شد نشان می داد که موجودی نفت آمریکا در هفته گذشته حدود ۱۳ درصد نسبت به ماه مارس که در بالاترین سطح قرار دادشت، کاهش یافته و به ۴۶۶.۵ میلیون بشکه رسیده است. موسسه نفت آمریکا در اواخر روز سه شنبه گزارش کرده بود که موجودی نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۱ آگوست، ۹.۲ میلیون بشکه کاهش کاهش یافته است و به ۴۶۹.۲ میلیون بشکه رسیده است. اما کاهش موجودی بیشتر از این رقم بود و در هفته مذکور، موجودی آمریکا ۸.۹۵ میلیون بشکه کاهش داشته است. این در حالی ست که تحلیلگران انتظار داشتند در هفته مذکور، موجودی نفت آمریکا ۳.۱ میلیون بشکه کاهش یابد.

این هفتمین هفته ی متوالی است که موجودی نفت آمریکا کاهش یافته و می توان گفت که چنین چیزی برای اوپکی ها که مدت هاست سعی دارند به وسیله قرارداد کاهش تولید، میان عرضه و تقاضا تعادل ایجاد کنند، خبر بسیار خوبی ست.

اما آنچه که موجب خنثی شدن تاثیر کاهش موجودی آمریکا در رشد قیمت نفت شد، انتشار گزارشی مبنی بر افزایش تولید این کشور در هفته گذشته بود. آمریکا تولید خود را در روز ۷۹ هزار بشکه افزایش داده است و در هفته گذشته به بیش از ۹.۵ میلیون بشکه در روز رسانده است که بیشترین سطح تولید از ماه جولای سالی ۲۰۱۵ است و ۱۲.۷۵ درصد بیشتر از کاهش تولید اخیری ست که آمریکا در اواسط سال ۲۰۱۶ داده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی