بازدید 4053
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

نماگر بورس پس از سه سال و نیم در کانال ۸۲ هزار واحد جای گرفت

شاخص بورس تهران پس از اینکه روز گذشته، کانال 82 هزار واحدی را لمس کرده بود، بالاخره امروز در دومین روز کاری هفته، توانست با حمایت نمادهای معاملاتی متعلق به پالايش نفت تهران، معدني و صنعتي گل گهر، به پرداخت ملت، گروه صنعتي پاكشو و ايران‌ خودرو در بیشتر زمان ها در کانال 82 هزار نوسان داشته باشد و در نهایت هم در این کانال جای گرفت.
کد خبر: ۷۲۳۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵ 20 August 2017
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 29 مردادماه 96 با افزایش 61 واحدی پس از سه سال و نیم برای اولین بار به رقم 82 هزار و 16 واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در دومین روز کاری هفته جاری شاهد روند رو به رشد شاخص های منتخب در ادامه روز شنبه بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 19 واحدی به رقم 26 هزار و 576 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با رشد 20 واحدی، عدد 17 هزار و 655 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) با افزایش 15 واحد به رقم 13 هزار و 374 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 0.08 درصدی، افزایش 70 واحدی را رقم زد و به سطح 90 هزار و 45 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با 34 واحد افزایش به رقم 57 هزار و 395 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با رشد 180 واحد معادل 0.10 درصد همراه بود و عدد 179 هزار و 161 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در لحظات پایانی یعنی ساعت 12:30 در سطح 82 هزار و 16 واحد قرار گرفت. 

نماگر بورس پس از سه سال و نیم در کانال ۸۲ هزار واحد جای گرفت

در معملات امروز بازار سهام، نماد شتران (پالايش نفت تهران) و نماد کگل (معدني و صنعتي گل گهر) با 12 واحد، نماد پرداخت (به پرداخت ملت) با 11 واحد و نماد پاکشو (گروه صنعتي پاكشو) و نماد خودرو (ايران‌ خودرو) با 10 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) و نماد همراه (شركت ارتباطات سيار ايران) با 11 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در جلوگیری از رشد بیشتر نماگر بورس داشتند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به 145 میلیارد و 302 میلیون تومان رسید که ناشی از دست به‌دست شدن 443 میلیون و 66 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 41 هزار و 225 نوبت دادوستد بود. نسبت به روز قبل، ارزش معاملات بورس، با کاهش 46 درصد، حجم معاملات با کاهش 49 درصد و تعداد معاملات نیز با کاهش 21 درصد همراه بوده اند.

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: انک ملت، گروه بهمن، لبنیات کالبر، تولیدی شهید قندی، بیمه دی، اوراق صکوک اجاره شرکت واسط مالی مهر یکم در نماد صبصیر و اوراق صکوک اجاره شرکت واسط مالی آذر یکم در صکاشی، بیمه رازی، پشمبافی افشار یزد، صنعتی و شیمیایی رنگین، صنعتی آرتاویل تایر، مالیبل سایپا، جوش اکسیژن ایران، شیرین دارو، ‌سرمایه‌گذاری فنی مهندسی مشانیر و همچنین شرکت هایی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، شامل: پتروشیمی اصفهان، اوراق مشارکت شهرداری کرج و بیمه تجارت نو بودند.

بر اساس گزارش بازار سرمایه (سنا)، در این روز گروه های فلزات اساسی، خودرو و کانه فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای صنایع جوشکاب یزد، فرآوری مواد معدنی، لعابیران، آبادگران ایران، فرآورده های نسوز ایران، کاشی الوند و معادن بافق بود.

در مقابل نمادهای لنت ترمز ایران، تامین ماسه ریخته گری، سرما آفرین، قند شیرین خراسان، معدنی دماوند، بورس اوراق بهادار تهران و ریخته گری تراکتورسازی ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

در جریان معاملات امروز سهامداران بورسی برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، سهام آلومینیوم ایران، واحدهای صندوق کیان، سهام فرآوری مواد معدنی، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر و سهام لعابیران با بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید مواجه شدند.

این در حالی بود که واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، سهام صنایع جوشکاب یزد، سیمان کردستان، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، اوراق مشارکت رایان سایپا و سهام تامین ماسه ریخته گری با بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش مواجه شدند.

در پایان معاملات امروز گروه دارویی برکت با معامله بلوکی 33 میلیون حجمی بیشترین حجم معاملات و پتروشیمی جم با معامله بلوکی 262 میلیارد ریالی بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار