بازدید 7919
۱

46 رأی اعتمادی که به وزیر فرهنگ تعلق نگرفت، متعلق به کدام طیف بود؟

در شرایطی که احتمالاً بیشتر اصولگرایان مجلس ـ از همه طیف‌ها ـ با تمرکز و اعتماد به سوابق سیدعباس صالحی و همچنین حمایت از او در سطح سران قوا، به او رأی اعتماد داده‌اند، به نظر می‌رسد این مرددین که ترجیح داده‌اند رأی اعتماد بدهند و منتظر عملکرد صالحی در وزارتخانه باشند، از فراکسیون امید بوده‌اند.
کد خبر: ۷۲۳۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶ 20 August 2017
46 رای اعتمادی که به وزیر فرهنگ تعلق نگرفت، متعلق به کدام طیف بود؟
سید عباس صالحی در شرایطی کرسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در اختیار گرفت که 46 تن از نمایندگان به او رأی منفی یا ممتنع دادند؛ اما این نمایندگان از چه طیفی بودند و با چه هدفی با انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دوازدهم همراهی نکردند یا مخالف کردند؟!
 
به گزارش «تابناک»؛ سید عباس صالحی، گزینه پیشنهادی حسن روحانی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز با 242 رأی موافق در مقابل 25 رأی مخالف و 21 رأی ممتنع از مجموع 288 رأی ماخوذه، توانست با رأی بالایی به عنوان سیزدهمین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شود و مواجهه با چالش‌های فرهنگی را ـ آن گونه که وعده داده بود ـ آغاز کند.
 
او اکنون منصبی را در اختیار گرفته که پیش از این در اختیار ناصر میناچی، عباس دوزدوزانی، عبدالمجید معادیخواه، محمد خاتمی، علی لاریجانی، مصطفی میرسلیم، عطاءالله مهاجرانی، احمد مسجدجامعی، محمدحسین صفار هرندی، سید محمدحسینی، علی حنتی و سیدرضا صالحی امیری بوده است. صالحی نسبت به برخی از اسلافش محافظه کارتر و نسبت به برخی دیگر نگاه بازتری دارد؛ اما در نهایت تا زمان اقدام در مقام وزیر، نمی‌توان درباره رویکردش قضاوت دقیقی داشت
 
46 رای اعتمادی که به وزیر فرهنگ تعلق نگرفت، متعلق به کدام طیف بود؟ 
آرای ممتنع نسبت به سید عباس صالحی نیز ناشی از همین عدم شناخت توأمان با عدم ارائه برنامه شفاف و عملیاتی برای عبور از چالش‌های پایدار عرصه فرهنگ و هنر است. در شرایطی که احتمالاً بیشتر اصولگرایان مجلس ـ از همه طیف‌ها ـ با تمرکز و اعتماد به سوابق سیدعباس صالحی و همچنین حمایت از او در سطح سران قوا، به او رأی اعتماد داده‌اند، به نظر می‌رسد این مرددین که ترجیح داده‌اند رأی اعتماد بدهند و منتظر عملکرد صالحی در وزارتخانه باشند، از فراکسیون امید بوده‌اند.
 
برخی نمایندگان این طیف در مقام مخالف گزینه پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی نطق و بر کلی گویی و عدم ارائه راهکار در برنامه این وزیر تأکید کردند. علاوه بر 21 رأی ممتنع، چنین تصور می‌شود که 25 رأی مخالف نیز متعلق به گروه دیگری از فراکسیون امید باشد که انتظار داشتند پس از علی جنتی و رضا صالحی امیری، گزینه مقتدرتر معرفی ‌شود و این گزینه مقتدرتر آماده درگیری و هزینه دادن برای اهالی هنر به ویژه سینماگران و موسیقی باشد.
 
آن گونه که از فحوای کلام مخالفان سرسخت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برمی آمد، جدیت و اقتدار لازم برای چنین مواجهه‌ای و پرداخت هزینه در عباس صالحی توسط این گروه 25 نفره از نمایندگان مخالف مشاهده نشده و به همین دلیل حاضر نشدند به صالحی اعتماد کنند. در واقع می‌توان چنین تعبیر کرد که 46 نماینده مجلس، خواستار رویه‌ سرسختانه‌ توسط صالحی هستند و برخی از این مطالبات را نیز مطرح کردند.
 
کوچک‌سازی شدید جدول 17 قانون بودجه مشتمل بر شماری از مجموعه‌های غیردولتی و نهادهای فرهنگی، تقلیل ممیزی کتب، موسیقی و سینما و رفع توقیف آثار پیشین و برخی موارد دیگر که عمده کشمکش‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در بر می‌گیرد، بخشی از این مطالبات بود که به زعم شماری از نمایندگان فراکسیون امید، صالحی گزینه مناسبی برای پاسخ به این مطالبات نیست و بنابراین شماری از آنها به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رأی ندادند.
 
البته تصور می‌شود، عمده اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به سیدعباس صالحی رأی داده‌اند و بعید به نظر می‌رسد صالحی حداقل در سال ابتدایی دوران حضور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شرایط چندان دشواری پیش روی داشته باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
تابناک جان باز طبل تفرقه...
حالا میخوای تمام رای های منفی و ممتنع رو گردن فراکسیون امید بندازی؟
فردا نوبت بررسی ارای منفی و ممتنع کدوم وزیر و انداختن گردن فراکسیون امید هستی؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی