بازدید 3044

صعنه‌مرفاوی‌به‌منصوریان:1402پیشکش،استقلال فعلی رادرست کن

صمد مرفاوی زمانی که سرمربی صبای قم بود چندین بار به خاطر دیدارهای تیمش با استقلال و اتفاقاتی که در آن رخ داده علیه منصوریان موضع‌گیری کرد اما حالا که مرفاوی بیرون گود نشسته می‌خواهد منتقد علیرضا منصوریان نباشد اما حرفهایش انتقادی است.
کد خبر: ۷۲۳۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰ 20 August 2017
از اوضاع و احوال استقلال بعد از باخت به سایپا خبر دارید.
من دوست ندارم به عنوان یک منتقد با شما صحبت کنم یا علیه باشگاه حرف بزنم ولی دوست دارم حرفهایم راهگشا باشد. همه می‌دانند شرایط استقلال خوب نیست ولی امیدوارم بهتر شود. کادر فنی استقلال در وهله اول باید راهکارهایی داشته باشد که تیم را سریع برگرداند.

چرا استقلال در هفته‌های اول نتیجه نمی‌گیرد؟
یکی از دلایل اینکه حل و روز استقلال این روزها خوب نیست این است که این تیم سال گذشته نایب قهرمان شده و وقتی که تیمی خوب کار می‌کند نباید آنقدر آن را تغییر داد. استقلال تغییرات زیادی داشته و اگر شما بازی هفته اول این تیم با آخرین بازی سال قبل را بررسی کنید تغییرات زیاد مشهود است. اگر تیم جوان خوب بود پس باید تیم به همان شکل حفظ می‌شد و فوقش یکی دو نفر به بدنه اصلی تیم اضافه می‌شدند. این یک استراتژی غلط در نقل و انتقالات استقلال بود.

یعنی شما معتقدید بازیکنان زیادی به تیم اضافه شدند؟
بله، وقتی برانکو به پرسپولیس آمد سال اول تیم دوازدهم را تحویل گرفت. در سال دوم تیم را نایب قهرمان کرد و در سال سوم قهرمان. استقلال نسبت به سال قبل پیشرفتی نکرده و اوایل سال گذشته هم همین نتایج را گرفت. 

چقدر وقت لازم است تا همین استقلال هماهنگ شود؟
من شنیده‌ام کادر فنی گفته اگر استقلال چند هفته دیگر بگذرد هماهنگ می‌شود. پس تیم‌های دیگر چه کار می‌کنند؟ آیا آنها هماهنگ نمی‌شوند؟ یک مربی باید روی برنامه‌ریزی درست و اصولی کارش را پیش ببرد، من هم می‌گویم این تیم بهتر می‌شود ولی چرا باید زمان را از دست داد؟ مرتب تغییرات در ترکیب تیم ایجاد می‌شود و شما دیدید در عرض یک هفته جباری و جباروف به بدنه تیم اضافه شدند. در کل نظرم این است، منصوریان یک استراتژی برای ترکیب تیمش اتخاذ کند و همان را جلو ببرد.

در مصاحبه‌ای از قول شما خواندیم که در مورد ادبیات منصوریان به او توصیه‌های داشتید.
الان هم همین توصیه را به منصوریان دارم. برادر عزیزم بهتر است در مصاحبه‌ها و کنفرانس‌ها پخته‌تر صحبت کنی. چرا باید عنوان کنی که بازی مالکانه در تفکرات تو قرار گرفته؟ اگر منصوریان می‌خواهد استقلال مالکانه بازی کند بهتر است در زمین حرفش را بزند نه در کنفرانس خبری، حرف من این است. ضمن آنکه منصوریان به این فکر کند که اگر یک روز تیمش نتوانست بازی مالکانه داشته باشد از خود و تیمش دفاع کند. 

جدیدا هم منصوریان وعده شش سال دیگر را داده.
شنیدم منصوریان گفته استقلال تا سال 1402 در آسیا آقایی می‌کند، ما الان برای فوتبال مان که به جام جهانی رفته تا یک ماه بعد برنامه نداریم آن وقت چطور برای 6-7 سال دیگر منصوریان چنین حرفی زده؟ آیا با جباروف، جباری، پادوانی و ... تیمی برای سال 1402 آماده‌ کرده‌اید؟ باز هم می‌گویم حرف‌های من جنبه نصیحت به علیرضا منصوریان دارد نه انتقاد. 
فارس: حتماً می‌دانید که بعد از بازی استقلال و سایپا اتفاقات زشتی در ورزشگاه رخ داد و تعدادی از مردم کتک خوردند.

ظاهراً ناراحتی‌های حسن زمانی از منصوریان تمام نشده و او باز هم از نتایج استقلال ناراحت است؟
من به عنوان یک مربی نمی‌توانم نظری در مورد فعالیت یک مربی دیگر بدهم ولی هیأت مدیره هرکاری می‌خواهد انجام بدهد باید تمام جوانب را در نظر بگیرد. هیأت مدیره می‌تواند از سرمربی سئوال کند که چرا نسبت به سال گذشته این همه تغییرات داد. فقط امیدوارم همه چیز در نظر گرفته شود و استقلال در بازی با پدیده نتیجه خوبی بگیرد چون دیگر نباید امتیاز از دست داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس